Gå til innhold

Sex og diabetes

Gjest Gjest_Elisabet_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elisabet_*
Skrevet

Er det noen som har erfaring med sex og diabetes? Jeg ønsker å høre hva slags erfaringer andre har om dette.

Gode tips og råd er ønskelig fra begge kjønn. Bl.a om blodsukker før og etter sexen.

Hva gjør du slik at du ungår å få føling under akten? 

Hvor høyt ligger blodsukkeret i snitt ellers?

Merker du at du har dårligere sex dersom blodsukkeret er høyt?

Ødelegger diabetesen sexlysta?

Som dere sikkert forstår så er det mange spørsmål rundt om dette med sex og diabetes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Eg har hatt diabetes i 10 år no, er no 37 år. eg må ligge på 12- 13 før sengetid uansett sex el ikkje. Då går det som regel bra, men har hatt episode der eg har måtta stått opp for å ete midt under sex! Ikkje kjekt det, men ei skive med Nugatti gjer susen:)Ellers brukar eg alltid å ha druesukker tablettar på nattbordet, kjøper dei på helsekost og virkar fort. Eg har alltid hatt fin HBa1C(Under 7,5) men føler at det er litt misvisande pga eg har mykje svingande bl.s og då vil sjølvsagt snittet bli bra! Noke dritt å ha men går heldigvis ann å leve med :)

Skrevet

Hvorfor må du ligge på 12-13 før sengetid? Det er omtrent det dobbelte av hva jeg legger meg med... er du sikker på at du bruker riktig dose insulin?

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet
Hvorfor må du ligge på 12-13 før sengetid? Det er omtrent det dobbelte av hva jeg legger meg med... er du sikker på at du bruker riktig dose insulin?

Du er ikke alene om ville ha et blodsukker mellom 11 og 12 før leggetid. Jeg er slev jeg også.Føler meg mye mer tryggere når en skal sove og ikke minst sex.

Men har du merket til at høy blodsukker legger en demper på sexen? For hos mannfolka så blir ikke "junior" fult så mye fres i når blodsukkeret blir høyt...ifølge en veninne som har mann med sex.

Jeg har hatt diabetes siden konfirmasjon og nå er jeg 36 år. jeg mener selv at jeg har hatt et god sex for det ;-)

Skrevet

Veit ikkje, men i dei periodene eg er flink å trene må eg iallfall det,vert veldig følsom for insulin dei periodene eg er flink å trene..Spinn og styrke, men med eit bl.s på td 15 før kveldsmat føler eg at eg må ta litt humalog, tek då 2 - 3 IE Men i 4 -5 tida om natta kan det likevel verte lavt, tek 26 IE lantus i 16 tida kvar dag.Men eg har heile tida hatt eit veldig svingande bl.s Har vorte litt betre etter at eg skifta til Lantus langtidsinsulin, off huska ikkje ka den gamle heitte :)

Skrevet

Har ingen problem med sex med diabetes eg :) Men har vore ein del plaga med sopp/kløe/sårheit i underlivet pga suker i urinen, canesten og andre kremar virkar ikkje så godt men siste gangane har eg fått soppdrepande tbl hos legen og vore bra lenge:)

Skrevet

Jeg tar 23 IE om morgenen og 10 IE før jeg legger meg, og blodsukkeret mitt er stabilt om natta. Om blodsukkeret mitt blir altfor høyt blir jeg tørr i munnen, noe som gjør munnsex mindre behagelig :sjenert:

men jeg blir ikke mindre kåt av det.

Skrevet

Om morgenen ja.. Har lurt på om eg skal bytte tidspunkt for hovuddosa..Er som regel ca 12 timar seinare eg får føling dei gongane eg får det. Kanskje eg skal prøve å dele det opp?? Men no må eg legge meg :) Har ein som ventar :ler:

Gjest womenwomen
Skrevet
Om morgenen ja.. Har lurt på om eg skal bytte tidspunkt for hovuddosa..Er som regel ca 12 timar seinare eg får føling dei gongane eg får det. Kanskje eg skal prøve å dele det opp?? Men no må eg legge meg :) Har ein som ventar :ler:

Menn med diabetes har ofte dårlig potens og tregt for å komme ...Det er min erfaring med diabetikere av motsatt kjønn : )

Gjest Gjest_Bea_*
Skrevet
Menn med diabetes har ofte dårlig potens og tregt for å komme ...Det er min erfaring med diabetikere av motsatt kjønn : )

Hvor mange menn med diabetes har du hatt sex med? Må være mange siden du uttaler deg slik.

Min mann er diabetiker. Ingen problemer i den leia. Kommer nok ann på hvor velregulert man er.Og der kan man gjøre veldig mye selv.

Skrevet
Hvor mange menn med diabetes har du hatt sex med? Må være mange siden du uttaler deg slik.

Min mann er diabetiker. Ingen problemer i den leia. Kommer nok ann på hvor velregulert man er.Og der kan man gjøre veldig mye selv.

WW og statistisk matriale er, vel, ikke en helt heldig mix ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...