Gjest smile_jenta Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har store porer, og det fuker bare ikke med mineral make-up. Jeg har brukt det i 5 år nå, men gidder ikke mer! Jeg har brukt i.d, tikei, mineralissa (eller hva det heter), ereyday minerals.. Alle sier jeg ser finere ut med vanlig foundation. Sååå.. jeg har lyst å prøve en fra MAC Vet dere en bra flytende foundation derfra, som dekker litt små kviser? Har fet hud, blir fort blank. Og har de et produkt som dekker porer bra? Trenger også en fin fresh rouge...
Kirby Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Vil anbefale Mineralize-blushene fra MAC iallefall
Gjest M_icka Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Jeg vet ikke mye om MAC. Men har du prøvd primer? Enhver foundation blir finere med en primer, og du får dekket porer. Ellers kan du børste lett over (og da mener jeg lett) med solpudder. Bruke stor børste og legge på på samme måte som rouge. Det høres kanskje litt drastisk ut å bruke solpudder nå, men Guerlain teracotta 02 er en lys bruntone. Det ser ihvertfall naturlig ut på meg, ifølge tilbakemeldinger.
Darkannie Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Ja, som M icka sier, har du store porer bør du investere i en god en primer!!!
Gjest Smile_jenta Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Takk for svar Har prøvd ulike primer.. men har liksom ikke funnet noen favoritt :-\
Gjest Smile_jenta Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Takk for svar Har prøvd ulike primer.. men har liksom ikke funnet noen favoritt :-\
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Jeg vil ikke anbefale MAC når det gjelder foundation hvis du vil ha naturlig fresh makeup. Foundationene derfra er veldig dekkende, g jeg synes ikke de er gode på kombinasjonshud. Estee Lauder, Clinique og Helena Rubinstein har jeg god erfaring med på å få til et fint og naturlig resultat på kombinasjonshud. MAC har masse bra produkter, elsker øyeskyggene, concealerne, paint pots, leppeprodukter og blush. Men foundationene synes jeg egner se best for et meget dekkende resultat på kveldstid eller for fotografering.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Jeg fraråder MAC jeg også. Har selv brukt MAC's studio fix fluid, og denne la seg i porene slik at de ble enda mer synlige. Dessuten gav den en følese av og svette under kremen. Den virker mao. litt for tett og gir ingen følelse av å være usminket. Tvert imot. Har nå kjøpt Estee Lauder's Resilience Lift Extreme og det er en rikere foundation (egentlig beregnet på voksen hud)som føles langt behageligere og gir et naturlig resultat. Har alltid hatt tørr overhud, og foundation med mye pudder i (altså dekkende) får huden til å se enda tørrere ut og legger seg i porer og fine linjer.
Gjest smile_jenta Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 oi, og jeg som ALLTID har brukt de med mest dekkevne. Da skal jeg styre unna det Takk til alle
Gjest LonelyAngel Skrevet 25. februar 2010 #10 Skrevet 25. februar 2010 Ta en titt på Heidi Larsen sin blogg, der står omtrent alt du ikke vet om sminke
Gjest navnelapp Skrevet 25. februar 2010 #11 Skrevet 25. februar 2010 Eg har også tendensar til feit hud, og brukar doublewear light frå estée Lauder. Den gir eit lekkert og naturleg resultat, utan å "fylle" porene.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #12 Skrevet 25. februar 2010 Estee Lauder Double Wear er kjempefin på kombinasjonshud, den dekker urenheter og ujevnheter, men ser naturlig ut. Og den holder seg matt og fin gjennom dagen!
Gjest Gjest_mimi_* Skrevet 25. februar 2010 #13 Skrevet 25. februar 2010 Jeg liker nesten alt fra Mac bortsett fra foundation og mascara. Jeg skifter litt mellom merkene, både dyre og rimelige (har vært gjennom nesten alle), men Helena Rubinsteins sculpturing foundation er den som gir best resultat på meg. Jeg har også fet hud og synlige porer som trenger litt ekstra for å bli gjevn og fin. Clarins er heller ikke helt dum om man finner rett farge; og en primer som passer for deg hjelper også veldig. Noen typer foundation krever nesten at man bruker litt løst pudder for at den skal holde ut dagen, men så mye sminke er gjerne ikke det man går med til dagen. En god hydroxy peeling av og hjelper på porer og gir glatt hud, og sminken ser mye finere ut.
Rexina Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Føler med deg, TS! Mineralfoundation (spesielt med bismuth som ingrediens) kan gi inntrykk av større porer. Blir ikke klok på det selv. Har kombinasjonshud og er fan av Helena Rubinstein Color Clone. Jevner ut, dekker porer, gir glød og ser naturlig ut. Hvis du ønsker mer dekke, vil jeg anbefale HR Magic concealer på de røde partiene:) For ekstra glød, kan et tynt lag solpudder gjøre susen. Eller en frisk rouge i kinnene. Og hvis du føler deg for blank av en eller annen grunn, så kan for eksempel mineral veil fra ID gjøre underverker. Den synes ikke på, bare duser ut ujevnheter og gjør at sminken sitter lenger.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har store porer, og det fuker bare ikke med mineral make-up. Jeg har brukt det i 5 år nå, men gidder ikke mer! Jeg har brukt i.d, tikei, mineralissa (eller hva det heter), ereyday minerals.. Alle sier jeg ser finere ut med vanlig foundation. Sååå.. jeg har lyst å prøve en fra MAC Vet dere en bra flytende foundation derfra, som dekker litt små kviser? Har fet hud, blir fort blank. Og har de et produkt som dekker porer bra? Trenger også en fin fresh rouge... Jane Iredale!!!!Beste mineralsminke ever!Viss du vil gi mineralsminke en siste sjans. Alle andre jeg har prøvd blir skjoldetet, siger litt av her og der....etc.Og Jane Iredale ser helt naturlig ut, holder hele dagen, vannfast (men enkel å rense av klart) og solfaktor. Må prøves Bestiller fra ebay eller Beautybridge.com (ca 340 kr) Dei har både løst og fast:)Dei har en superfin naturlig blush også, fargen :cinnamon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå