Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Eller er det bare jeg som har lagt merke til det?
Gjest M_icka Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hvilken planet har du bodd på? Dette er jo i ferd med å snu.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hvilken planet har du bodd på? Dette er jo i ferd med å snu. Vel, en skulle tro det, men jeg ser jo slankereklamer med damer overalt. Aldri menn. Er det et ønske av kvinnene selv? Slanketips er jo som regel rettet mot kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Det finnes tynne gutter, tynner jenter, feite gutter, og feite jenter. Det er ikke antall kilo på kroppen som bestemmer om man har jentekropp.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Det finnes tynne gutter, tynner jenter, feite gutter, og feite jenter. Det er ikke antall kilo på kroppen som bestemmer om man har jentekropp. Det er gutteformen som er idealisert. Kvinner synes det er megaflaut med brede hofter og lår. Det er godtatt at menn kan være kraftige og sterke, men kvinner skal helst ha en androgyn kropp. Altså, klar midje, men likevel supersmale hofter og bein - akkurat som tenårinsgutter.
Colargol Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Vel, en skulle tro det, men jeg ser jo slankereklamer med damer overalt. Aldri menn. Er det et ønske av kvinnene selv? Slanketips er jo som regel rettet mot kvinner. Dette er ren markedsføring, gjør du riktig pr så selger du mest. Det er ikke mange så mange år siden kvinner stod for hovedelen av innkjøp til husholdningen, og dermed var det de som handlet maten mannen spiste til middag. Og det er vel som oftest også mest kvinner som melder seg på slankekurs, abbonerer/kjøper ukeblader eller kjøper selvrealiseringsbøker, til og med i dag. Menn følger gjerne kurset uten å faktisk gå på møtene og de leser boka når den først ligger hjemme. Dermed -for å tjene penger så fokuserer man fortsatt mer på kvinnen. Men de siste årene så har vel menn vist seg mer og mer i reklame for det meste (ikke bare for bil og husmaling liksom), både på grunn av økt kunnskap om mat og husholdning generelt og fordi mannen i dag fremstår (evt. vil fremstå) som mer likestilt kvinnen på disse områdene. Veit jeg har sett statistikk på dette også, men dette kommer fra skolelærdom og aner ikke hvor jeg finner statistikkene nå.
Gjest Heimannen Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Den som introduserer et slankeprodukt rettet mot menn (1-2-3 go men!), med reklamer som viser at ølvommen forsvinner, vil tjene mye penger. Denne får dere gratis av meg.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Guttekroppen ee vakrere enn damekroppen. Det er derfor det er en økning av både pedofile og homofile menn.
Sarah_83 Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Menn som tenner på damer med guttekropp er nok ikke hetro. Damer skal enten ha rumpe eller pupper eller begge deler.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Eller er det bare jeg som har lagt merke til det? Jeg tror du tar feil, det jeg ser på som feminint, er ”petite” og små kropper, ja slanke, menn med fasong, ikke nødvendigvis, stor rumpe eller lår, men med litt svaie linjer og fine pupper... Når har noen gang flatt brystet vært inn? Det er stor forskjell på en slank, feminin kropp og enn tynn guttekropp. Kanskje kvinner som er veldig store ikke ønsker å se forskjellen, det blir en måte å hakke ned på de som er tynne, at de har en guttekropp, men det er ikke det som er idealet, ikke at jeg mener du gjør det, men har merket det fra andre jenter før.. Jeg er jente selv forresten
Étaín Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Dette idealet kommer fra catwalken der modellene skal være mest mulig uten fasong for at klærne skal henge på dem uten å stramme. Dette er et motefenomen, og kroppsidealet skifter stadig, selv om det nå har vært in med tynne jenter helt siden Twiggy dukket opp på sekstitallet. Flatbrystet har vært inn. Både pga Twiggy, men også tidligere, som på tjuetallet da kvinnene faktisk snørte brystene sine for å være så flate som mulig i henhold til moten.
Zealuu Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Eller er det bare jeg som har lagt merke til det? Har ikke du sånn tre tråder om dette nå, fordelt på like mange kategorier? Jeg tror kjepphesten er ihjelridd for lengst.
LetThemEatCake Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Jag säger bara en sak: Twiggy. Hon startade ett sjukt ideal som fortfarande sitter i. Men förhoppningsvis så kan människan tänka själv och filtrera bort allt nonsens hon matas med.
Gjest lolita___ Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Dette bør jo gjelde menn også,det ekkleste ever er en ølmage.Kvinner har blitt flinke til å trene dere menn bør lære litt.Krever så mye fra oss kvinner mens dere er noen late slasker
Zealuu Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Hvordan vet du hvor mange sånne tråder som finnes? Fordi samtlige av trådene har titler eller førsteinnlegg som kverner om og om igjen på de samme tre frasene: "Samfunnet synes/er så opptatt av/ønsker", "tynnere", og "gutteaktig kropp". Her er en av de andre trådene, muligens den første i rekken: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=474594&hl= Etter å ha fått et rungende "nei" til svar på det som i utgangspunktet begynte som et spørsmål, har vedkommende nå bare begynt å benytte svaret hun ville ha, men ikke fikk, som grunnpåstand i en spørsmålsformet problemstilling - sannsynligvis for å få bekreftet at hun egentlig hadde rett likevel. Om du tar deg bryet med å lese posten min i den andre tråden, så vil du nok også oppdage at det er litt unøyaktig å si at "jeg ikke kunne brydd meg mindre". Jeg er imidlertid nokså sikker på at hun tar feil når hun mener at man må "ha en gutteaktig kropp" for å ha sex med noen, og at "samfunnet ikke vil ha" dem som ikke har det. For det første er ikke samfunnet et tenkende vesen som bestemmer hva folk skal mene, og for det andre er ideeen om at folk flest vil ha beinrangler et kunstig ideal skapt av og for catwalk-mafiaen. Vanlige menn vil ikke ha damer som ribbeina stikker ut på, og alle menn som ikke har psykopatiske trekk vil forsøke å få en eventuell kjæreste som lider av en spiseforstyrrelse på ernæringsmessig rett kjøl. Det samme gjelder selvsagt også for nære, ikke-romantiske forhold som søsken, barn, søskenbarn, osv. Om man likevel ønsker å forholde seg til Catwalk-mote ("samfunnet"?), så har de ikke blitt opptatt av at kvinner skal se gutteaktige ut, de er i stor grad forbi det stadiet nå - cf. den siste tidens nyhetsoppslag om "naturlige" modeller. Endret 4. mars 2010 av Zealuu
LetThemEatCake Skrevet 5. mars 2010 #17 Skrevet 5. mars 2010 Till Zealuu: Då är det väl en viktig fråga som hon verkligen vill ha svar på? Har du sett några begränsningar här i forumet i stil med "du får bara skriva ETT inlägg om varje ämne"? Låt henne fråga, hon är ju uppenbart inte nöjd med svaren.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #18 Skrevet 5. mars 2010 Menn som tenner på damer med guttekropp er nok ikke hetro. Damer skal enten ha rumpe eller pupper eller begge deler. Hehe. Hvis menn er homofile finner de seg en mann. Og enkelte bryr seg ikke kun om utseende, men blir også betatt av personligheten. Slik kan også de som ikke er velsignet med utpregede kvinnelige former finne seg kjæreste og få opp selvtillitten de sliter med fordi jenter som deg rakker ned på de. Og alle damer har pupper, rumpe eller begge deler. Noen har bare ikke så utrolig mye av det.
Étaín Skrevet 5. mars 2010 #19 Skrevet 5. mars 2010 Hehe. Hvis menn er homofile finner de seg en mann. Og enkelte bryr seg ikke kun om utseende, men blir også betatt av personligheten. Slik kan også de som ikke er velsignet med utpregede kvinnelige former finne seg kjæreste og få opp selvtillitten de sliter med fordi jenter som deg rakker ned på de. Og alle damer har pupper, rumpe eller begge deler. Noen har bare ikke så utrolig mye av det. Gudskjelov og takk Jeg ville aldri fått noen mann hvis man MÅTTE ha pupper og rompe. Jeg var tynn som en spik da jeg traff ham med mine 45kg på 170cm. Og han var ikke mye homo, bare for å ha tilføyd det. Dette var en diger, macho alfahann.
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 6. mars 2010 #20 Skrevet 6. mars 2010 Menn som tenner på damer med guttekropp er nok ikke hetro. Damer skal enten ha rumpe eller pupper eller begge deler. Har ikke fulgt med på moten nå i det senere, men du har eller har hatt et poeng i det du skrev her. Mange mannlige motedesignere (flest menn som er det) og de fleste av dem er ikke hetero, derfor har "kvinneidealet", for de unge som føler seg presset til å følge moten altså, det idealet har vært veldig gutteaktig. Tynne jenter som ligner mer på gutter nesten. Det skyldes mye at designerne liker gutter/menn også. Så derfor har mange av de mannlige motedesignerne mye av skylda for anoreksi og spiseforstyrrelser blant unge jenter. Det er faktisk sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå