leana Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei hei Er litt ny i dette bryllupsgreiene, så er det noen som kunne tenke seg å skrive en liste over alt som har med bryllup å gjøre som skal planlegges/bestilles/kjøpes som koster penger? Et typisk A4+ bryllup På forhånd, hjertelig takk!
Frk. Belle Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Her er det jeg kommer på: Lokale Mat og drikke Kirke (hvis du skal gifte den i en annen enn den du sogner til er det vanlig å betale ca 3000kr). Sjekk: http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=207 Brudekjole og tilbehør Brudgommens antrekk Blomster (brudebukett og brodpynt event også pynt i kirka. Noen lager selv, andre bestiller alt fra blomsterhandler) Bordkort, menyer, sangomslag, kirkeprogram (varier hvor mye folk har) Invitasjoner (lage/kjøpe/trykke) Gifteringer(!) Fotograf Transport til/fra kirken Overnatting (bryllupsnatten) DJ/band (men mange velger også å bare ha CD/spilleliste) Frisør/sminke Bryllupsreise Et tips kan også være å kjøpe seg et bryllupsmagasin - der er det alltid "sjekklister". Ikke alt er relvant,men kan være kjekt å se på. Lykke til med planleggingen!
Møffi Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 *Takkekort *Porto på invitasjoner og takkekort disse to går ofte i glemmeboka
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 http://office.microsoft.com/nb-no/template...=CT101172321044 her er det en bryllupsbudsjett mal fra microsoft. Den er kjempe fin og gir i tillegg en oversikt over de fleste utgiftsposter
hegejenta30 Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 *Takkekort *Porto på invitasjoner og takkekort disse to går ofte i glemmeboka Avhengig av hva slags og antall invitasjoner man sender (det samme med takkekortene) - så kan denne posten på budsjettet bli ganske stor! Selv om man kan sende de som B-post om det er fler enn 20 stk - men når prisforskjellen er på max 1 kr pr stk er det ikke stå stor forskjell.
leana Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2010 Er det uhøflig å gi invitasjonen til folk i hånden, eller legge den i postkassen deres? MÅ den sendes, liksom?
hegejenta30 Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Er det uhøflig å gi invitasjonen til folk i hånden, eller legge den i postkassen deres? MÅ den sendes, liksom? Så lenge du har muligheten til det - så er det INGEN som syns det er uhøflig! Tror faktisk gjestene vil synes det blir mer personlig om det blir gjort på den måten også!
Gjest SmallTalk Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Er det uhøflig å gi invitasjonen til folk i hånden, eller legge den i postkassen deres? MÅ den sendes, liksom? De trenger absolutt ikke sendes. Lever ut flest mulig selv, dersom du har mulighet. Enten personlig eller i postkassa. Mange penger spart, og sikkert en del som blir glade dersom du kommer på døra med en bryllupsinvitasjon.
Rachelma Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Tror kansje det er billigere å sende invitasjonene hvis du skal kjøre dem ut,har du andre ærend er det jo greit men skal du bare levere invitasjonene så bruker du kansje mer drivstoff enn det koster i frimerker..
Møffi Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Det er i hvertfall en heldagsjobb hvis du skal levere takkekort til nær og fjern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå