Gå til innhold

TR skulle komt i går, men istedenfor har jeg plutselig EL

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)

Jeg gir meg overende...

Trodde jo jeg var gravid, siden TR var forsinket, men så tok jeg graviditetstest sånnen billig en, også tok jeg en sånnen EL test i dag. el viste 2 streker, graviditietstesten 1 strek!!

Hvordan er det mulig??

Nei, nå må dere komme med forslag altså!

Endret av luremegpå
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...mener å ha lest en plass at EL-tester kan fungere som graviditetstester?

Skrevet

1. Syklusen din er fucka. Shit happens.

2. Du er gravid.

Ta en graviditetstest, og voila du vet svaret.

Skrevet

...og hvorfor i alle dager tok du en EL-test når du venta mensen med mindre du vet at de kan påvise graviditet?

OMG, kom deg på apoteket.

Gjest luremegpå
Skrevet
...og hvorfor i alle dager tok du en EL-test når du venta mensen med mindre du vet at de kan påvise graviditet?

OMG, kom deg på apoteket.

el viste 2 streker, graviditietstesten 1 strek..

Gjest luremegpå
Skrevet
1. Syklusen din er fucka. Shit happens.

2. Du er gravid.

Ta en graviditetstest, og voila du vet svaret.

el viste 2 streker, graviditietstesten 1 strek...:(

Skrevet

Da må du nesten godta det resultatet, eller vente et par dager og teste på nytt. EL-tester reagerer vel kanskje på mindre HCG enn en graviditetstest også tror jeg.

Uansett, jeg ville ha satse på massiv :sengekos: .

Gjest luremegpå
Skrevet
...mener å ha lest en plass at EL-tester kan fungere som graviditetstester?

Men det er jo samme merket...på de testene...hmhm, jeg aner ikke. men ja, tenkte liksom det var en mulighet for graviditet, siden jeg var over tiden...men confused!

Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

LH og HCG er to hormoner med såpass lik oppbygging at en el-test vil reagere på begge (g-tester reagerer kun på hcg).

Det er derfor mulig å få positiv el-test både ved el og ved graviditet. Så begge deler er en sterk mulighet!

Mao: Ha masse sex nå. Test med gt om 2-3 dager på morgenurin.

Håper du er gravid! :) Det er en mulighet.

Og hvis det er el, så betyr det bare at et eller annet skjedde i den prosessen denne syklusen. Da må du fokusere på at egget har fått veldig god tid til å modnes, og de eggene er ofte av veldig god kvalitet (skulle funnet den artikkelen til deg, men er helt blank på hvor jeg fant den).

Krysser alt som kan krysses for at du er gravid, til og med beina (kan jo ikke bli gravid med det første uansett, hehe)

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)
ta en ordentlig CB-test!

Ja, en helt vanlig CB test?

Jeg er ikke inni dette, går litt fort i svingen..

Endret av luremegpå
Gjest luremegpå
Skrevet
LH og HCG er to hormoner med såpass lik oppbygging at en el-test vil reagere på begge (g-tester reagerer kun på hcg).

Det er derfor mulig å få positiv el-test både ved el og ved graviditet. Så begge deler er en sterk mulighet!

Mao: Ha masse sex nå. Test med gt om 2-3 dager på morgenurin.

Håper du er gravid! :) Det er en mulighet.

Og hvis det er el, så betyr det bare at et eller annet skjedde i den prosessen denne syklusen. Da må du fokusere på at egget har fått veldig god tid til å modnes, og de eggene er ofte av veldig god kvalitet (skulle funnet den artikkelen til deg, men er helt blank på hvor jeg fant den).

Krysser alt som kan krysses for at du er gravid, til og med beina (kan jo ikke bli gravid med det første uansett, hehe)

Søde deg! Ja, kjæresten min kommer ikke før helgen for svarte!!!!Typisk! hehehe, men ja, du jeg må si at jeg synes veldig synd på deg, og ønsker deg masse masse masse lykke til fremover, og håper self spire kommer til deg så fort muligheten byr seg!!:)!

¨Knib!!!

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)
Søde deg! Ja, kjæresten min kommer ikke før helgen for svarte!!!!Typisk! hehehe, men ja, du jeg må si at jeg synes veldig synd på deg, og ønsker deg masse masse masse lykke til fremover, og håper self spire kommer til deg så fort muligheten byr seg!!:)!

¨Knib!!!

Endret av luremegpå
Gjest luremegpå
Skrevet

¨Knib!!!

P.s Ja, jeg håper self at syklusen ikke er helt på tur, men ja, tenk så det knaker, hvor den artikkelen er da!!

Men fikk helt sjokk n¨år det kom to streker på EL..jeg har jo harr bittelitt sånn brun utflod i 9 dager nå...

Gjest luremegpå
Skrevet
Da må du nesten godta det resultatet, eller vente et par dager og teste på nytt. EL-tester reagerer vel kanskje på mindre HCG enn en graviditetstest også tror jeg.

Uansett, jeg ville ha satse på massiv :sengekos: .

Self godtar jeg da, men har aldri tatt en El test før, så ja, blir jo litt usikker., men da blir det kos i helgen, når kjæresten kommer. hehe;)

Skrevet
Ja, en helt vanlig CB test?

Den digitale er enklest, den sier Gravid / Ikke gravid og kan ikke misstolkes slik som de med 2 streker/kryss.

Lykke til :klem:

Gjest luremegpå
Skrevet

Tusen takk dere!! så gla for at folk tar seg tid til å svare!!

Har akkurat lest litt på pernille siden, stod blant annet:

10. Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. LH produseres om morgenen og utskilles ikke i urinen før senere på dagen. Man får det mest pålitelige resultatet på eggløsningstesten ved å teste på ettermiddags- eller kveldsurin. Det kan fungere fint med morgenurin også, men dersom man støter på problemer med morgenurin nør man gå over til å teste senere på dagen.

Så da tar jeg en til, å se hva som skjer, også en gt om et par dager tenker jeg!!

Klemmer!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei :)

bare for å være helt sikker, du er klar over at el test kan vise 2 streker (i de fleste tilfeller gjør den faktisk det), men fortsatt være negativ? for å få ett positivt resultat teststreken være like sterk, eller sterkere enn kontroll streken.

...og for å kommentere det siste du skrev; ja, det er best å teste med EL test på ettermiddagen. jeg fikk mye mer korrekt resultat på ettermiddagen (testet alltid når jeg kom hjem fra jobb, fire-fem tiden, uten å ha drukket noe to timer før). (men, det kan altså fungere fint med morgenurin også, bare fint å være klar over dette)

mulig jeg blander deg med noen annen nå, men mener jeg leste i en tidligere tråd at du hadde TR forrige uke også? hvordan venter du mens igjen nå da? på meg virker det dessverre som du har en litt forvirret syklus (selv om jeg mener du hadde vært uten pillen lenge?), og tro meg, jeg forstår at du blir frustrert! slet med det samme selv... det er kjedelig, men du må nok bare ta tiden til hjelp!

lykke til! :klem:

Gjest luremegpå
Skrevet
hei :)

bare for å være helt sikker, du er klar over at el test kan vise 2 streker (i de fleste tilfeller gjør den faktisk det), men fortsatt være negativ? for å få ett positivt resultat teststreken være like sterk, eller sterkere enn kontroll streken.

...og for å kommentere det siste du skrev; ja, det er best å teste med EL test på ettermiddagen. jeg fikk mye mer korrekt resultat på ettermiddagen (testet alltid når jeg kom hjem fra jobb, fire-fem tiden, uten å ha drukket noe to timer før). (men, det kan altså fungere fint med morgenurin også, bare fint å være klar over dette)

mulig jeg blander deg med noen annen nå, men mener jeg leste i en tidligere tråd at du hadde TR forrige uke også? hvordan venter du mens igjen nå da? på meg virker det dessverre som du har en litt forvirret syklus (selv om jeg mener du hadde vært uten pillen lenge?), og tro meg, jeg forstår at du blir frustrert! slet med det samme selv... det er kjedelig, men du må nok bare ta tiden til hjelp!

lykke til! :klem:

Heisan!

Da fikk jeg plutselig TR i dag. Ja velkommen skal hun være, for nå begynner jeg å forstå litt mer av syklusen min :) Selv om den har blitt en dag lengre.

Ja, jeg vet det med EL testene, leste grundig gjennom bruksanvisning;)

Men ja, trodde jo jeg fikk det forrige uke, men jeg har forklart alt dette i "boken " min her inne, men forvirrende er det, men jaja, får bare fortsette :)!!!

Takk for innlegget;)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...