Gå til innhold

Mascarponeost

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant oppskrift på Baileys cheesecake, og det skulle være mascarponeost i den? Aldri hørt om det før. Hva er det, og vet noen hvor dem selger sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det selges vel på store dagligvarebutikker, jeg har ihvertfall sett det på Meny. Står i nærheten av den andre osten som regel og er i beger.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ein kremost tilsvarande philadelphia og Tine naturell. Den er litt lausare i konsistensen og litt mindre salt. Finn du den ikkje kan du bytte den ut med ein av desse.

Skrevet

Det er en kremost som egentlig bare smaker fløte; den ligner ikke noe særlig på Philadelphia altså! Sistnevnte er ganske syrlig på smak, mens mascarpone er totalt nøytral. I ostekake kan du fint bytte ut den ene med den andre (og kanskje vispe inn en eggehvite i kremosten du bytter til), men ikke gjør det i tiramisu eller andre desserter du vet ikke skal ha et syrlig resultat.

Ostekake - NAM! Kos deg.

Gjest Agurkolat
Skrevet

Trur eg har sett den på Rema 1000 no, sidan dei har "under hundrelappen" kampanjen med Italiensk mat.

Gjest Lille-pus
Skrevet
Fant oppskrift på Baileys cheesecake, og det skulle være mascarponeost i den? Aldri hørt om det før. Hva er det, og vet noen hvor dem selger sånt?

Mascarpone er den mest kjente italienske fersk-osten.

Brukes bl.a. i tiramisu :)

De aller fleste litt velassorterte dagligvare butikkene har mascarpone, og jeg tror det stemmer at Rema har begynt å føre mascarpone i forbindelse med lanseringen av italiensk-inspirerte middager :)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg ser det er litt lenge siden tråden startet :P men du må gjerne dele delle Baileys cheesecake oppskriften :jepp:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Bruker det i Tiramisu. Koster over 50 etter hva jeg har sett? Litt dyr ost, men absolutt verdt det: for den er veldig god : )

Skrevet

Jeg ser det er litt lenge siden tråden startet :P men du må gjerne dele delle Baileys cheesecake oppskriften :jepp:

Dette lurte jeg på også :goodbye: !. Jeg har funnet denne oppskriften, men jeg vet ikke om det er den samme?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Mascarpone er ost laget av oksemelk. :opplyser:

Skrevet

En melk jeg aller helst holder meg unna.

Hvilken ost får man av farsmelk da?

Skrevet

En melk jeg aller helst holder meg unna.

Hvilken ost får man av farsmelk da?

Er du sikker på at du vil vite det? *ler*

Gjest Heloise
Skrevet

Fantastisk! Dette lurte jeg på også :) Skal lage min første tiramisu snart og er litt nervøs! Hihi

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

:skratte::skratte: Og det var hva-for-noe sa du ? :skratte::skratte:

Dagens beste ! Tusen takk for en herlig latter, Kamikatze :fnise:

Edit: Baileys Cheesecake fra BBC Good Food

og

Baileys Cheesecake fra Holy Cannoli Receipes

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...