Gjest Annbjørg Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Skolen har vinterferie tre dager i neste uke. Jeg har ingen som kan se etter datteren min. Sjefen forventer at jeg tar henne med på jobb, noe som ikke er et stort problem fordi jeg jobber i barnehage. Men da må jeg kjøpe dagsplass til henne. Hva er vanlig i slike situasjoner?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hvor gammel er hun? Er hun gammel nok, kan hun vel være alene hjemme. Om ikke kan vel kanskje noen andre være med henne, eller kanskje hun kan være hos en venn av seg?
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Gjør som de fleste andre foreldre gjør i en lignende situasjon - send ungen på SFO, for de har jo ikke ferie selv om skolen har det.
Leanne Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Skolen har vinterferie tre dager i neste uke. Jeg har ingen som kan se etter datteren min. Sjefen forventer at jeg tar henne med på jobb, noe som ikke er et stort problem fordi jeg jobber i barnehage. Men da må jeg kjøpe dagsplass til henne. Hva er vanlig i slike situasjoner? Må du virkelig kjøpe plass altså?? Jeg jobber også i barnehagen og i vinterferie/høstferie er det ofte 1 eller 2 kollegaer (ikke de samme vært år) som har med sine skolebarn noen dager.. De har aldri måtte kjøpe plass for barna sine... Man har jo rett på ferie, men hvis alle ansatte med skolebarn skulle tatt ut ferie hele vinterferien/høstferien ville det ikke vært nok personale i barnehagen.... Så da prøver vi finne noen andre løsninger...
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Kan hun være hos besteforeldre, en onkel eller en tante, eller hos en skolevenninne, eller noen venner av deg som hun kjenner? Eller hos noen pensjonister som hun kjenner?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Skolen har vinterferie tre dager i neste uke. Jeg har ingen som kan se etter datteren min. Sjefen forventer at jeg tar henne med på jobb, noe som ikke er et stort problem fordi jeg jobber i barnehage. Men da må jeg kjøpe dagsplass til henne. Hva er vanlig i slike situasjoner? Hvordan tror du andre fikser dette problemet da? For det er MANGE i samme båt, men ikke alle har muligheten til å ta med barna på jobb. Hvis jenta går mellom 1 og 4 klasse har hun jo et SFO tilbud. Der kan man kjøpe dagplasser. Sfo er ikke helt stengt i vinter- og høstferien, men bemanningen er gjerne redusert hvis det er mange barn som har meldt fra at de skal ha ferie.Dette er nok litt sent å tenke på nå hvis du ikke har tenkt tanken før siden skolen gjerne sender ut info i god tid i forkant av ferier for påmelding. Er hun eldre enn det, er det vel flere på hennes alder som må klare seg hjemme alene. En ide kan være å samle noen få venner å være hjemme hos hverandre de dagene det er nødvendig.
Miss Puddel Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 noen steder stenger de faktisk SFO, hvis alle de faste barna skal bort. og andre steder er det så fullt at de som ikke har plass ikke får kjøpe dagplass. Og igjen, heller ikke alle har tilgang på folk som kan stille opp og passe unger i hytt og gevær heller. Du er heldig som har en jobb der du kan ha med ungen, men jeg synes det er litt drøyt at du må betale for å ha med barnet. Greit nok at det er en barnehage, og at den faktisk lever at å slege barnehageplasser, men i krisetilfeløer syns jeg faktisk at foreldre får ta med barna kostnadsfritt. Jeg går naturligvis ut i fra at barnet er i SFO alder og ikke i en alder der man forventer at de skal kunne være alene hjeme mens du er på jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå