Gjest Lotte81 Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei Har fått oppgaven å finne noen morsomme leker til bryllpskvelden. Er det noen som har noen gode forslag til et par leker som de har hatt i bryllupet/ vært med på i et bryllup? ) På forhånd takk
hegejenta30 Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 er ikke akkurat en lek.. men premien til de som deltar... Er heller ikke sikker på hva den heter men en venninne av meg har fortalt at de hadde denne i hennes bryllup. (mener det har vært en tråd her om den tidligere men fant den ikke igjen) Premiene går iallfall ut på at det er 12 stk som får en oppgave de skal utføre i hver sin måned. Dette kan være å invitere brudeparet hjem til seg på en tre retters middag, sende brudeparet på kino, passe barna (om de har fått det), sende blomster på 1/2 års bryllupsdag osv... det er bare fantasien som setter grenser (og det bør kanskje ikke være krav om dyre ting å gjøre. På den måten får brudeparet forlenget nygift følelsen en god stund siden det hele tiden dukker opp nye "gaver". Brudeparet vet selvsagt ikke hva disse premiene er på forhånd da... Håper det er noen som har opplevd dette og kan forklare mer...
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 er ikke akkurat en lek.. men premien til de som deltar... Er heller ikke sikker på hva den heter men en venninne av meg har fortalt at de hadde denne i hennes bryllup. (mener det har vært en tråd her om den tidligere men fant den ikke igjen) Premiene går iallfall ut på at det er 12 stk som får en oppgave de skal utføre i hver sin måned. Dette kan være å invitere brudeparet hjem til seg på en tre retters middag, sende brudeparet på kino, passe barna (om de har fått det), sende blomster på 1/2 års bryllupsdag osv... det er bare fantasien som setter grenser (og det bør kanskje ikke være krav om dyre ting å gjøre. På den måten får brudeparet forlenget nygift følelsen en god stund siden det hele tiden dukker opp nye "gaver". Brudeparet vet selvsagt ikke hva disse premiene er på forhånd da... Håper det er noen som har opplevd dette og kan forklare mer... Har vært i et bryllup der 12 gjester ble trekt ut til å være med i stolleken. etter hvert som de ble ute fikk de en oppgave som de skulle gjøre til brudeparet hver sin måned. Det var alt fra 10 oppskrifter, til å sende julekort til jul, ringe brudeparet på 1/2 års dagen, invitere brudeparet på middag. Har også hørt om en lek der brudeparet skulle svare på hvem som var flinkest til forskjellige ting. De brukte skoene (hver av de hadde både hans og hennes sko) stod rygg mot rygg. skoene skulle vise om de var enige eller ikke. Spørsmålene var f.eks. hvem tar oppvasken oftes, hvem lager middag oftes, hvem er flinkest til å lage saus fra grunnen av osv. Et annet bryllup jeg har vert i hadde en stafett mellom to lag - en skje (eller noe slikt) som var festet i et garnnøste skulle innom klærne til alle som var på laget (oppi skjorte og buksebein hos menn og ned gjennom kjoler hos kvinner) skulle frem og tilbake. var ikke med på det selv, så husker ikke helt. Hva med å lage en spøreundersøkelse om brudeparet (trenger kanskje hjelp fra noen som kjenner brud/brudgom godt), dele inn i grupper (bord) og la gjestene svare på dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 En variant av 12 gjester og stolleken er å gi de 12 noe de skal hente før de får sette seg. Det ble lettere hysterisk krampelatter når de 12 måtte finne både kondomer og dopapir. Skrekkelig moro litt utpå kvelden
Møffi Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Også er det den der med en pakke som sendes rundt og et dikt som leses opp.. Er en tråd om det her, prøv å søke litt rundt
sofie777 Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Jeg var med i et bryllup der paret fikk en ting hver måned av folk som kjente dem godt, men så skulle alle sammen sende paret 2 kjærligheter på pinne på 1-års-bryllupsdagen. Jeg vet ikke hvor mye som ble gjennomført, men det var visst bare jeg som sendte dem kjærligheter.
Christal Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Vi skal ikke ha selskapsleker ala stolleken, sett halsen på eselet etc, men vi skal arrangere noe annet. For det første så vet jeg hvor mye folk egentlig hater slike leker og alle prøver å gjemme seg bak menyer, servietter og sidemannen Så det vi har tenkt er å legge et lodd i forskjellige gaveesker som er bordkortene, hvert lodd har en liten premie til gjesten som får loddet og så blir vedkommende bedt om å fortelle sitt første minne om brudeparet. Og loddene vil selsagt bli lagt i esker av folk vi VET tørr å snakke i en forsamling
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 For det første så vet jeg hvor mye folk egentlig hater slike leker og alle prøver å gjemme seg bak menyer, servietter og sidemannen Så glad jeg er for å se noen skrive dette Hun som skrev det om leting etter dopapir og kondomer, det hørtes virkelig ut som bryllupet fra helvete. Jeg ville ikke tenkt tanken på å ha leker i et bryllup i det hele tatt, men slike ting kan da i beste fall bare være morsomt for de med en god del innabords.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå