Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hva var det verste/vanskligste/tyngste med bruddet, bortsett fra selve bruddet? Det økonomiske? Brudd med svigerfamilien? Hvordan gikk det med deres felles venner...?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Det letteste er det praktiske. Økonomiske osv. Det desidert værste var felles venner. Spesielt når alle mine har blitt hans og jeg ikke kjenner noen av hans gamle gjeng. Så han er i livet mitt selv om det hadde vært lettere om han var ute av sinn. Og han kan velge å trekke seg tilbake til gammel gjeng om han vil. Og når han fikk ny kjæreste, og hun blir med i min gjeng. Svigerfamilie er også trist.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Var sammen med en i 5 år. Deler av svigerfamilien var det verste å miste... Trodde aldri jeg kom til å få en like fantastisk svigerinne, svigermor og svigerbestemor igjen. Men den nye svigerfamilien er vidunderlig! Har vært gift med mannen min i snart 8 år. :rødme:
Gjest navnelapp Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Eg har nettopp blitt singel etter mange års ekteskap. Det økonomiske er ei utfordring fordi eg kjøper han ut av ei leiligheit innanfor ring 2 i Oslo, men eg har fått gunstige rentevilkår og nedbetalingsvilkår dei første tre åra, så det går seg nok til. Svigerfamilien min kjem eg ikkje til å sakne å dra på besøk til, og dei kjem til å ta seg av barna like mykje som før. Våre vennar har (dessverre) hovudsakleg vore mine vennar, så der er det nok han som taper mest. Samstundes treng han eit spark bak for å skape sitt eige sosiale liv, og ikkje "surfe" på mine vennar... Det vanskelegaste er vel sjølve nederlaget i det å ha gått inn i eit forhold med store ambisjonar og muligheiter, og ikkje klart å få det til å fungere. Det er det eg sørgar aller mest over.
Theia Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Jeg gikk fra min samboer etter ti års forhold. Det vanskeligste har vært å få ordna alt det praktiske når han har nekta å gjøre noe. Har nå venta i seks måneder for å få ordnet oppgjøret for leiligheta, men nå ser det ut til å løsne. Å miste svigerfamilien var både vondt, og en lettelse. Alle våre felles venner var hans, så de har jeg ingen kontakt med. Har heller tatt kontakt med venner jeg hadde mistet kontakt med, og prøvd å være mer sosial Det har også vært en utfordring å lære seg å bo alene for første gang i mitt liv, men det var noe jeg hadde savnet. Følte jeg hadde levd mange år med han som "sjefen" i forholdet, mens nå er jeg endelig sjef over meg selv. Jeg bestemmer alt, og har all oversikten, og det er så deilig. Økonomisk er det vanskelig når man er vant til to inntekter, men er det noe jeg har lært så er det at alt ordner seg tilslutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå