Gå til innhold

Hvordan fri til en ukjent person

Anbefalte innlegg

Gjest Hanibal
Skrevet

Hei,

jeg har møtt en jente som jeg liker veldig godt, og vil gå rett på sak før toget har gått.

jeg ble kjent med henne via familien min og møtte henne på en middagsinvitasjon. Vi hadde små samtaler, og hun smilte mye til meg og fulgte meg ut av huset sitt.

Jeg lurer på om hvordan kan jeg bli bedre kjent med henne og få henne til å like meg mer, skal jeg kjøpe gaver til henne?

ser frem til gode råd.... :romeo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Gaver kan ofte virke krampaktig og bli kleint dersom du ikke kjenner henne godt, da du fort kan bomme og man (iallefall jeg) kan synes det blir litt ekkelt når man ikke har noe å gi tilbake, og en kan kanskje bli litt skremt av å plutselig få gaver av folk man ikke kjenner.

Prøv heller å snakke med henne, spør henne om ting, bli kjent med henne. Glem gavene i første omgang og bli godt kjent med henne, er mitt tips.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Det greieste er vel å ta en telefon, fortelle at du syntes det var hyggelig å møte henne og at du kunne tenke deg å bli bedre kjent. Dersom hun også viker interessert, så foreslå å møtes for en formiddagskaffe f.eks?

Skrevet (endret)

Oh boy....

At du faktisk vurderer å kjøpe henne en gave for å få henne til å like deg synst jeg er skremmende.

Sett deg inn i hennes situasjon. Hva hvis en jente gir deg en gave og forventer at du skal like henne i retur? Det er jo nesten som om du prøver å kjøpe henne?

Misforstå meg ikke, jeg synst det er en flott ting å gi gaver til jenter, det være seg kompliment eller mitt nærvær til jenter jeg har nylig møtt, og kanskje gaver til jenter jeg kjenner og har et forhold til. Men en viktig distinksjon er at jeg aldri gjør det for å FÅ NOE TILBAKE. Jeg gir fordi jeg liker å gi. Fordi det gir meg et kick.

Når det er sagt, så forstår jeg også tankegangen din. Jeg og de fleste andre menn har vært der før.

Prøv å være litt mer avslappet i forhold til utfallet av situasjonen. Ikke vær så ekstremt knyttet til at det skal bli dere to. Ikke la det være krise hvis det ikke skjer. Desperasjon er nemlig veldig usexy og lite attraktivt.

MEN, jeg er enig i at du ikke skal la toget gå forbi som du sier. Ta initiativ og si at du har lyst å bli bedre kjent. Fortell henne at du synst hun er attraktiv. La henne forstå at du ikke bare er en venn.

Og for all del, hvis hun tar opp spørsmålet om det er en date/vennskap eller slik, så for guds skyld ikke si at du kun er ute etter vennskap eller at det kun er en kaffe og tro at du kan lure deg inn bakveien etterpå. Det går nemlig ikke. Selvfølgelig er det en date! Du har nok jentevenner fra før av :rødme:

Og til slutt. Slutt å tenke på at hun eller andre skal like deg. Konsentrer deg om DU liker henne eller ikke. Det gjør du tydeligvis. Om hun liker deg eller ikke endrer ikke ved det. :)

Lykke til!

La oss høre hvordan det går :rødme:

Endret av Elijah
Gjest - Taxidriver -
Skrevet

Jeg tror at mange venter for lenge, med å gi "jern".

Hvis du føler at dette er en jente du vil dele ditt liv med, synes jeg at du bør kjøre på.

Jeg ville gjerne kjøpt noe sjokolade, for det liker de fleste jenter, og så er det viktig å ikke gå fort frem heller.

Neste gang, si en uke etterpå, sender du blomster gjerne merket hemmelig beundrer...og så tar du en telefon noen timer senere og spør om likte blomstene..tipper at hun digger det...

Du skriver at hun fulgte deg ut og smilte masse med øynene etter du hadde vært på middag.. dette lover bra! Jeg regner med at du har sjamert henne i senk..

Etter du har gitt henne blomstene, og ringt slik jeg anbefaler, ville latt det gått noen dager, og så ville jeg tatt mot til meg å fridd. Inviter hun med ut på en god resturant, ikke for dyr, men sånn passe, viktig at hun ikke tror du er en big-spender, for siden dere skal gifte dere er det viktig at du viser at du er nøktern også..

Lykke til:-)) Jeg tror det kan bli dere!!

Gjest Nissetass
Skrevet

det er utrolig vanskelig fordi det ikke finnes noe fasitsvar. Alle jenter er forskjellige og alle fingrer er ikke like.

Problemet er at kanskje hun er interessert i noen andre og det kan bli stor nederlag hvis du ikke klarer å tolke hennes signaler. Det er vanskelig å lese ei kvinnes hjertet og hennes tanker, for man blir så betatt av deres skjønnhet.

Jeg tror det beste ville ha vært å ta alt med ro, og ting vil gli av seg selv, hvis hun er interessert vil du få hint på en naturlig måte. Da kan du ta det hintet å føre ballen videre, før det bør du stå i forsvarsposisjon og tolke signalene hennes.

Det er snakk om selvrespekt og den bør man ikke miste.... :romeo:

Ofte hjelper det lite å være Romeo i moderne tid....

Gjest Ephoria
Skrevet

Looser gi TS noe konstruktiv råd.

charismaarts.com
Gjest womenwomen
Skrevet
Hei,

jeg har møtt en jente som jeg liker veldig godt, og vil gå rett på sak før toget har gått.

jeg ble kjent med henne via familien min og møtte henne på en middagsinvitasjon. Vi hadde små samtaler, og hun smilte mye til meg og fulgte meg ut av huset sitt.

Jeg lurer på om hvordan kan jeg bli bedre kjent med henne og få henne til å like meg mer, skal jeg kjøpe gaver til henne?

ser frem til gode råd.... :romeo:

Som alle hanner gjør - når de møter et hunnkjønn de liker ...

Vis det tydelig at du liker henne ! Smigre henne ! he he Vis respekt men samtidig litt underdanighet ( også hanndyr gjør dette - spiller / leker ydmyke og underdanig hunndyret ,en form for beilingog se opp til ...henne ) , ta initiativ til nye møter og kontakt . Tlf osv

Du har alt å vinne . Er dette hun forventer av deg nemlig - om hun liker deg .Hun blir skuffet over deg - om de ikke foretar deg noe nå snart .. hun venter nok på et eller annet tegn fra deg om at de vil se henne igjen etc .

Opptre ærlig og åpent .Det er tillitsvekkende .

Gjest James
Skrevet

Kunne du spesifisere det nærmere....stor forskjell på dyr og mennesker i ei sivilisert setting der foreldra til jenta er til stedet og andre bekjente... :sjenert:

Som alle hanner gjør - når de møter et hunnkjønn de liker ...

Vis det tydelig at du liker henne ! Smigre henne ! he he Vis respekt men samtidig litt underdanighet ( også hanndyr gjør dette - spiller / leker ydmyke og underdanig hunndyret ,en form for beilingog se opp til ...henne ) , ta initiativ til nye møter og kontakt . Tlf osv

Du har alt å vinne . Er dette hun forventer av deg nemlig - om hun liker deg .Hun blir skuffet over deg - om de ikke foretar deg noe nå snart .. hun venter nok på et eller annet tegn fra deg om at de vil se henne igjen etc .

Opptre ærlig og åpent .Det er tillitsvekkende .

Gjest Gjest_viking_*
Skrevet

Fint om noen spør om dette, for dette er aktuelt for meg også.

kan noen jenter fortelle hvordan de hadde likt å bli oppsøkt... :trist:

Skrevet
Fint om noen spør om dette, for dette er aktuelt for meg også.

kan noen jenter fortelle hvordan de hadde likt å bli oppsøkt... :trist:

Hm....Tja, egentlig ganske enkelt og greit ved prat. Da finner jeg selv fort ut om jeg er noe interessert eller overhodet ikke.

Gjest Gjest_Ole Brum_*
Skrevet

Men man må jo ha noe å snakke om til å begynne med, noe som er en overaskende samtale,,,,hvordan ville du åpne en samtale med ei dame du er interessert i å bli bedre kjent med...noen gode råd... :kjefte:

Hm....Tja, egentlig ganske enkelt og greit ved prat. Da finner jeg selv fort ut om jeg er noe interessert eller overhodet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...