Gjest ts Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er litt redd for å skrive dette her, fordi dette er en situasjon fra min barndom som jeg aldri har delt med noen før. Jeg har ikke snakket om det fordi jeg vet ikke hva jeg skal tenke rundt det, og fordi jeg er redd for å ikke bli trodd, enda jeg tross alt har et vitne til det hele. Den siste tiden har jeg derimot tenkt mer og mer på det som skjedde, fordi jeg klarer ikke å "make sense" av den. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, om jeg overreagerer eller hva som står på. Det overrasker meg at jeg faktisk gråter når jeg skriver dette, enda jeg normalt sett ikke gråter i begravelser engang. Jeg hadde blitt veldig takknemmelig for deres synspunkter på det som har skjedd, fordi jeg klarer ikke forstå det helt selv. Da jeg var ca 12 eller noe satt jeg, mamma og pappa ved middagsmordet. Jeg reiste meg for å gå forbi pappa, og da reiste han seg også. Han stilte seg derimot bak meg (slik at vi begge så samme vei mot mamma om du skjønner), og tok sin høyre hånd over skuldrene mine. Der tok han et fast grep rundt puppen min med hånda, og dyttet meg inntil skrittet sitt. Det føltes som han dyttet meg mot penisen sin (og jeg kunne kjenne den gjennom buksa hans mot ryggen min), og han holdt meg så fast at jeg ikke kom meg løs, enda jeg prøvde å vri meg løs. Det var veldig ubehagelig og skremmende, invaderende er vel kanskje riktig ord. Man forventer jo gjerne å ha noen soner på kroppen i fred når man er tolv år og har utviklet bryster, så jeg syntes det var skikkelig ekkelt. Mens vi stod der og jeg prøvde desperat å komme meg løs så mamma omsider maten sin (det hele skjedde bare i løpet av kanskje ti sekunder eller noe, men jeg ble for redd til å faktisk lage lyd for å få mammas hjelp), og så hva som skjedde. Hun freaka helt ut, og hylte til pappa at han skulle (sitat) "slutte å misbruke jenta". Pappa påstod derimot bare at han "prøvde å være god mot meg" og bare ville gi meg en kos. Det ble kjempekrangel mellom de to, og pappa flyttet ut en stund etterpå. Det er det som gjør meg så forvirret. Hvis han mente å ta på meg der (og faktisk ville beføle meg), burde han ikke da valgt et bedre tidspunkt for å tafse på meg, der mamma ikke kunne se det? Jævlig dårlig pedo i så tilfelle. Og hvorfor gjøre det på denne rare måten? Men på den andre siden: Hvis han faktisk virkelig bare å mente å være god mot meg..hvorfor da holde meg fast med hele håndflata over puppen på den måten? Det var litt mer grafsing og tafsing enn bare holde fast på en måte. Jeg fikk mer inntrykk av at det var det å klå på puppen som var viktig for ham mer enn å skulle være "god mot meg", for å bli holdt fast på den måten var overhodet ikke noe positivt! Det er vel forsåvidt mulig han bare prøvde å gi meg en kos, men jeg synes det i så tilfelle er veldig rart at han ikke bøyde seg, fordi det er jo begrenset hvor "kos" det er å bli dyttet mot beina (og skrittet) til en mye høyere mann. Og hvis han bare mente å være god mot meg...hvorfor freaka mamma sånn ut i den situasjonen? Jeg blir bare veldig forvirret. Det er ikke det at det er verdens undergang å ha blitt tatt på brystene slik, det er mer det at det bidro til følelsen jeg har hatt etter senere seksuelle overgrep om at "kroppen min er ikke min". Jeg synes fortsatt hendelsen er veldig ubehagelig å tenke på, samtidig som jeg ikke vet om jeg overeagerer veldig eller hva det er for noe. Jeg kan ikke huske noen som helst andre overtramp fra pappa, men jeg har alltid vært redd for ham pga sinneproblemer. Jeg har aldri snakket med mamma om det som skjedde den gangen.
Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er litt redd for å skrive dette her, fordi dette er en situasjon fra min barndom som jeg aldri har delt med noen før. Jeg har ikke snakket om det fordi jeg vet ikke hva jeg skal tenke rundt det, og fordi jeg er redd for å ikke bli trodd, enda jeg tross alt har et vitne til det hele. Den siste tiden har jeg derimot tenkt mer og mer på det som skjedde, fordi jeg klarer ikke å "make sense" av den. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, om jeg overreagerer eller hva som står på. Det overrasker meg at jeg faktisk gråter når jeg skriver dette, enda jeg normalt sett ikke gråter i begravelser engang. Jeg hadde blitt veldig takknemmelig for deres synspunkter på det som har skjedd, fordi jeg klarer ikke forstå det helt selv. Da jeg var ca 12 eller noe satt jeg, mamma og pappa ved middagsmordet. Jeg reiste meg for å gå forbi pappa, og da reiste han seg også. Han stilte seg derimot bak meg (slik at vi begge så samme vei mot mamma om du skjønner), og tok sin høyre hånd over skuldrene mine. Der tok han et fast grep rundt puppen min med hånda, og dyttet meg inntil skrittet sitt. Det føltes som han dyttet meg mot penisen sin (og jeg kunne kjenne den gjennom buksa hans mot ryggen min), og han holdt meg så fast at jeg ikke kom meg løs, enda jeg prøvde å vri meg løs. Det var veldig ubehagelig og skremmende, invaderende er vel kanskje riktig ord. Man forventer jo gjerne å ha noen soner på kroppen i fred når man er tolv år og har utviklet bryster, så jeg syntes det var skikkelig ekkelt. Mens vi stod der og jeg prøvde desperat å komme meg løs så mamma omsider maten sin (det hele skjedde bare i løpet av kanskje ti sekunder eller noe, men jeg ble for redd til å faktisk lage lyd for å få mammas hjelp), og så hva som skjedde. Hun freaka helt ut, og hylte til pappa at han skulle (sitat) "slutte å misbruke jenta". Pappa påstod derimot bare at han "prøvde å være god mot meg" og bare ville gi meg en kos. Det ble kjempekrangel mellom de to, og pappa flyttet ut en stund etterpå. Det er det som gjør meg så forvirret. Hvis han mente å ta på meg der (og faktisk ville beføle meg), burde han ikke da valgt et bedre tidspunkt for å tafse på meg, der mamma ikke kunne se det? Jævlig dårlig pedo i så tilfelle. Og hvorfor gjøre det på denne rare måten? Men på den andre siden: Hvis han faktisk virkelig bare å mente å være god mot meg..hvorfor da holde meg fast med hele håndflata over puppen på den måten? Det var litt mer grafsing og tafsing enn bare holde fast på en måte. Jeg fikk mer inntrykk av at det var det å klå på puppen som var viktig for ham mer enn å skulle være "god mot meg", for å bli holdt fast på den måten var overhodet ikke noe positivt! Det er vel forsåvidt mulig han bare prøvde å gi meg en kos, men jeg synes det i så tilfelle er veldig rart at han ikke bøyde seg, fordi det er jo begrenset hvor "kos" det er å bli dyttet mot beina (og skrittet) til en mye høyere mann. Og hvis han bare mente å være god mot meg...hvorfor freaka mamma sånn ut i den situasjonen? Jeg blir bare veldig forvirret. Det er ikke det at det er verdens undergang å ha blitt tatt på brystene slik, det er mer det at det bidro til følelsen jeg har hatt etter senere seksuelle overgrep om at "kroppen min er ikke min". Jeg synes fortsatt hendelsen er veldig ubehagelig å tenke på, samtidig som jeg ikke vet om jeg overeagerer veldig eller hva det er for noe. Jeg kan ikke huske noen som helst andre overtramp fra pappa, men jeg har alltid vært redd for ham pga sinneproblemer. Jeg har aldri snakket med mamma om det som skjedde den gangen. Shit. Tror det er veldig bra at moren din kasta han på dør. Det er ikke normal oppførsel i alle fall. Virket jo som om han ville at moren din skulle se det, som en trussel til henne, liksom. Tror du burde spørre henne om hva det var som foregikk på den tiden. Det han gjorde var fullstendig overgrep. Men om han ikke gjorde andre ting, kan det jo være at han ikke er pedofil, men gjorde det fordi han ville skremme/true moren din. Om moren din gikk fra han, så virker det jo som om hun hadde gode grunner. ALLE menn vet at de ikke tar på brystene til ungene sine, eller til kvinner de ikke er sammen med, det er ingen misforståelse å grabbe tak i brystene til jentungen sin. Det har aaaaaldri skjedd meg, og jeg har aldri sett eller hørt om noen som har opplevd lignende. Det er IKKE bare en kos, det kan jeg garantere deg. Menn tenker ganske mye på sex, derfor er de ganske forsiktige med slike ting i forhold til de de IKKE skal tenke på som seksuelle objekter. Der er ikke mye rom for tvetydigheter.
Gjest Shelob Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hei! Jeg opplevde liknende med min far da jeg ble tenåring. Jeg tror det er vanskelig for foreldre og kansje særlig fedre når veslejenta plutselig blir voksen i kroppen og det ikke er naturlig lenger å kose på den måten man koser med et lite barn. Da jeg var rundt 13 fikk faren min en lei vane med å skulle tulle og tøyse med alt mulig, bl.a. klype meg i (de underutviklede små) puppene min (utenpå klærne altså) mens han sa "pupp-pupp" - sånn i forbifarten når jeg gikk forbi. Det var så FLAUT! Og når jeg tenker på det i dag blir jeg helt DÅRLIG av hvor upassende det var og hvor dum han var. Ved siden av at de var jo ømme, så det var utrolig vondt. Dette skjedde kanskje 3-4 gangr, og det har aldri skjedd noe mer, og det har aldri vært noe incestuøst over han i det hele tatt. Han prøvde antakelig bare å være morsom, og dummet seg loddrett ut rett og slett. Antakelig var han usikker på hvordan han skulle håndtere puberteten, og endte opp med å prøve å fleipe det vekk. Jeg synes det høres veldig likt ut det som skjedde med faren din. Han har nok bare vært klønete, jeg tror ikke han har ment å presse akkurat den kroppsdelen mot deg heller. Klem
Gjest megvel Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Vanskelig sak, for det kan ha vært begge deler. Det som kanskje gjør det mer til et overgrep enn til kos er at du var så ukomfortabel med det, og at du etterpå har følt at kroppen din ikke er din, som du sier. Reaksjonen til din mor høres noe dramatisk ut, og uten at det har vært noen liknende episoder hverken før eller etter blir det merkelig. Kanskje hun selv har opplevd overgrep, og var redd dette skulle skje med deg også? Jeg synes du skal ta opp situasjonen med din mor, og spørre henne om hvorfor hun reagerte som hun gjorde.
Asteria Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Jeg vil kalle dette et overgrep.. Han gikk langt over streken.. Krenket din intimsone og skremte deg.. Et barn skal ikke ha slike opplevelser.. Jeg synes det er trist at det skal ta opp så mye av tankene dine, og jeg vil anbefalle deg å snakke med noen slik at du får sortert litt.. Er dette noe du vil ta opp med moren din? Kanskje det ville vært en ide å snakke med henne? Evnt. en terapeut..? Du må finne en måte å leve med dette på, for det forsvinner jo ikke..
juliane Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har litt samme erfaringer som Shelob, selv om det gjaldt helt andre ting enn klyping i puppen. Pappa skjønte rett og slett ikke helt at jeg plutselig var blitt "voksen" og at det plutselig var andre regler som gjaldt. Han har ikke et pedofilt bein i kroppen sin, men trodde fremdeles jeg var den lille jenta hans lenge etter at jeg hadde fått nye grenser for hva som var greit for meg. F.eks hadde vi alltid nusset på munnen, og det fortsatte han med lenge etter at jeg hadde begynt å føle meg ukomfortabel med det. Ikke fordi han tente på det, men fordi det var det han var vant til. Jeg har litt vanskeligheter med å se for meg situasjonen du beskriver i praksis, men tenker meg at det fort kan ha vært noe sånt som utløste den kleine situasjonen.
Gjest ts Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Vanskelig sak, for det kan ha vært begge deler. Det som kanskje gjør det mer til et overgrep enn til kos er at du var så ukomfortabel med det, og at du etterpå har følt at kroppen din ikke er din, som du sier. Reaksjonen til din mor høres noe dramatisk ut, og uten at det har vært noen liknende episoder hverken før eller etter blir det merkelig. Kanskje hun selv har opplevd overgrep, og var redd dette skulle skje med deg også? Jeg synes du skal ta opp situasjonen med din mor, og spørre henne om hvorfor hun reagerte som hun gjorde. Min mor har vært utsatt for incest fra hun var 9-16 av en onkel. Jeg vet ikke om det som skjedde var en overreaksjon fra hennes del pga fortiden hennes, eller om det rett og slett var det at hun kjente igjen det som skjedde fra hennes egen fortid. De ble ikke skilt pga akkurat denne episoden tror jeg, de hadde hatt problemer lenge, med at "det seksuelle fungerte ikke", for å sitere dem.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har opplevd noe av det samme en gang og har i årevis lurt på på om det var/ikke var overgrep... Har i ettertid skjønt at han var ganske full da (som han som regel pleide å være)....
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Vanskelig problemstilling dette ts. Håper du får flere synspunkter på hva dette kan ha vært noe, og at det kan hjelpe deg videre
skandale Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Snakk med moren din! Hun husker helt sikkert episoden, eller kommer til å huske den når du spør. For meg høres det ikke ut som om faren din prøvde å gjøre noe mot deg, heller mot moren din. Kanskje han ville demonstrere makt, vise at han kunne skade henne via deg dersom de hadde kranglet i forveien. Lite gjennomtenkt og utrolig tarvelig trussel, men han visste sikkert om moren din sin bakgrunn og visste at dette var sårt? Men jeg vet jo ingenting om deres forhold eller hvordan faren din var, så dette er bare ville spekulasjoner basert på den ene hendelsen du beskriver. Igjen, snakk med moren din, eller vis henne denne tråden om det er vanskelig å ta opp sånn uten videre. Endret 26. februar 2010 av ecureuil
Gjest gerda Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 - Jeg har også vokst opp med en far som ikke hadde et sunt forhold til meg og min kropp. Det ga seg uttrykk på forskjellig vis, men jeg kunne feks aldri ha på meg bikini i hans nærvær. Da fikk han et salig uttrykk i fjeset og satt og glodde på en merkelig og uforskammet måte. På den måten som en far ikke skal glo på sin datter. Han kom også med forskjellige rare forslag, som jeg idag skjønner var aldeles feil. Han holdt seg innenfor grensen, om dere skjønner, men måten han oppførte seg på var ikke sunn. Jeg har forøvrig brukt mange år på å skjønne hva som foregikk. Og jeg har alltid hatt et forvrengt bilde av meg selv og min egen kropp pga denne oppveksten. Nå som voksen ser jeg det endelig. Må si jeg misunner dere som har hatt et skikkelig forhold til faren deres. Det du ts beskriver, er ikke et sunt og godt forhold!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå