Gå til innhold

Pakke ble sendt som brev...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sendte et par sko til en amerikansk nettbutikk for ca en måned siden. Når de mottok pakken skulle jeg få en verdikode av dem pr email, som jeg skulle betale nye sko med i en større størrelse.

Etter å ha ventet såpass lenge nå uten svar, så sendte jeg en epost. Neida, hun klarer ikke finne noen pakke. Så jeg ringer postkontoret og de kan fortelle meg at pakken har blitt sendt som et brev. Han forsvarte seg med at "når kunder ikke ber om noe spesifikt så sender vi oftest som brev"... Jeg er 99,9% sikker på at hun som da stod i kassa misforstod meg, og at jeg faktisk ba om å få sendt den som pakke, men jeg klarer ikke helt å huske dialogen. Det jeg husker var at det ble masse stress og misforståelser, men jeg trodde jo vi fant ut av det til slutt.

Uansett. Det jeg lurer på er om noen her vet om pakken er helt "lost" nå, eller om det kan gå greit. Er sinnsykt kjipt å kaste de pengene ut av vinduet, bare...

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Når du sendte pakken, fikk du da en lapp du skulle fylle ut med tollverdi, avsender, innhold osv? Og som du måtte skrive under på i tillegg? Samt at du fikk en gjenpart av denne lappen?

Dersom du ikke gjorde dette, så er pakken antageligvis sendt som brev. Og da er det faktisk den egen skyld at den er borte. Skal du sende noe som pakke, så er du selv ansvarlig for å spesifisere dette. Du vil også måtte fylle ut en del papirer, så om du hadde sendt den som pakke, så ville du husket det.

Skrevet

Ja, jeg skjønner at jeg har gjort en glipp ved å ikke be om å sende den som pakke med en gang, jeg burde ha lest på nettet først, men jeg tenkte ikke på at det skulle være noe problem. For meg er et brev en konvolutt, så jeg tenkte ikke mer på det når hun ikke spurte meg. Jeg fortalte som sakt hva det var og hvorfor det skulle sendes, burde hun ikke informert om at det var lurt å sende som pakke?

Uansett, det var egentlig ikke det jeg spurte om...

Jeg lurte på om hva som skjer med pakka mi nå, om det tar flere måneder for den å komme frem osv?

Skrevet
Hei!

Jeg sendte et par sko til en amerikansk nettbutikk for ca en måned siden. Når de mottok pakken skulle jeg få en verdikode av dem pr email, som jeg skulle betale nye sko med i en større størrelse.

Etter å ha ventet såpass lenge nå uten svar, så sendte jeg en epost. Neida, hun klarer ikke finne noen pakke. Så jeg ringer postkontoret og de kan fortelle meg at pakken har blitt sendt som et brev. Han forsvarte seg med at "når kunder ikke ber om noe spesifikt så sender vi oftest som brev"... Jeg er 99,9% sikker på at hun som da stod i kassa misforstod meg, og at jeg faktisk ba om å få sendt den som pakke, men jeg klarer ikke helt å huske dialogen. Det jeg husker var at det ble masse stress og misforståelser, men jeg trodde jo vi fant ut av det til slutt.

Uansett. Det jeg lurer på er om noen her vet om pakken er helt "lost" nå, eller om det kan gå greit. Er sinnsykt kjipt å kaste de pengene ut av vinduet, bare...

Du får aldri kvittering for brev,men det får du når du sender som pakke. Den blir din garanti. hAR DU INGENTING, SÅ ANSE DETTE SOM TAP.

Skrevet (endret)

Wow, caps og greier ;)

Jeg fikk kvittering, men fyren som jeg ringte opp på posten sa det ble sendt som brev når han sjekka dato og klokkeslett.

Hva mener du med anse dette som tap? Blir pakken med en gang borte når den sendes som brev?

Kan noen forklare meg hva som skjer med en pakke som sendes som brev, som egentlig var det jeg lurte på?

Endret av ¤Pernille¤
Skrevet (endret)

En pakke som sendes som brev kommer enten fram, eller den blir borte underveis. De kommer stort sett fram, det er ikke slik at noen kaster eller gjemmer dem bare fordi de ser ut som om de burde vært pakkesending istedenfor brevsending.

Sendt som brevsending har man ingen sporingsmuligheter og ingen forsikring. Det er du som sender som må bære risikoen for dette, så hvis brevsendingen ikke dukker opp hos mottaker må du selv bære tapet. Jeg tror det var det gjesten over mente.

En måned er forresten veldig kort tid for en brevsending som skal over dammen, vent i to måneder til før du anser den som tapt.

Endret av Zzyzx
Skrevet
En pakke som sendes som brev kommer enten fram, eller den blir borte underveis. De kommer stort sett fram, det er ikke slik at noen kaster eller gjemmer dem bare fordi de ser ut som om de burde vært pakkesending istedenfor brevsending.

Sendt som brevsending har man ingen sporingsmuligheter og ingen forsikring. Det er du som sender som må bære risikoen for dette, så hvis brevsendingen ikke dukker opp hos mottaker må du selv bære tapet. Jeg tror det var det gjesten over mente.

En måned er forresten veldig kort tid for en brevsending som skal over dammen, vent i to måneder til før du anser den som tapt.

Tusen takk for svar!

Skjønner jo at det er mitt ansvar hvis den blir borte ja, er bare irriterende når jeg glatt hadde betalt de ekstra kronene om jeg hadde tenkt på å spørre om noe sånt.

To måneder? Da får jeg i hvert fall ikke noe penger tilbake... Noen som vet om de kan sende tilbake pakken på min regning når den kommer frem til nettbutikken? Blir jo helsikkes dyrt til sammen dette, men vil bare ha skoene tilbake så jeg kan prøve å utvide dem eller noe... Hvis ikke det faktisk er billigere å bestille nye, da.

Skrevet

Har aldri opplevd at hverken brevpostsendinger eller pakker fra USA har tatt så mye som to måneder. Men det er jo mulig det er stoppet i toll der borte? Siden du ikke har spesifisert hva som var inni? Vet ikke helt, men skjønner at det er litt surt. Dessuten var det dårlig av de på posten å ikke si noe. De skal vite dette.

Skrevet

Jeg har opplevd at brevsendinger har tatt opp til to måneder fra USA, selv med tolldeklareringslapp på. Og sendingen skulle ikke tollbehandles i Norge heller.

Hvis det ikke er tolldeklareringslapp på den, så er det godt mulig at det er grunnen til at det tar lang tid. Hva nettbutikken er villig til å gjøre er det ingen her som kan svare deg på, det må du snakke med dem om.

Skrevet
Har aldri opplevd at hverken brevpostsendinger eller pakker fra USA har tatt så mye som to måneder. Men det er jo mulig det er stoppet i toll der borte? Siden du ikke har spesifisert hva som var inni? Vet ikke helt, men skjønner at det er litt surt. Dessuten var det dårlig av de på posten å ikke si noe. De skal vite dette.

Jeg har også sendt brevpost flere ganger til USA. Noen ganger har det tatt dødslang tid, men vanligvis går det jo faktisk ganske fort, ja!

Jeg sendte to pakker denne dagen, og jeg skreiv under masse på den ene, som skulle til L'Oreal i oslo. Jeg er derfor litt forvirret og var ekstremt forvirret over hva jeg skreiv under på og ikke. På denne pakken vet jeg at jeg skrev hva inneholdt, men det ble kanskje ikke skrevet på den andre, nei... I såfall er det vel stor sjanse for at den er i tollen...

Ja, jeg forstår at jeg burde sett på nett om regler og sånt, men når jeg går til en profesjonell person med noe sånt så regner jeg faktisk ikke med at jeg må gå på nettet og lese først... Men men. Det skal jeg sannelig neste gang jeg gjør noe så dyrt...

Jeg har opplevd at brevsendinger har tatt opp til to måneder fra USA, selv med tolldeklareringslapp på. Og sendingen skulle ikke tollbehandles i Norge heller.

Hvis det ikke er tolldeklareringslapp på den, så er det godt mulig at det er grunnen til at det tar lang tid. Hva nettbutikken er villig til å gjøre er det ingen her som kan svare deg på, det må du snakke med dem om.

Ja, jeg ventet en gang på en pakke fra ebay i ca to måneder. Det var en lett bok, og ble nok sendt som brev. Så jeg må kanskje regne med det, da...

Nei, jeg skjønner at dere ikke kan fortelle meg hva nettbutikken er villig til å gjøre... :) Men jeg lurte på om det fantes noen klare regler for sånne tilfeller. Var derfor jeg spurte. Har sendt mail til butikken igjen nå, men har ikke hørt fra dem igjen. Vet at de sender pakker tilbake igjen hvis det ser ut til at produktet har blitt brukt før det blir returnert, så det er vel kanskje sjanse for at de kan sende min også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...