Gå til innhold

Har noen tips til meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal gifte oss i november. Vi er først ut i gjengen, derfor er dette med bryllup litt nytt for oss. Vi har ikke ideer som vi har fanget opp i fra andre brylluper.

Det første "problemet" er: Vi skal ha en veldig flink solis i kirken. Da har vi tenkt å ha "Tirnaoir" (vi syns begge den er nydelig) som sang nr. 1. Passer denne i bryllup? Denne andre sangen hadde vi tenkt "Det vakraste". Men solisten sa den var VELDIG vanlig... anbefalte oss å ta en annen, men hadde ingenting i mot å synge denne. Derfor har vi et problem om vi skal ha denne, vi har ingen tilknytning til denne. Evnt. hvilke andre sanger kan vi ha?

Det andre er at vi ønsker å ha et aller annet koselig/romantisk opplegg i løpet av festen. Vi har tenkt på å la alle gjesten ta hver sitt t-lys som står på bordet å sette oppi et hjerte foran oss når de går fra bordet. Dette hjerte har vi tenkt å la stå å gløde på kakebordet hele kvelden.

Har noen noe liknende forslag?

Det siste problemet mitt er: Min forlover har skrytt så mye over at hun har kjøpt en lekker kjole til mitt bryllup. Men problemet er at den er sandfarget (ganske lys). Jeg har også tenkt å ha en ivory/coffee farget brudekjole, har funnet ut at jeg passer bedre disse en hvite.

Jeg personlig syns det blir feil at hun skal ha samme farge på kjolen som meg. Ser sikkert teit ut når vi sitter ved siden av hverandre i kirken osv. Hva sier dere?

Syns dere evnt. at jeg skal si noe til henne?

Håper på mange gode tips/tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer med bryllupet :)

Har ikke hørt den melodien/sangen du nevner, så dessverre kan jeg ikke hjelpe deg der....

Ang tema for bryllupet så tenk litt på hva som er "dere". Vi gifter oss om vinteren for begge er "vintermennesker", hvis jeg kan si det på den måten..

En venninne giftet seg ved sjøen i sommer og hadde tema "sjøting"....

Når det gjelder kjolen til din forlover så hadde jeg nok sagt ifra at jeg ikke ønkser at hun hadde på seg så lys kjole... hadde kjolen din vært hvit så kunen det kanskje gå, men ivory/coffee er farlig nærme sandfargen....

.. men det er min mening!

Lykke til med forberedelsene og oppdater oss gjerne på frieriet etc....

Skrevet

Bare en kommentar; ivory og coffee er to HELT forskjellige fargenyanser altså. HELT!

Skrevet

Jeg mener en mellom ting.... ikke så mørk som coffee og ikke helt ivory... skal innrømme, jeg er ikke helt sikker på om jeg vet hvordan ivory er... men hun på brude butikken nevnte den fargen. Den er hverfall ikke hvit.

Skrevet

Tenkte ikke over at kjolen kanskje var tofarget...... :oops:

Uansett; har du sett kjolen til forloveren din? Det er svært sjelden tvil om hvem som er brud på Den Store Dagen, og i så fall er det hun som gjør seg til latter for andre, og ikke du.

Jeg synes du skal se på kjolen hennes før du krisemaksimerer dette, kan godt hende det er et snitt og fargenyanse som ikke virker sjenerende i det hele tatt. Men; du er i din fulle rett til å si fra at 'denne kjolen synes jeg blir for lik min brudekjole' til henne. Jeg ville vel også sagt noen pene ord om at det er koselig at hun vil være så flott på din bryllupsdag (hun har jo tross alt kjøpt ny kjole!).

Lykke til!

Skrevet

Vi vil også ha Cecilias "det vackraste" som solospill i kirken....

Angående forloverkjole, la henne få gå med det hun vil. Hun er din beste venn og vil mest sannsynlig ikke overgå deg med vilje.

Er du fremdeles i tvil om akkurat det, ta deg en prat med jenta, det er jo en grunn til at hun er valgt til forlover....

Det der med lysene synes jeg hørtes litt selvopptatt og rart ut.....

...litt sånn "alle skal digge oss"....

Skrevet

Ang solosang: "The Rose" - Bette Midler. Fantastisk nydelig låt :)

Skrevet

Ikke dumt forslag... skal nevne den for min kommende mann!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...