Gå til innhold

Levere tilbake arvet utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite dilemma her:

Hvis man har arvet babyseng + diverse babyustyr av venninne. Og denne venninnen plutselig blir gravid igjen (litt uventet) Må man da gi tilbake sengen og utstyret? Denne venninnen har ikke allverdens god råd, og ville sikkert satt pris på utstyret tilbake.

Mitt barn vil være ca 18 mnd når denne nye babyen kommer. Føler meg litt forpliktet til å gi tilbake, samtidig som jeg ikke føler jeg har råd til å kjøpe ny babyseng, spesielt når min baby er halvannet år.

Hva syns dere?

(kan man forresten ha halvannet år gamle barn i "voksensenger"?)

Altså med sengehest, da, såklart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er rett og rimelig at du leverer utstyret tilbake. Hun trenger det selv og som du skriver så har hun dårlig råd. At du har dårlig råd spiller ingen rolle for hun er i samme situasjon og disse tingene er hennes.

Det finnes mye på bruktmarkedet, både til salgs og som gis bort.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, jeg synes du skal spørre henne om hun vil ha det tilbake. Det tror jeg hun hadde satt veldig pris på.

Du bør ta en titt på Finn.no og se på barneutstyr. Er masse fine barneting der som ser nesten helt nytt ut og som selges for en brøkdel av den opprinnelige prisen.

Jeg ser ikke noe stort problem i å legge en unge som nesten er 2 år i en voksenseng med sengehest..

Skrevet

Ja, du kan ha en halvannet åring i voksenseng.

Har du fått utstyret eller lånt det? Har du fått det, må du følge samvittigheten din og evt tilby det tilbake og selv finne noe på finn.no eller noe sånt.

Har du lånt det, leverer du det selvsagt tilbake.

Skrevet

Jeg ville ha tilbudt henne senga tilbake. Den var ikke noe du hadde krav på å få av henne i utgangspunktet, og at du fikk arve seng og utstyr var en hyggelig gest fra hennes side - som du har spart mye penger på. Så får hun avgjøre om hun vil ha ting tilbake selv - for alt du vet vil hun ha tibud fra andre på hånden, eller ønsker seg en ny seng.

Nå vet jeg ikke hvor god eller dårlig råd du har eller hvor du bor, men en grei sprinkelseng får du på IKEA til 400 kroner eller brukt for tilsvarende beløp. 400 kroner er ikke mer enn en kveld på byen. Det er ikke snakk om tusenvis av kroner. Du har hatt gratis seng og utstyr halvannet år, og det er fint. De hundrelappene kan de fleste ta seg råd til - om du ikke da har større krav og vil ha en ekstra flott og dyr seng.

Enn baby på halvannet er nok litt for liten til større seng bare med sengehest (med tanke på at barnet kan stå opp selv og vandre rundt i huset mens dere sover), så jeg ville ha spandert de få hundrelappenee det gjelder på en sprinkelseng som småtten kan ha til h*n er rundt 3 år.

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Jeg synes du må tilby deg å levere utstyret tilbake.

Hvis du ikke selv planlegger flere babyer med det første ville jeg i stedet kjøpt en vokseseng til din på 18 måneder. Den kan ditt barn ha en god stund med sengehest.

Her har du noen eksempler på brukte:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20358327

eller

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20948047

Ellers er det selvfølgelig mulig å kjøpe sprinkelsenger brukt også.

Skrevet

TS her

Jeg ser at folket mener ustyret bør gis tilbake. Er kanskje mest tilbøyelig til å mene det jeg også, asså.

Ustyret ble gitt meg, det var ikke i utgangspunktet snakk om lån, men jeg ser jo at det nå hadde vært praktisk for henne å få det tilbake. Vi bor like i nærheten av hverandre også, så det er vel gjerne det som er mest naturlig. At jeg hører med henne om hun ønsker det tilbake, mener jeg.

Takker for svar, alle sammen. Jeg får ta meg en titt innom finn.no.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...