Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #21 Skrevet 24. februar 2010 Hartvedt opplyser at bevegelsen også opererer utenlands og flere av de sexfrivillige ikke er norske. - Vi har jobbet med dette i tre års tid nå, så mange av dem som skal bidra med gratis sex har gledet seg veldig til å komme i gang. Nå jobber vi med at dette skal bli organisert trygt og ryddig, samt at det skal finansieres på riktig måte, sier Hartvedt. Jeg blir kvalm. Disse ekle mennene har huket tak i noen nigerianske og norske horer og skal hjelpe dem med prostituere seg. For det er nettopp prostitusjon dette er, ingen kan fortelle meg at en "politisk" gruppe skal betale dyr leie i fem forskjellige byer for å gi sex til hvem som måtte ønske det. Dette er halliker. Hva mener hallikene med at finansieringen skal foregå på riktig måte? At de skal ta imot penger av sexkjøperne og gi en liten brøkdel til de prostituerte?
El Capitan Skrevet 24. februar 2010 #22 Skrevet 24. februar 2010 Fantastisk tiltak. Er vel best å møte opp tidlig, jeg ser ikke åssen dette skal bli en langvarig instutisjon.
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #23 Skrevet 24. februar 2010 Dersom dette er 100% gratis og 100% frivillig er det fine greier. Kan vel ikke kalle det bordell, siden det innebærer at man kjøper seksuelle tjenester, blir vel heller som en sex klubb. Hehe..dette er nok et dårlig forsøk på å kamuflere et helt vanlig bordell som noe annet. Regner med at det blir inngangsbillet, dyre drinker og leige av rom eller noe i den dur. Damene blir vel lønnet som servitører eller lignende. Men regner med myndighetene er vel ikke dummere enn at de gjennomskuer det. Når det blir forventet at du puler kundene du serverer vil nok arbeidstilsynet reagere litt..hehe. Men la oss tenke oss at de mener alvor. Damene får ingen lønn for å ha sex med de som kommer dit. De gjør det fordi de elsker sex med fremmede menn i alle fasonger og driter i hvem de puler. Det jeg lurer litt på er hvordan disse damene som vil ha sex gratis med "gud og hvermann" vil se ut. Hehe..dersom damene gjør det gratis tror jeg nok gutta som kommer dit vil bli litt skuffet. Til og med de styggeste damene jeg kjenner har ikke store problemer med å gå ut å sjekke seg opp en rimelig ok kar for kvelden. Ingen fine damer vil pule stygge gamle griser når de kan få en lekker en bare ved å knipse fingrene. Så de må nok være veeeeldig desperate de går med på å være fast inventar i en klubb hvor de må pule x antall fyrer hver kveld gratis. En annen ting er at disse sexglade damene som skal ha sex gratis vil jo forvente et eller annet. Siden de gjør det av pur sex glede vil de jo bli tilfredsstilt de og. Menn kan ikke forvente å gå der å bare få utført tjenester uten å tilby noen tjenester i retur. Siden det også er frivillig "arbeid" de driver, vil nok mange menn også oppleve å bli avvist. Siden de sikkert vil få mange menn å velge i, vil de nok velge å ta de de tenner mest på.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #24 Skrevet 24. februar 2010 Dersom dette er 100% gratis og 100% frivillig er det fine greier. Kan vel ikke kalle det bordell, siden det innebærer at man kjøper seksuelle tjenester, blir vel heller som en sex klubb. Hehe..dette er nok et dårlig forsøk på å kamuflere et helt vanlig bordell som noe annet. Regner med at det blir inngangsbillet, dyre drinker og leige av rom eller noe i den dur. Damene blir vel lønnet som servitører eller lignende. Men regner med myndighetene er vel ikke dummere enn at de gjennomskuer det. Når det blir forventet at du puler kundene du serverer vil nok arbeidstilsynet reagere litt..hehe. Men la oss tenke oss at de mener alvor. Damene får ingen lønn for å ha sex med de som kommer dit. De gjør det fordi de elsker sex med fremmede menn i alle fasonger og driter i hvem de puler. Det jeg lurer litt på er hvordan disse damene som vil ha sex gratis med "gud og hvermann" vil se ut. Hehe..dersom damene gjør det gratis tror jeg nok gutta som kommer dit vil bli litt skuffet. Til og med de styggeste damene jeg kjenner har ikke store problemer med å gå ut å sjekke seg opp en rimelig ok kar for kvelden. Ingen fine damer vil pule stygge gamle griser når de kan få en lekker en bare ved å knipse fingrene. Så de må nok være veeeeldig desperate de går med på å være fast inventar i en klubb hvor de må pule x antall fyrer hver kveld gratis. En annen ting er at disse sexglade damene som skal ha sex gratis vil jo forvente et eller annet. Siden de gjør det av pur sex glede vil de jo bli tilfredsstilt de og. Menn kan ikke forvente å gå der å bare få utført tjenester uten å tilby noen tjenester i retur. Siden det også er frivillig "arbeid" de driver, vil nok mange menn også oppleve å bli avvist. Siden de sikkert vil få mange menn å velge i, vil de nok velge å ta de de tenner mest på. Tja.. Men er ikke en sexklubb også en slags bordell? Eller hvordan mener du husleien til swingersklubber og steder som SMil og Cat betales? Om det forholder seg slik at andre enn eieren av disse etablissementene spanderer lokale fra egen lomme så er de å betrakte som bordeller drevet av halliker. Kanskje en skulle vurdere å gå til anmeldelse av sexklubber for å få satt dette på dagsordenen og få en offentlig juridisk avklaring på slik umoralsk aktivitet?
skandale Skrevet 24. februar 2010 #25 Skrevet 24. februar 2010 Snakker du nå om prostituerte i hele verden eller i Norge? De prostituerte som vurderer å slutte gjør det av to årsaker: lav status/fordømmelse fra andre og belastninger i jobben. Den første er kunstig og påført av politikere/besteborgere mens den siste er reell. At størstedelen av de prostituerte ville valgt noe annet sier lite når man ikke vet hva alternativene er. Det er en ganske stor del av befolkningen som kunne tenke seg å ikke jobbe i det hele tatt hvis det fantes andre alterantiver. Hvis alternativet for de prostituerte er å jobbe i klesbutikk eller å jobbe på en seriøs og ordentlig bordell så er det ikke sikkert at så mange ville valgt klesbutikken... Nå går jeg ikke på deg personlig, for å gjøre det klart. Men det virker som mange ikke forstår eller tenker over det at etter 10 år som prostituert er det ikke det at de ikke vil slutte og få seg en vanlig jobb, mange prøver dette innimellom, dog med dårlig hell. Tilbakefallsprosenten er stor, og de slutter gjerne å dukke opp på den nye jobben fordi de 1) aldri har hatt noe streit a4-liv og har vanskeligheter med å forholde seg til det, 2) føler at de andre ansatte på arbeidsplassen vet om fortida, og at praten går om det store gapet i CV-en, 3) har en reell frykt for å bli gjenkjent og at hele det nye livet skal gå i tusen biter, 4) har ingen utdannelse, og får dermed jobber med lange skift og tungt arbeid, og det kan virke lettere å gå tilbake til strøket - for å nevne noe. Jeg vil også presisere at det er de (norske) gateprostituerte jeg snakker om her, ikke jusstudenter som vil ha 2000 til ny partykjole og ikke tar skade av skarve 30 betalte knull, for å sette det på spissen. Bordeller er jeg også imot, fordi jeg syns at det blir helt feil at staten (dersom de er statseide) skal distribuere sex, og faktisk leie ut kvinnekropper til de som måtte ønske det. Dersom en privatperson står bak bordellet er det like ille, da minner det meg om slavehold (selv om kvinnene jobber der frivillig). Å leie ut et annet menneske til seksuelle formål blir for meg helt feil. Uansett hvor mye enkelte mener å ha "krav" på sex. Om dette blir en lovlig gruppe arbeidstagere, tenk det høye sykefraværet og uføreprosenten etter noen år i arbeid. Skyld, skam, feilaktige holdninger til menn, vanskeligheter med å opprettholde et normalt kjærlighetsforhold, og så videre. Hvem skal ta ansvaret for at disse kvinnene trenger år med rehabilitering og terapi for å i det hele tatt være komfortable med sin egen seksualitet igjen, om de noensinne klarer det, om det er lovlig? Skal skattebetalerne betale? Da tenker jeg pipa får en annen lyd for noen ugjennomtenkte probordell-stemmer. Det er dessuten urimelig å anta at en redder de gateprostituerte ved å opprette bordeller, da disse gjerne har rusproblemer eller andre ting å stri med som gjør at de aldri ville fått godkjent helseattest eller en test som viser at de er psykisk godt nok rusta for å jobbe på disse stedene, en ville heller rekruttert flere av disse luksusprostituerte som har et normalt liv når de går av skift, og det svarte markedet ville ikke opphørt å eksistere likevel. Derfor støtter jeg heller avkriminalisering, så ingen kan bli bøtelagt eller satt i fengsel for hverken kjøp eller salg, og heller fokusere enormt på hjelp og støtte. De luksusprostituerte vil nok alltid være der for penger og spenning, mens de som går på gata kan vi faktisk hjelpe; sette inn store forebyggende tiltak, og hjelpe de som faktisk har havna på gata som best vi kan - ikke ta fra dem levebrødet ved å kriminalisere kjøp og dermed tvinge dem videre inn i andre kriminelle miljøer. Sexklubber har jeg derimot ingenting imot, bare for å ha det på det rene.
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #26 Skrevet 24. februar 2010 Tja.. Men er ikke en sexklubb også en slags bordell? Eller hvordan mener du husleien til swingersklubber og steder som SMil og Cat betales? Om det forholder seg slik at andre enn eieren av disse etablissementene spanderer lokale fra egen lomme så er de å betrakte som bordeller drevet av halliker. Kanskje en skulle vurdere å gå til anmeldelse av sexklubber for å få satt dette på dagsordenen og få en offentlig juridisk avklaring på slik umoralsk aktivitet? Hvis vi forutsetter at de som bruker klubbene, ikke er prostiuerte, men klubb medlemmer som kommer for å ha sex og samvær med andre, likestilte medlemmer, og sex er frivillig i alle tilfeller, så kan det ikke betraktes som et bordell. For ingen av dem som har sex med hverandre, gir hverandre noen form for gjenytelser ut over selve sexen. Det er heller ingen som mottar noen form for lønn eller motytelser FOR å være medlem. Jeg vet ikke om disse forutsetningene er til stede i nevnte klubber. Hvis du mener at de IKKE er det, hvorfor ikke anmelde?
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #27 Skrevet 24. februar 2010 (endret) Tja.. Men er ikke en sexklubb også en slags bordell? Eller hvordan mener du husleien til swingersklubber og steder som SMil og Cat betales? Om det forholder seg slik at andre enn eieren av disse etablissementene spanderer lokale fra egen lomme så er de å betrakte som bordeller drevet av halliker. Kanskje en skulle vurdere å gå til anmeldelse av sexklubber for å få satt dette på dagsordenen og få en offentlig juridisk avklaring på slik umoralsk aktivitet? Nei en sexklubb er ikke et bordell. Der møtes folk for å ha sex, og penger har ingenting med saken å gjøre. Alle er ute etter å bli tilfredsstilt seksuelt, og blir det også. De velger selv hvem de vil ha sex med, og om de i det hele tatt vil ha sex mens de er der. Klubben er til for at folk skal ha gjensidig morro. Det er ingenting umoralsk ved det. Vet et bordell blir en person tilfredsstilt og den andre parten mottar penger for dette, men har ingen interesse av den seksuelle delen. Heller tvert i mot. De kan ikke velge hvem de må ha sex med, i hvertfall i veldig liten grad, det er jo slik bordellet tjener penger. I tillegg må de ha sex med et veldig høyt antall menn pr. kveld. Et bordell eksisterer for å tjene penger på seksuelle tjenester. Å ha sex med et menneske som ikke ønsker sex synes jeg er ganske disgusting, og ja, umoralsk. Sexklubber er fine greier. Flott at folk kan møte likesinnede og utfolde seg slik de ønsker. Bordell er slaveri og undertrykkelse av verste sort. Regner med at om de får åpnet vil dette gratisbordellet fylles opp av utenlandske kvinner. Hvorfor i all verden skulle kvinner gidde å komme til Norge for å ha sex med fremmede menn gratis? De får vel pule der de kommer fra gratis? Og hvorfor er det ingen sexglade norske kvinner som gir bort sex til x antall menn hver kveld gratis? (Da mener jeg i den form som det her snakkes om, fremmede fyrer på rekke og rad.) Nei, våkn opp. Endret 24. februar 2010 av HoneyBunny
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #28 Skrevet 24. februar 2010 Nei en sexklubb er ikke et bordell. Der møtes folk for å ha sex, og penger har ingenting med saken å gjøre. Alle er ute etter å bli tilfredsstilt seksuelt, og blir det også. De velger selv hvem de vil ha sex med, og om de i det hele tatt vil ha sex mens de er der. Klubben er til for at folk skal ha gjensidig morro. Det er ingenting umoralsk ved det. Vet et bordell blir en person tilfredsstilt og den andre parten mottar penger for dette, men har ingen interesse av den seksuelle delen. Heller tvert i mot. De kan ikke velge hvem de må ha sex med, i hvertfall i veldig liten grad, det er jo slik bordellet tjener penger. I tillegg må de ha sex med et veldig høyt antall menn pr. kveld. Et bordell eksisterer for å tjene penger på seksuelle tjenester. Å ha sex med et menneske som ikke ønsker sex synes jeg er ganske disgusting, og ja, umoralsk. Sexklubber er fine greier. Flott at folk kan møte likesinnede og utfolde seg slik de ønsker. Bordell er slaveri og undertrykkelse av verste sort. Regner med at om de får åpnet vil dette gratisbordellet fylles opp av utenlandske kvinner. Hvorfor i all verden skulle kvinner gidde å komme til Norge for å ha sex med fremmede menn gratis? De får vel pule der de kommer fra gratis? Og hvorfor er det ingen sexglade norske kvinner som gir bort sex til x antall menn hver kveld gratis? Nei, våkn opp. Selvsagt er sexklubber bordeller. Man betaler i den ene hensikt å få ha uforpliktende sex. Eierene (hallikene) av disse klubbene tener fett på virksomheten. De burde derfor forbys på lik linje med andre typer bordeller. Man burde derfor tvinge myndighetene til å gjøre noe med disse ved å systematisk anmelde alle bakmenn til slike etablissementer for brudd på hallikparagrafen. Det ville forholdsvis fort kvele dette uvesenet.
skandale Skrevet 24. februar 2010 #29 Skrevet 24. februar 2010 Selvsagt er sexklubber bordeller. Man betaler i den ene hensikt å få ha uforpliktende sex. Eierene (hallikene) av disse klubbene tener fett på virksomheten. De burde derfor forbys på lik linje med andre typer bordeller. Man burde derfor tvinge myndighetene til å gjøre noe med disse ved å systematisk anmelde alle bakmenn til slike etablissementer for brudd på hallikparagrafen. Det ville forholdsvis fort kvele dette uvesenet. Tuller du for å understreke et usynlig poeng eller noe? I sexklubber er det medlemsavgift. Man betaler ikke per ligg eller noe, noe du ser ut til å tro. Sexklubber finnes for at mennesker kan komme sammen og ha sex, eller de kan la vær, og bare prate eller drikke kaffe. Klubbene tillater ikke kjøp og salg av sex, da er det ut på dagen. Her kan mennesker med like preferanser treffes, avtale og ha sex, uten at noen tjener på det. Det er dessuten frivillig fra begge parter, begge/alle parter har oppsøkt stedet for å leve ut fantasier med likesinnede. Å sammenlikne dette med prostitusjon og bordellvirksomhet er et hån mot prostituerte.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #30 Skrevet 24. februar 2010 Tuller du for å understreke et usynlig poeng eller noe? I sexklubber er det medlemsavgift. Man betaler ikke per ligg eller noe, noe du ser ut til å tro. Sexklubber finnes for at mennesker kan komme sammen og ha sex, eller de kan la vær, og bare prate eller drikke kaffe. Klubbene tillater ikke kjøp og salg av sex, da er det ut på dagen. Her kan mennesker med like preferanser treffes, avtale og ha sex, uten at noen tjener på det. Det er dessuten frivillig fra begge parter, begge/alle parter har oppsøkt stedet for å leve ut fantasier med likesinnede. Å sammenlikne dette med prostitusjon og bordellvirksomhet er et hån mot prostituerte. I lovens øyne spiller det ingen rolle hva man kaller betalingen for de sexuelle tjenestene. Om det kalles medlemsavgift, massasjeavgift, knullepris eller andel av husleie er helt irrelevant. Den som leier ut et lokale i den hensikt å tilby sexuelle tjenester eller vet om at lokalet brukes til slik virksomhet rammes av halliklovgivningen uavhengig av tilbudets innhold. En sexklubb er et sted man går for å ha sex. For å komme inn og motta de sexuelle tjenestene som tilbys må man betale en sum penger. Denne pengesummen går til bakmennene som tjener penger på virksomheten. Bakmennene er således å betrakte som halliker. Jeg lurer faktisk på om jeg skal forsøke å få en slik sak for retten. Cat er en slik klubb i Oslo sentrum. Den drives kommersielt av kjente bakmenn som man kunne anmelde for hallikvirksomhet. Mest sannsynlig så ville man få samtlige naboer til stedet med på en slik anmeldelse. Det hadde vært utrolig kult å se hva som skjedde.
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #31 Skrevet 24. februar 2010 Selvsagt er sexklubber bordeller. Man betaler i den ene hensikt å få ha uforpliktende sex. Eierene (hallikene) av disse klubbene tener fett på virksomheten. De burde derfor forbys på lik linje med andre typer bordeller. Man burde derfor tvinge myndighetene til å gjøre noe med disse ved å systematisk anmelde alle bakmenn til slike etablissementer for brudd på hallikparagrafen. Det ville forholdsvis fort kvele dette uvesenet. Såklart bør det bli kroken på døra om det foregår noen form for hallikvirksomhet og prostitusjon. Men om f.eks. jeg og min partner er swingers og går til en klubb for å møte likesinnede og ha litt morro skader vel det ingen? (Jeg er ikke swinger bare så det er sagt, kun et eksempel.) Eller om jeg liker S/M (også kun et eksempel) og går i en klubb der jeg kan finne en kar som har lyst og tenner på å spanke meg litt, og som er der av samme grunn som meg. (også kun et eksempel). Kan kanskje være litt risky å dra fram pisken på en tilfeldig ONS, hehe. Hva har vel slikt med prostitusjon å gjøre? Alle som går dit, går dit frivillig fordi de har lyst. Ingen må være der. Alle velger selv hvem de vil ha sex med og om de vil ha sex. Alle er der på like premisser. Ser ikke problemet med det.
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #32 Skrevet 24. februar 2010 I lovens øyne spiller det ingen rolle hva man kaller betalingen for de sexuelle tjenestene. Om det kalles medlemsavgift, massasjeavgift, knullepris eller andel av husleie er helt irrelevant. Den som leier ut et lokale i den hensikt å tilby sexuelle tjenester eller vet om at lokalet brukes til slik virksomhet rammes av halliklovgivningen uavhengig av tilbudets innhold. En sexklubb er et sted man går for å ha sex. For å komme inn og motta de sexuelle tjenestene som tilbys må man betale en sum penger. Denne pengesummen går til bakmennene som tjener penger på virksomheten. Bakmennene er således å betrakte som halliker. Jeg lurer faktisk på om jeg skal forsøke å få en slik sak for retten. Cat er en slik klubb i Oslo sentrum. Den drives kommersielt av kjente bakmenn som man kunne anmelde for hallikvirksomhet. Mest sannsynlig så ville man få samtlige naboer til stedet med på en slik anmeldelse. Det hadde vært utrolig kult å se hva som skjedde. Man går ikke til en sexklubb for å kun motta seksuelle tjenester. Man må jo gi de også. Det er ikke mer hallikvirksomhet enn hvilken som helst bar eller disco driver med, hvor folk møtes, blir tent på hverandre og kanskje ender opp i senga.
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #33 Skrevet 24. februar 2010 Selvsagt er sexklubber bordeller. Man betaler i den ene hensikt å få ha uforpliktende sex. Eierene (hallikene) av disse klubbene tener fett på virksomheten. De burde derfor forbys på lik linje med andre typer bordeller. Man burde derfor tvinge myndighetene til å gjøre noe med disse ved å systematisk anmelde alle bakmenn til slike etablissementer for brudd på hallikparagrafen. Det ville forholdsvis fort kvele dette uvesenet. Bordeller har prostituerte. Klubber har medlemmer. Det er ikke den uforpliktende sexen som evt gjør et sted til en bordell, det er det faktum at noen selger sex der i organiserte former. Medlemmene i en sexklubb betaler for å ha et sted der de kan ha sex med hvem de vil, hvor mange de vil, og hvor ofte de vil. De betaler altså for stedet, ikke for sexen. Det gjør det sikkert til en syndens hule i manges øyne, men synd og prostitusjon er ikke det samme.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #34 Skrevet 24. februar 2010 Såklart bør det bli kroken på døra om det foregår noen form for hallikvirksomhet og prostitusjon. Men om f.eks. jeg og min partner er swingers og går til en klubb for å møte likesinnede og ha litt morro skader vel det ingen? (Jeg er ikke swinger bare så det er sagt, kun et eksempel.) Eller om jeg liker S/M (også kun et eksempel) og går i en klubb der jeg kan finne en kar som har lyst og tenner på å spanke meg litt, og som er der av samme grunn som meg. (også kun et eksempel). Kan kanskje være litt risky å dra fram pisken på en tilfeldig ONS, hehe. Hva har vel slikt med prostitusjon å gjøre? Alle som går dit, går dit frivillig fordi de har lyst. Ingen må være der. Alle velger selv hvem de vil ha sex med og om de vil ha sex. Alle er der på like premisser. Ser ikke problemet med det. Det er et brudd på loven om hallikvirksomhet. Hvem og hva du liker å pule er uinteressant så lenge det ikke foregår i en klubb som drives kommersiellt eller der penger eller andre verdier bytter hender som en konsekvens. Det er ikke forbudt å pule men det er forbudt å drive et slikt sted. Om jeg får rett i dette så slår vi med et slag kroken på døra for alle slike steder. Dette blir gøy!!
Sequax Skrevet 24. februar 2010 #35 Skrevet 24. februar 2010 Syns hele greia høres merkelig ut! Gratis bordell som en protest på horenes vegne...? Bare å servere mat i tillegg så kan dem kalle seg Hooter's. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #36 Skrevet 24. februar 2010 Bordeller har prostituerte. Klubber har medlemmer. Det er ikke den uforpliktende sexen som evt gjør et sted til en bordell, det er det faktum at noen selger sex der i organiserte former. Medlemmene i en sexklubb betaler for å ha et sted der de kan ha sex med hvem de vil, hvor mange de vil, og hvor ofte de vil. De betaler altså for stedet, ikke for sexen. Det gjør det sikkert til en syndens hule i manges øyne, men synd og prostitusjon er ikke det samme. Hvordan kan du så påstå at dette foreslåtte tiltaket bryter loven? Kvinner som ikke mottat penger eller andre verdier for sine tjenester er ikke prostituerte, men tilbyr uforpliktende gratis sex til dem som måtte ønske det. Om gratisarbeiderne kommer fra Norge, USA, Nigeria eller Litauen endrer ikke dette.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #37 Skrevet 24. februar 2010 Syns hele greia høres merkelig ut! Gratis bordell som en protest på horenes vegne...? Bare å servere mat i tillegg så kan dem kalle seg Hooter's. :gjeiper: Spiller det noen rolle så lenge det er provoserende? Jeg skulle ønske de hadde tatt den helt ut designet bordellene som kirker og moskeer.
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #38 Skrevet 24. februar 2010 Det er et brudd på loven om hallikvirksomhet. Hvem og hva du liker å pule er uinteressant så lenge det ikke foregår i en klubb som drives kommersiellt eller der penger eller andre verdier bytter hender som en konsekvens. Det er ikke forbudt å pule men det er forbudt å drive et slikt sted. Om jeg får rett i dette så slår vi med et slag kroken på døra for alle slike steder. Dette blir gøy!! Jeg tror også at det blir gøy, men ikke for deg. Seksuallovgivningen sier: § 315. Hallikvirksomhet og formidling av prostitusjon Med bot eller fengsel inntil 6 år straffes den som a) fremmer andres prostitusjon, eller b) leier ut lokaler og forstår at lokalene skal brukes til prostitusjon eller utviser grov uaktsomhet i så måte. Den som i offentlig kunngjøring utvetydig tilbyr, formidler eller etterspør prostitusjon straffes med bot eller fengsel inntil 6 måneder. Med prostitusjon menes i denne paragraf at en person mottar vederlag for å ha seksuell omgang eller foreta seksuell handling med en annen eller for å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Og derav følger det at dersom ingen av de som har sex med hverandre, kan kalles prostituerte, så kan det heller ikke finnes noen hallik. Det springende punkt her er ikke puling, men vederlag for å pule. Du kan knulle deg gjennom hele Oslos befolkning av begge kjønn i disse lokalene, og kanskje vil noen kunne si at du er en hore, et ludder, en skjøge eller en vellysting og horkarl. Men så sant du ikke tar mot penger for det, så er du IKKE prostituert.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #39 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tror også at det blir gøy, men ikke for deg. Seksuallovgivningen sier: § 315. Hallikvirksomhet og formidling av prostitusjon Med bot eller fengsel inntil 6 år straffes den som a) fremmer andres prostitusjon, eller b) leier ut lokaler og forstår at lokalene skal brukes til prostitusjon eller utviser grov uaktsomhet i så måte. Den som i offentlig kunngjøring utvetydig tilbyr, formidler eller etterspør prostitusjon straffes med bot eller fengsel inntil 6 måneder. Med prostitusjon menes i denne paragraf at en person mottar vederlag for å ha seksuell omgang eller foreta seksuell handling med en annen eller for å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Og derav følger det at dersom ingen av de som har sex med hverandre, kan kalles prostituerte, så kan det heller ikke finnes noen hallik. Det springende punkt her er ikke puling, men vederlag for å pule. Du kan knulle deg gjennom hele Oslos befolkning av begge kjønn i disse lokalene, og kanskje vil noen kunne si at du er en hore, et ludder, en skjøge eller en vellysting og horkarl. Men så sant du ikke tar mot penger for det, så er du IKKE prostituert. Så da er vi med andre ord enige i at gratisbordellene som foreslås ikke rammes av prostitusjonslovgivningen? Der foregår det som kjent heller intet salg av sexuelle tjenester, men derimot tilbud om gratistjenester. Om eierne skulle ønske å få dekket sine kostnader til leie av lokale så behøver de bare å innføre et medlemsopplegg der medlemmene betaler avgift. Så lenge damene som står for pulingen ikke tjener en dritt på det så er det tillatt virksomhet etter loven.
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #40 Skrevet 24. februar 2010 Det er et brudd på loven om hallikvirksomhet. Hvem og hva du liker å pule er uinteressant så lenge det ikke foregår i en klubb som drives kommersiellt eller der penger eller andre verdier bytter hender som en konsekvens. Det er ikke forbudt å pule men det er forbudt å drive et slikt sted. Om jeg får rett i dette så slår vi med et slag kroken på døra for alle slike steder. Dette blir gøy!! Gøy kan det nok bli. Men en hallik er en person som livnærer seg på at andre personer driver prostitusjon. Prostitusjon er sikkert som du vet å selge seksuelle tjenester, ikke det å ha sex. Prostitusjon ville det også ha vært om man så kamuflerte betalingen for sex som f.eks. lønn til en servitør, dersom det var forventet at denne servitøren hadde sex med de som kom innom. Men om folk har lyst å møtes for å ha sex, i en form der det ikke finnes en tilbyder og en mottaker. Der alle evt. betaler samme sum for å møtes, og ingen av de som har sex får noen som helst betaling for det. Hvordan kan det kalles prostitusjon? Da vil jo så og si alle dating byrå kunne kalles hallikvirksomhet og, siden de stort sett krever betaling for å formidle kontakt, og folk kanskje ender opp med å ha sex med hverandre. Dersom man går til et bordell er man garantert sex, for der er det folk som jobber og må tilby sex enten de vil eller ikke. Der foregår en handel. Om jeg går til en sexklubb kan jeg gjerne gå hjem uten å ha fått meg noe, samme hva jeg betaler for å være medlem, da det der vil være helt frivillig å ha sex med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå