Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #41 Skrevet 24. februar 2010 Så da er vi med andre ord enige i at gratisbordellene som foreslås ikke rammes av prostitusjonslovgivningen? Der foregår det som kjent heller intet salg av sexuelle tjenester, men derimot tilbud om gratistjenester. Om eierne skulle ønske å få dekket sine kostnader til leie av lokale så behøver de bare å innføre et medlemsopplegg der medlemmene betaler avgift. Så lenge damene som står for pulingen ikke tjener en dritt på det så er det tillatt virksomhet etter loven. Det er forsåvidt sant nok, dersom nevnte hallikparagraf er den eneste man behøver å ta hensyn til. Det har ikke jeg full oversikt over. Men dersom en eneste en av sexarbeiderne mottar penger eller andre ytelser fra noen som har forbindelse til stedene, eller fra kundene, så rammes det av hallikparagrafen. Men jeg tror nok den som sa at dette sannsynligvis er et PR-stunt, har rett i det, og når det kommer til stykket, så blir det ikke noe av det. Dersom det BLIR, så tror jeg det kommer til å ende med forferdelse for Hartvedt, for det eneste som står mellom ham og en halliktiltale, vil være disiplinen til 90 sexarbeidere. Hva om en av dem blir tilbudt penger for å gjøre litt ekstra?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #42 Skrevet 24. februar 2010 Gøy kan det nok bli. Men en hallik er en person som livnærer seg på at andre personer driver prostitusjon. Prostitusjon er sikkert som du vet å selge seksuelle tjenester, ikke det å ha sex. Prostitusjon ville det også ha vært om man så kamuflerte betalingen for sex som f.eks. lønn til en servitør, dersom det var forventet at denne servitøren hadde sex med de som kom innom. Men om folk har lyst å møtes for å ha sex, i en form der det ikke finnes en tilbyder og en mottaker. Der alle evt. betaler samme sum for å møtes, og ingen av de som har sex får noen som helst betaling for det. Hvordan kan det kalles prostitusjon? Da vil jo så og si alle dating byrå kunne kalles hallikvirksomhet og, siden de stort sett krever betaling for å formidle kontakt, og folk kanskje ender opp med å ha sex med hverandre. Dersom man går til et bordell er man garantert sex, for der er det folk som jobber og må tilby sex enten de vil eller ikke. Der foregår en handel. Om jeg går til en sexklubb kan jeg gjerne gå hjem uten å ha fått meg noe, samme hva jeg betaler for å være medlem, da det der vil være helt frivillig å ha sex med meg. Vi har allerede kommet til enighet om jussen rundt det hele. Gratisbordell rammes, såfremt ikke de prostituerte mottar penger eller andre ytelser for sine tjenester, ikke av norsk lovverk. Det står huseier fritt å tjene så mye han vil på denne virksomheten så lenge han er den eneste som tjener penger; ref. sexklubbprinsippet. Det moralske aspektet rundt prostitusjon gir jeg forøvrig blaffen i. Sextjenester er tjenester som enhver annen tjeneste. Jeg deler ikke moralistenes iver etter å ta fra horene levebrødet.
Gjest sex avhengig kvinne Skrevet 25. februar 2010 #43 Skrevet 25. februar 2010 Gratis, ja... Vedder på at de oppfordrer til å gi tips. Hvis noen tror på at dette skal bli gratis bordeller ja da er de lettlurte. Dette er mafia. Og veldig veldig smart tenkt. De sier at de skal gi fri sex. men drinkene kommer til å koste skal jeg love dere, og sikkert inngangsbiletten også. Kanske det koster 6.000krbare for å komme inn, og så kan man kjøpe drinker og mat osv....og være der hele natten. Ja det blir sikkert ikke billig, haha...la dere nå ikke lure av det.... Ja da både jentene og klubben vil få rikelig betaltl. Det er jo sån de gjør det i andre land, så dette er jo ikke noe nytt....Men det var jo en lettvinn og smart måte og lure seg inn med bordeller i Norge på....det er ikke noe mer å si om det... De kommer til å tjene masse penger....og har bare funnet en måte å lure seg unna systemet på.... Synes hele greia er helt latterlig, men smart tenkt...exellent....de har sikkert jobbet en stund med dette prosjektet......Men at de skal få meg til å tro på at norske jenter eller noen kvinner i det hele tatt stiller opp å jobber gratis med å gi bort sex ....ja det er helt latterlig.....den norske kvinnen som nå har blitt sterkere enn mannen, og som det ikke går an å kue på noe som helst måte, ja hun gir ikke bort noe gratis sex. Håper hele opplegget blir stoppet på en eller annen måte, det er synd hvis Norge som har så frigjorte kvinner, og som så lett stiller opp på one night stands, skulle behøve en bordell som bare vil skape masse smitte og spre kjønnsykdommene enda lettere rundt omkring. Hallo alle menn, så vanskelig er det vel ikke for dere å få dere et nummer med en norsk kvinne i dag som de påstår? Kvinnene i Norge har jo blitt værre enn mannen, og det er også bevist at flere kvinner enn menn er utro i Norge. Så hvor ligger egentlig problemet med at mannen ikke får seg sex i Norge i dag? De kan ikke kalle dette en bordell engang dersom det er gratis sex, for damer som vanligvis jobber på bordeller ser menn kun som penger og liker ikke å ha sex med dem i det hele tatt. Og disse gratishorene skal liksom være annerledes fordi dem liker sex da liksom? Dere må vel høre selv at dette bare er tull. Dette blir en vanlig bordell som de kommer til å tjene fett med penger på. Norge er bare for dumme til å forstå det.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #44 Skrevet 25. februar 2010 Hvis noen tror på at dette skal bli gratis bordeller ja da er de lettlurte. Dette er mafia. Og veldig veldig smart tenkt. De sier at de skal gi fri sex. men drinkene kommer til å koste skal jeg love dere, og sikkert inngangsbiletten også. Kanske det koster 6.000krbare for å komme inn, og så kan man kjøpe drinker og mat osv....og være der hele natten. Ja det blir sikkert ikke billig, haha...la dere nå ikke lure av det.... Ja da både jentene og klubben vil få rikelig betaltl. Det er jo sån de gjør det i andre land, så dette er jo ikke noe nytt....Men det var jo en lettvinn og smart måte og lure seg inn med bordeller i Norge på....det er ikke noe mer å si om det... De kommer til å tjene masse penger....og har bare funnet en måte å lure seg unna systemet på.... Synes hele greia er helt latterlig, men smart tenkt...exellent....de har sikkert jobbet en stund med dette prosjektet......Men at de skal få meg til å tro på at norske jenter eller noen kvinner i det hele tatt stiller opp å jobber gratis med å gi bort sex ....ja det er helt latterlig.....den norske kvinnen som nå har blitt sterkere enn mannen, og som det ikke går an å kue på noe som helst måte, ja hun gir ikke bort noe gratis sex. Håper hele opplegget blir stoppet på en eller annen måte, det er synd hvis Norge som har så frigjorte kvinner, og som så lett stiller opp på one night stands, skulle behøve en bordell som bare vil skape masse smitte og spre kjønnsykdommene enda lettere rundt omkring. Hallo alle menn, så vanskelig er det vel ikke for dere å få dere et nummer med en norsk kvinne i dag som de påstår? Kvinnene i Norge har jo blitt værre enn mannen, og det er også bevist at flere kvinner enn menn er utro i Norge. Så hvor ligger egentlig problemet med at mannen ikke får seg sex i Norge i dag? De kan ikke kalle dette en bordell engang dersom det er gratis sex, for damer som vanligvis jobber på bordeller ser menn kun som penger og liker ikke å ha sex med dem i det hele tatt. Og disse gratishorene skal liksom være annerledes fordi dem liker sex da liksom? Dere må vel høre selv at dette bare er tull. Dette blir en vanlig bordell som de kommer til å tjene fett med penger på. Norge er bare for dumme til å forstå det. Så lenge horene ikke får fem flate øre av omsetningen eller på andre måter har noen fordeler av virksomheten så rammes det ikke av loven. Da er det i lovens øyne en sexklubb og ikke en bordell selv om den kalles for det. Alt det andre du skriver er stort sett lavpannet svada.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #45 Skrevet 25. februar 2010 Vi har allerede kommet til enighet om jussen rundt det hele. Gratisbordell rammes, såfremt ikke de prostituerte mottar penger eller andre ytelser for sine tjenester, ikke av norsk lovverk. Det står huseier fritt å tjene så mye han vil på denne virksomheten så lenge han er den eneste som tjener penger; ref. sexklubbprinsippet. Er "vi" skolerte i juss da? Nei. Politi, politijurister og andre myndigheter vurderer ikke noe ut fra hva som står i avisene. Disse vil nok bli holdt under oppsikt og etterforsket så det holder.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #46 Skrevet 25. februar 2010 Åpnes nå i vår, politisk agenda ligger bak. Her er saken: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2841162.ece Kjør debatt! Det er ikke noe sjokkerende i dette Slik har det vært på alle Norges utesteder i alskens år! ONS er gratis og til glede for mannen og kvinnen. Men i kristne bibelbeltet Stavanger, der alle er gift, blir ikke slikt godtatt.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #47 Skrevet 27. februar 2010 Intressant. Kunne faktisk tenkt meg å "jobbet" der en periode, så sant forholdende var akseptable. Men i utgangspunktet tror jeg ikke det blir noe av. Ender jeg med å prostituere meg blir det trolig som selvstendig. Men juridisk sett er dette spennende, kanskje spesielt med tanke på om det vil være mulig å opprette en form for beskyttelsessystem for prostituerte uten at det blir et jurisisk mareritt. (Slik det er pr dags dato kan det at jeg prostituerer meg, og betaler en "livvakt" skaffe denne personen store problemer. Dette fører da til sterkt redusert sikkerhet)
Yme Skrevet 7. mars 2010 #48 Skrevet 7. mars 2010 Jeg syns det er kult at de gjør det, jeg da. Har hørt folk snakke om å tilby noe sånt for folk som er tilbakestående eller forkrøpla på enlerannen måte før, å det er jo bare flott. Det er nok ikke de som kommer til å bruke dette tilbudet mest såklart, men det finnes mange mennesker som ikke har muligheten til å få kontakt med andre på denne måten, å sex er jo et behov de aller fleste har. Jeg kunne egentlig tenkt meg å deltatt i et tiltak som det her, å det er ikke fordi jeg er spesielt sexfiksert. Uten å si for mye om det så er jeg i utredning fordi jeg muligens har en diagnose hvor en av symptomene er at man ikke har et stort behov for intim kontakt med andre mennesker, så om jeg skulle gitt bort gratis sex så hadde det rett og slett vært fordi jeg stort sett synes at alle mennesker fortjener å ha det bra. Om det gjennomføres skikkelig så er dette et flott tiltak som kan være bra for mange mennesker... Det eneste jeg "bekymrer" meg litt for er disse jentene som er med på tiltaket. Jeg kan lett se for meg at det finnes menn som da føler at de kan behandle disse damene akkurat hvordan de vil, og da finne på å voldta og/eller oppføre seg veldig motbydelig mot dem når jentene ikke er "på jobb". Så lenge man selv frivillig er med på dette så tviler jeg sterkt på at det kan gå utover psykisk helse, så i mine øyne er det bare moralister og relegiøse som kan ha noen som helst negative tanker om dette. Jeg gidder ikke rettskrive, så om det er noen grusomt iriterende feil her og der så skal dere få lov å la det gnage på sinnet deres.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #49 Skrevet 9. mars 2010 Jeg syns det er kult at de gjør det, jeg da. Har hørt folk snakke om å tilby noe sånt for folk som er tilbakestående eller forkrøpla på enlerannen måte før, å det er jo bare flott. Det er nok ikke de som kommer til å bruke dette tilbudet mest såklart, men det finnes mange mennesker som ikke har muligheten til å få kontakt med andre på denne måten, å sex er jo et behov de aller fleste har. Jeg kunne egentlig tenkt meg å deltatt i et tiltak som det her, å det er ikke fordi jeg er spesielt sexfiksert. Uten å si for mye om det så er jeg i utredning fordi jeg muligens har en diagnose hvor en av symptomene er at man ikke har et stort behov for intim kontakt med andre mennesker, så om jeg skulle gitt bort gratis sex så hadde det rett og slett vært fordi jeg stort sett synes at alle mennesker fortjener å ha det bra. Om det gjennomføres skikkelig så er dette et flott tiltak som kan være bra for mange mennesker... Det eneste jeg "bekymrer" meg litt for er disse jentene som er med på tiltaket. Jeg kan lett se for meg at det finnes menn som da føler at de kan behandle disse damene akkurat hvordan de vil, og da finne på å voldta og/eller oppføre seg veldig motbydelig mot dem når jentene ikke er "på jobb". Så lenge man selv frivillig er med på dette så tviler jeg sterkt på at det kan gå utover psykisk helse, så i mine øyne er det bare moralister og relegiøse som kan ha noen som helst negative tanker om dette. Jeg gidder ikke rettskrive, så om det er noen grusomt iriterende feil her og der så skal dere få lov å la det gnage på sinnet deres. Yme, du skal slippe intimkontakt med meg, men ikke faen om du slipper unna en klem! Lykke til, gode Yme!
Donnie Darko Skrevet 9. mars 2010 #50 Skrevet 9. mars 2010 den norske kvinnen som nå har blitt sterkere enn mannen, og som det ikke går an å kue på noe som helst måte, ja hun gir ikke bort noe gratis sex. Så alle de sterke selvstendige norske kvinnene tar seg da betalt for det eller?
Tabris Skrevet 9. mars 2010 #51 Skrevet 9. mars 2010 Så lenge de som er involvert gjør dette frivillig, så må folk få gjøre som de vil for meg. Jeg ville aldri gjort det, men jeg ønsker ikke å forby det av den grunn. Jeg kan ikke forby alt som ikke følger min moral.
HoneyBunny Skrevet 9. mars 2010 #52 Skrevet 9. mars 2010 Så alle de sterke selvstendige norske kvinnene tar seg da betalt for det eller? Ikke i kroner og øre, men man forventer jo å bli tilfredsstilt til bake. Dersom kvinnene her skal jobbe slik som hun som sto fram i avisa, fordi de selv ønsker uforpliktende sex, og når det passer dem, blir det nok ikke akkurat sammenlignbart med et bordell. Da blir det som hvilket som helst utested, bare at man vet at mennene og kvinnene som er der har tenkt å få seg noe. De mennene som faller utenfor på sjekkemarkedet, vil nok gjerne falle utenfor her og. Tror ikke de fleste kvinner kan tenke seg å ha sex med 10-15 tilfeldige fremmede fyrer hver kveld, da har de heller sex 10-15 ganger med en og samme fyr som de har valgt ut selv.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #53 Skrevet 9. mars 2010 Ikke i kroner og øre, men man forventer jo å bli tilfredsstilt til bake. Dersom kvinnene her skal jobbe slik som hun som sto fram i avisa, fordi de selv ønsker uforpliktende sex, og når det passer dem, blir det nok ikke akkurat sammenlignbart med et bordell. Da blir det som hvilket som helst utested, bare at man vet at mennene og kvinnene som er der har tenkt å få seg noe. De mennene som faller utenfor på sjekkemarkedet, vil nok gjerne falle utenfor her og. Tror ikke de fleste kvinner kan tenke seg å ha sex med 10-15 tilfeldige fremmede fyrer hver kveld, da har de heller sex 10-15 ganger med en og samme fyr som de har valgt ut selv. Moralsk nivå to har de aller fleste forlatt i 10 års alderen.
HoneyBunny Skrevet 9. mars 2010 #54 Skrevet 9. mars 2010 Moralsk nivå to har de aller fleste forlatt i 10 års alderen. Har ikke noe med moral å gjøre, men biologi. Kvinner er fra naturen "programmert" til å være kresne. Det er derfor du ikke får napp så ofte når du går på byen.
Yme Skrevet 9. mars 2010 #55 Skrevet 9. mars 2010 Yme, du skal slippe intimkontakt med meg, men ikke faen om du slipper unna en klem! Lykke til, gode Yme! Takk! Klem går innenfor "intom kontakt" for meg da, men jeg skal nok holde ut hehehe Har ikke noe med moral å gjøre, men biologi. Kvinner er fra naturen "programmert" til å være kresne. Det er derfor du ikke får napp så ofte når du går på byen. Hvor har du denne infoen fra? Jeg kan ikke helt si det passer godt inn med denne "de fleste jenter liker drittsekker" greia. Jeg er også gaaanske sikker på at jeg oftere har sett pene damer med stygge menn, enn omvendt.
mysan Skrevet 9. mars 2010 #56 Skrevet 9. mars 2010 Å gi sex som en slags veldedig gave til noen som ikke normalt ville fått det, er sjelden en nytelse for jenta. Det er ikke det sex er. Gleder meg til respons, jeg har mer på hjertet, men nå ble det langt. Det er ikke sikkert alle synes det er så viktig med denne nytelsen til en hver tid. Det er et brudd på loven om hallikvirksomhet. Hvem og hva du liker å pule er uinteressant så lenge det ikke foregår i en klubb som drives kommersiellt eller der penger eller andre verdier bytter hender som en konsekvens. Det er ikke forbudt å pule men det er forbudt å drive et slikt sted. Om jeg får rett i dette så slår vi med et slag kroken på døra for alle slike steder. Dette blir gøy!! Hvorfor er det om å gjøre for deg å stenge et sted hvor folk som har lyst kan treffes og ha uforpliktende sex, uten at noen utnyttes? Er det moralisten i deg? Du ville ikke gjort det, så da skal ikke andre heller? At det koster penger å komme inn og/eller være medlem er ikke det samme som hallikvirksomhet. Ikke noe mer enn hos alle andre steder som tar cover charge. En sexclub er jo helt ypperlig for dem som ønsker denne formen for sex. De trenger ikke gå på byen, på vilkårlige utesteder og lete etter mulige partnere som kanskje kan finne på å bli med dem hjem. I en klubb er alle der fordi de ønsker sex, så man behøver verken spille skuespill eller late som om man er ute etter noe annet enn man i virkeligheten er. Det er da en helt ærlig sak. Og at man betaler inngangspenger eller medlemsavgift må da være helt kurant? Jeg for min del ville heller hatt meg med en fremmed på et slikt sted enn å ta ham med meg hjem. Tenk om fyren er farlig? Da stiller du dårlig hvis du er alene hjemme og har tatt ham med deg inn i huset. Nå ble dette litt OT, men siden temaet sexklubb dukket opp, så... Til deg som tidligere i tråden sa at du ikke ville at din egen datter skulle gå inn i et yrke som prostituert, til tross for at du er for at folk velger selv; ville det vært annerledes om dette yrket var høyt respektert? Jeg er ganske sikker på at det er samfunnsmoralen som gjør at dette føles skittent og nedverdigende, ikke sexen i seg selv. Folk føler seg ikke skitne over å ha ONS etter ONS så vidt meg bekjent, men så fort det er penger inne i bildet, blir det plutselig noe annet? Da er det ikke handlingen det er noe galt med, men oppfattelsen av å ta betalt. Og den mener jeg bestemt kommer fra de som står rundt og peker og fordømmer det du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå