Gjest Gjest_nr14_* Skrevet 16. mars 2010 #21 Skrevet 16. mars 2010 Tja, kan jo fort bli litt voldsomt samt at høyglansa sort spisebord blir veeeeeldig fort støvete.....men det kan også fungere:) Jeg beisa mitt spisebord i en litt mørk valnøttfarge....har blogga det også: http://nr14.wordpress.com/2010/03/03/nr-14/ Pussa bordet først, beisa med ett strøk Herdins valnøttbeis og deretter matt lakk Det høyglansa skapet har jeg stående i nærheten av spisestua sammen med et sort malt høyglansa gammelt speil. Hvis min spisestue hadde vært sort malt ville det blitt for brutalt. Vurderte å male spisestuen hvit, men det ble altså valnøttbeis. Kommer litt an på veggene ellers i rommet også.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #22 Skrevet 17. mars 2010 Da vi malte en gammel spisestue tipset fargehandleren om å bruke båtlakk da den har mer slitesterk overflate. Mener vi brukte Jotun Penguin. Dette er nå snart fire år siden og spisestua er i daglig bruk. Selvsagt har den fått slitasje på utsatte steder (f.eks. hjørner), men den har holdt seg langt penere enn når vi malte den med vanlig Lady oljemaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå