Gå til innhold

Norge

Skarv

Anbefalte innlegg

er det ikke flere enn meg her som liker Norge som ferie land? No tenker jeg ikke på Tusenfryd og lignende plasser.Kan ikke tenke meg å dra til "Syden" da det ennu er mase av Norge jeg ikke har opplevd.Tenk deg fjellene og fjorene på Vestlande,alle dalene på "Sør og Østlange". For ikke å glømme min egen landsdel (pærlen i lande) Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke snakk ENTEN ELLER?

Sydenferier fortrekker folk når de vil ha sol og varme, pluss å oppleve noe fremmed og eksotisk, men det "ekskluderer" vel ikke at også kan sette pris på en Norgesferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er helt topp ferieland det, men dyrt!! Sammenlign en uke i Nord-Norge med en uke i f.eks. Hellas for oss som bor i Oslo, så blir faktisk syden billigere... Og hvis man i tilegg ønsker sol og varme så er det jo ikke tvil om hvor man drar. Men for fine naturopplevelser kan jeg gjerne feriere i Norge ja!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine beste ferier har faktisk vært i norge. Har gjort det til en tradisjon at vi reiser en til to uker med bil rundt i norge, i og med at norge er så dyrt i seg selv, har vi valgt billige overnattinger. Vi har ett lite kjøleskap som kobles til lighteruttaket, denne fyller vi med enkelt pålegg, så kan vi spise når vi vil og hvor vi vil..

Når vi kommer hjem fra rundtur, reiser vi som regel en uke til utlandet - ikke syden.

Vi sparer hele året for å få råd til dette, men det er utrolig deiligt!!!

Totalt sett bruker vi vel ikke mer på en sånn ferie enn det andre gjør, det gjelder å bruke pengene med litt fornuft...

Å som jeg gleder meg til ferien......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg er ferie i Norge kjedelig. Nei - la meg heller få fra til sol og sand og paraplydrinker i mer eksotiske strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har etterhvert oppdaget hvor flott land vi bor i, og når det gjelder natur så er vi utrolig heldige.

Likevel liker jeg en utenlandstur i ny og ne, men er av den typen som må reise litt å se meg om. Passer ikke helt inn på de storer turistmaskinene på de mest kommersielle stedene. Liker gjerne sol og sommer, men må oppleve noe mer enn bare strand og sol.

Jeg må alltid finne ut på forhånd hvorfor jeg ønsker å dra til et sted.

Det gjelder også her i Norge!

Slik er jeg, men jeg forstår veldig godt de som ønsker seg 14 dager avkobling ved en strand i syden. Misunner det å kunne ligge på en strand i mer enn 30 minutter uten å begynne å kjede seg.

Vi er visst litt forskjellige, og har forskjellig feriebehov.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...