Gjest M_icka Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har surfet litt rundt på nettet etter sunne middagsoppskrifter, men de er så tørre(altså uten saus, el.l.). Jeg prøver å legge om kostholdet. Har spist for mye saus-middager og lettvinte, men kaloriholdige gryteretter. Jeg prøver også å kutte ut for mye karbohydrater; pasta, poteter, ris etc. Noen som har en god middagsoppskrift uten mye karbohydrater og som ikke er tørr?
Gjest Bond Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg bruker da ofte hakkede tomater som base for en slags saus saus. Man kan jo lage noe kjøtt/fisk, og da ha ved siden en slags gryte med diverse grønnsaker og helle over en boks med tomater. Da har man tilbehør og saus i ett. Eller legge grønnsaker og kjøtt/fisk i et ovnsform og helle over hakkede tomater + krydder. Lager også en del supper, og det er jo vel ikke tørt Har dessverre ikke noen eksakte oppskrifter, lager ofte bare av det som finnes i kjøleskapet/skapet
tineline Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 I går laget jeg følgende middag (1 pers): I en pyrexform (glass) med lokk dumpet jeg 1 hakket gulrot 1 tomat i biter 5 cm squash i biter 1/2 paprika i biter 1 hvitløksfedd i biter saften av 1 lime Oppå dette danderte jeg en torskefilét. Så gikk retten i ovnen ca 20 min på full guffe (lokket gjør at du kan kjøre på så varmt som bare det uten at maten tar skade). Det ble veldig smakfullt, og limesaften sammen med fukten i grønnsakene, dannet en god kraft/saus. (Det var litt uforvarende uten karbohydrater, hadde jeg hatt poteter, ville jeg kastet dem oppi også.) Retten kan også lages i microen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå