Gå til innhold

Hva er den greia med at damer kaller mannen sin for gutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Ja, ser rundt på facebook og diverse plasser at damer ofte kaller mannen sin for gutten sin? Synes rett og slett dette blir litt kvalmt. Er jo ikke mora hans? Han er jo en mann, ikke en gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at han (og hun..) skal føle seg yngre vel.

Skrevet

har jeg også lurt på en stund nå..høres jo ut som de skriver om de som om det skulle vært sønnen. har en venninne som har en sønn og en kjæreste hvor hun skriver gutten min om begge, har blitt noen missforståelser ja :fnise:

men hver sin smak ;)

Skrevet

hva skjer med at menn i 40 åra kaller seg gutt40 på chatte sider??

hvis du blir kvalm av at de blir gutter bør du gå inn på en chatt med jente nick,....da blir du kvalm :P

Skrevet

Jeg får litt vondt i magen når damer kaller kjæresten sin for "typen min". Ser for meg 14-årige, tyggistyggende berter med lave bukseliv og gult hår med en gang!

Kjæresten min er kjæresten min eller samboern. Gutten min har han aldri vært og mannen min blir han den dagen vi evt. gifter oss.

Gjest NewMonkey
Skrevet

Menn kaller jo damen sin for "jenta mi" og sånt også da :klø:

Skrevet

Kanskje han ikke er kvalifisert til å bli kalt mann;)

Uff, jeg hater å bli kalt "jenta mi".

Skrevet

Det er nok Freud som har rett igjen.

Menn ønsker seg en "mamma" de synes er sexy, mens kvinner ønsker seg en viril "sønn" som de kan passe litt på.

Deilig og naturlig.

Skrevet

Lurer på hva jeg skal kalle samboern min jeg.. Hvis jeg kaller han "mannen min" til tross for at vi ikke er gift, er det kjempefeil. Ser jo det i noen av trådene her. Jeg anser han som en mann og ikke som en gutt, derfor liker jeg å si mannen min.

Men nå er det jaggu feil å si "gutten min" å.

Jeg syns "samboern" (samboeren) blir for langt, "typen min" klarer jeg ikke å si, "han" blir liksom ikke bra...

:sukk: Skal ikke være enkelt.

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet
Lurer på hva jeg skal kalle samboern min jeg.. Hvis jeg kaller han "mannen min" til tross for at vi ikke er gift, er det kjempefeil. Ser jo det i noen av trådene her. Jeg anser han som en mann og ikke som en gutt, derfor liker jeg å si mannen min.

Men nå er det jaggu feil å si "gutten min" å.

Jeg syns "samboern" (samboeren) blir for langt, "typen min" klarer jeg ikke å si, "han" blir liksom ikke bra...

:sukk: Skal ikke være enkelt.

Vi får vel bare holde kjeft når vi kommer til en viss alder. Drikke kaffen vår og strikke sokker :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ja, ser rundt på facebook og diverse plasser at damer ofte kaller mannen sin for gutten sin? Synes rett og slett dette blir litt kvalmt. Er jo ikke mora hans? Han er jo en mann, ikke en gutt?

Det kan være fordi "mannen min" henspiller på at de er gift, på samme måte som "kona mi". er de bare kjærester, så kan være greit å markere det med å si "gutten min".

Ellers er det vel bare et kosenavn?

Jeg har kalt kjæresten min gutten min selv, jeg...men da som kosenavn. Han er absolutt voksen, og ingen gutt, naturligvis....

Det er jo heller ikke uvanlig at menn kaller damene sine for "jenta mi"? Ser ikke problemet!

Forslag til andre kosenavn på kjærester?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Kanskje han ikke er kvalifisert til å bli kalt mann;)

Uff, jeg hater å bli kalt "jenta mi".

Jeg vil mer enn gjerne bli kalt "Jenta mi". Synes bare det er koselig....

Gjest gjest 09:49
Skrevet

Han sier jenta mi og jeg sier "chærsten min" med sånn kosestemme. :fnise: Men det er kun når vi er oss to da. :)

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Kan man ikke bare bruke navnet da?

Istedenfor å si "gleder meg til gutten min kommer hjem" så kan man vel si "gleder meg til Per kommer hjem".

Har en venninne som på fb f.eks. sier "koser meg i sofane men gutten min i kveld" (han er 34 år, og det er samboeren hennes). Synes det er bedre å si enten "kjæresten min" eller bruke navnet hans.

Skrevet

Synes det blir litt sånn; " Koser meg med gutten min sofaen. Han får pupp og vi koser oss".

Skrevet
Kan man ikke bare bruke navnet da?

Istedenfor å si "gleder meg til gutten min kommer hjem" så kan man vel si "gleder meg til Per kommer hjem".

Har en venninne som på fb f.eks. sier "koser meg i sofane men gutten min i kveld" (han er 34 år, og det er samboeren hennes). Synes det er bedre å si enten "kjæresten min" eller bruke navnet hans.

er mere personlig å bruke gutten min en per

Skrevet
Jeg får litt vondt i magen når damer kaller kjæresten sin for "typen min". Ser for meg 14-årige, tyggistyggende berter med lave bukseliv og gult hår med en gang!

Kjæresten min er kjæresten min eller samboern. Gutten min har han aldri vært og mannen min blir han den dagen vi evt. gifter oss.

Enig. "Dama mi" får jeg også fnatt av.

Skrevet

hvis dere får fnatt og blir kvalm av alt anbefaller jeg dere til å slette facebook og holde dere inne resten av livet :P

Skrevet

Haha!! For en tråd! Kanskje det er bedre hvis menn konsekvent kaller dere "hunnkjønnet". Eller det blir vel feil deg også tenker jeg. Hva med "gnagesåret"? Eller "burugla"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...