Gå til innhold

Ikke mottatt vare fra nettbutikk, betalte med Mastercard - hvordan gå fram?

Gjest gjestina

Anbefalte innlegg

Gjest gjestina

30. november 2009 bestilte jeg 2 t-skjorter fra en utenlandsk nettbutikk. Til sammen 250kr inkludert frakt.

Jeg har ikke mottatt pakken enda, på "min side" på nettbutikken står det at varen er under produksjon. Jeg har sendt to mail til dem, men intet svar.

Nå vil jeg ha tilbake pengene mine. 250kr er ikke mye i den store sammenhengen, men likevel. Det er penger jeg har betalt for noe jeg ikke har fått, og for en student drar alle monner!

Jeg betalte med Entercards Mastercard via Paypal.

Noen idè om hvor jeg skal henvende meg for å få tilbake pengene mine? Det er vel Mastercard som står for dette, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet paypal før Mastercard...

Send først en beskjed til selger om at du nå vil kreve pengene tilbake fra Paypal om de ikke gir deg varene dine med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Jeg ville kontaktet paypal før Mastercard...

Send først en beskjed til selger om at du nå vil kreve pengene tilbake fra Paypal om de ikke gir deg varene dine med en gang.

Da har jeg sendt mail til nettbutikken, og jeg har i tillegg opprettet en sak hos Paypal.

Da kom imidlertid denne meldingen opp:

"We Have Registered Your Dispute

Thank you for registering your complaint about this transaction. Unfortunately, this type of transaction is not eligible for PayPal dispute resolution. We encourage you to continue to work directly with your seller, as we have found that many misunderstandings reach amicable solutions through communication."

Hva kan jeg gjøre nå? Nettbutikken svarer jo ikke på mail!

Å ringe et amerikansk telefonnummer fra norsk mobil virker litt unødvendig for å få tilbake 250 kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kortutsteder du. Den som kreditvurderte deg, når du bestilte kortet.

Vet ikke om du fikk det av en sparebank eller andre.

I samarbeid med blant annet sparebanker og andre partnere, utsteder EnterCard betalings- og kredittkort i Norge, Sverige og Danmark.

Skriv en mail og disse bør hjelpe deg på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Ta kontakt med kortutsteder du. Den som kreditvurderte deg, når du bestilte kortet.

Vet ikke om du fikk det av en sparebank eller andre.

I samarbeid med blant annet sparebanker og andre partnere, utsteder EnterCard betalings- og kredittkort i Norge, Sverige og Danmark.

Skriv en mail og disse bør hjelpe deg på veien videre.

Vi bestilte kortet via Sparebank 1. Skal jeg sende mail til dem da? Sentralt, eller til Midt-Norge, eller til min personlige bank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte kortet via Sparebank 1. Skal jeg sende mail til dem da? Sentralt, eller til Midt-Norge, eller til min personlige bank?

Ja.

De har sikkert på nettsidene kontaktinfo, eller "kontakt oss" mailservice.

Du får sikkert opp noen alternativer da.

Samme hvor du sender den. Lokalt eller sentralt.

Den blir videresendt riktig likevel.

Forklar problemet kort og nøyaktig.

Så får du sikkert videre veiledning om du må kontakte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...