goille Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Hei Jeg er ny her på forumet, men håper jeg poster på riktig sted Jeg og minn mann vurderer skillsmisse av forskjellige grunner og jeg hadde håpet på at noen her kunne dele litt erfaringer i forhold til rettigheter o.l Da vi begge er på arbeidsavklaringspenger (tidsbegrenset uføretrygdet) er økonomien temmelig anstrengt. Vi har tre barn felles. Det jeg lurer på er om noen vet om jeg kan ha krav på overgangsstønad og evt. hvor lang tid det går før noe slikt går i orden. Er det evt noen andre her med tre barn og trygdet som kan gi meg et hint på sånn ca. hva jeg kan forvente å ha utbetalt i mnd? Vanskelig å ska prøve å se an en framtid uten å vite hva man har å rutte med Jeg kommer til å bli sittende med barna og huset,håper å få overta lånet hvis banken sier ja...han vil ikke ha noe som helst, så her må jeg sikkert krangle for å få ham til å ta med seg det han har krav på :gjeiper: Vi skilles absolutt som venner, og vil prøve å løse dette for det beste til barna. Alt av erfaringer og råd taes imot med stor takk Mvh goille
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hei Jeg er ny her på forumet, men håper jeg poster på riktig sted Jeg og minn mann vurderer skillsmisse av forskjellige grunner og jeg hadde håpet på at noen her kunne dele litt erfaringer i forhold til rettigheter o.l Da vi begge er på arbeidsavklaringspenger (tidsbegrenset uføretrygdet) er økonomien temmelig anstrengt. Vi har tre barn felles. Det jeg lurer på er om noen vet om jeg kan ha krav på overgangsstønad og evt. hvor lang tid det går før noe slikt går i orden. Er det evt noen andre her med tre barn og trygdet som kan gi meg et hint på sånn ca. hva jeg kan forvente å ha utbetalt i mnd? Vanskelig å ska prøve å se an en framtid uten å vite hva man har å rutte med Jeg kommer til å bli sittende med barna og huset,håper å få overta lånet hvis banken sier ja...han vil ikke ha noe som helst, så her må jeg sikkert krangle for å få ham til å ta med seg det han har krav på :gjeiper: Vi skilles absolutt som venner, og vil prøve å løse dette for det beste til barna. Alt av erfaringer og råd taes imot med stor takk Mvh goille Så vidt jeg vet må du være i en slags form for aktivitet, utdanning eller arbeid, eller reell arbeidssøker (noe du ikke er pga uførhet) for å få overgangsstønad så lenge ungene er over 3 år.
Gjest farge Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Du får ihvertfall barnebidrag og barnetrygd i tillegg til uførestønaden
Gjest navnelapp Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 -Og viss dokke delar omsorga får begge barnetrygd.
liv Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Tror du har rett på overgangsstønad når det går over på arbeidsavklaringspenger. Blir du ufør får du et barnetillegg når en er alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå