Gå til innhold

Yasmin/Trionetta p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer om jeg skal bytte p-piller fra Yasmin til Trionetta, pga. kviser. Er 32, og begynner å bli lei kvisene jeg har hatt fra jeg var 13... Men kanskje de uansett alltid vil være der...? Har noen erfaring med å bytte denne veien? Eller har noen erfaring med Yasmin generelt? Har hørt så mye forskjellig om den, og egentlig er jeg fornøyd med Trionetta...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Yasmin skal ikke gi bivirkninger, men jeg fikk kviser den føste tiden, veldig sjelden skal være men. Gikk over etter en tid. Tre uker med piller og enuke med mens, Jeg følte jeg hadde mens hele tiden så jeg sluttet. Men det er mange som er fornøyd med disse . Som sagt skal ikke gi bivirkniger. Men om du har kviser og sliter med det, hva med Diane?

Skrevet

Jeg fikk også flere kviser av Yasmin.

Holder meg til Marvelon jeg

Skrevet

jeg gikk på trionetta før, og da ble jeg ekstremt humørsyk, trist og generelt premenstruell to av fire uker, dvs at halvparten av tinden gikk jeg rundt og hadde det temmelig kjipt, så jeg sluttet med trionetta. har gått på yasmin siste året, og de bivirkningene jeg fikk av trionetta har jeg sluppet (selv om jeg fortsatt er hissig de 3 siste dagene før mensen).

så for meg er yasmin bedre.

men det er helt individuelt hvordan man reagerer på forskjellige p-piller.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg gikk på trionetta før, og ble åsså forferdelig deppa og humørsyk. La dessuten på meg noen kg. Bytta om til yasmin, og humøret er kjempefint. Har riktignok fått litt kviser i forbindelse med menstruasjon, men det blir færre og færre for hver gang,sist hadde jeg bare ei, så jeg regner med det går over.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg Diane! Det er i utgangspunktet ikke P-piller, men en av bivirkningene er at man blir "midlertidig steril". Funker like effektivt og sikkert som en p-pille men virker direkte på kviseproblemet ditt. I tillegg kan det jo kombineres med en hudkrem, f.eks Skinoren. Jeg har i løpet av 1 år blitt 99% kvisefri! Pillen har ingen andre bivirkninger enn andre p-piller. Jeg var kjempeplaget av kviser og uren hud en stund, men nå er de altså så og si helt borte! Snakk med legen, han vet dette. Kan virkelig anbefales!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ble også veldig humørsyk av Trionetta, og mistet nesten sexlysta helt! Trives kjempegodt med Yasmin! Ingen bivirkninger!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg foreslår at du prøver Diane. disse p-pillene er visst veldig effektive mot kviser + at brystene øker i volum (pga det store hormon innholdet) og hårveksten på kroppen reduseres ( må si at det høres litt rart ut men, men...)Sikkert og visst er det ihvertfall at pillen hjelper mot kviser og det var jo først og fremst det du ønsket.

Lykke til honney=o)

LIZ

Gjest Anonymous
Skrevet

Glemte å legge til at jeg selv har prøvd Yasmin og ble utrolig dårlig av denne pillen. Kastet opp flere ganger om dagen, men det er jo selvfølgelig veldig individuelt hvordan kroppen reagerer.

LIZ=o)

Gjest gjest1
Skrevet

Er det Diane eller Yasmin man faktisk går NED noen kilo ved å begynne på. Vannmengden i kroppen minsker eller noe slikt. Eller er det en annen?

12

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har iallefall gått ned av Yasmin...12

Skrevet

yasmin er ikke akkurat noen slankepille. men for meg har det vært sånn at jeg ikke gikk opp 2-3 kg etter at jeg begynte med dem, men det gjorde jeg da jeg begynte med både trionetta og trinordinol.

Gjest gjest1
Skrevet

Takker! Vet det ikke er noen slankepille. Er ikke det jeg er ute etter. Men når jeg begynner på det er det greit at jeg ikke går opp i hvert fall. Hørte at en av de p-pillene skulle minske vannmengden i kroppen.

Får snakke med legen om dette, for hun vet nok best!

12

Skrevet

det er yasmin som inneholder et hormon som skal være noe vanndrivende. for øyeblikket er yasmin under overvåkning pga flere tilfeller av blodpropp hos unge jenter det siste året.

vurderer å bytte merke selv - har gått på yasmin et drøyt år.

Gjest mymlen
Skrevet

Min venninde har begynt med yasmin, hun håper å unngå migrene anfall. Det virker tydeligvis.....

Angående risiko for blodpropp..... det fikk jeg av Marvelon!!12

Gjest Anonymous
Skrevet

men hvordan er det med sexlysta når man bruker yasmin og diane? Jeg bruker trionetta og har ikke sexlyst i det hele tatt

Skrevet

Jeg mistet all fukt i skjeden av å bruke trionetta. (et kjent overgangsalderproblem, men jeg er altså ung...) Gynekologen anbefalte Yasmin, fordi den er lavhormonell, og derfor ikke forstyrrer den naturlige balansen i slimhinnene. Dette hjalp. Nå er jeg helt normal og våt;)

Høres skummelt ut dette blodproppgreiene. er det noe en kan gjøre for å motvirke denne effekten ved Yasmin? Vart litt skræmt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har gått på p-piller fra jeg var 17 og til noen måneder siden. Nå er jeg 25 og angrer på at jeg rotet meg borti dem. (har brukt marvelon, microgynon og senest yasmin)

P-piller kan ha mange bieffekter som man ikke er klar over. For min egen del fikk jeg gallestein noe som legen sa skyldtes p-pillen. Trodde det var noe som bare eldre damer og menn fikk! I tillegg har p-pillene lagd skikkelig kaos i den normale menstruasjonssyklusen, slik at jeg nå aldri vet når jeg får mensen. Mer alvorlige ting: ei venninne av meg fikk blodpropp i ei nyre av Marvelon, og en annen bekjent blodpropp i brystet...

Vet at p-piller er bra for noen ting i tillegg til prevensjon, men jeg hadde ALDRI begynt med dem hvis jeg visste det jeg vet nå. Det er ikke verdt det for min egen del hvertfall.

Skrevet

samme bivirkninger som leia av trionetta. ødela i en periode sex-livet mitt fullstendig.

kan noen fortelle mer om bivirkninger av diane?

Skrevet

Jeg bruker Trionetta og er like kåt... Vet ikke hvorfor, men jeg har ikke opplevd noen bivirkninger i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...