Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 23 år gammel jente, men det ser ut som at jeg er 15 år. Jeg vasket noen hyller på butikken hvor jeg jobber i dag, og da kom de noen gamle ukjente damer som begynte å snakke til meg med barnestemme og lurte på om jeg hadde fått meg vinterferiejobb. Det ser ut som jeg går på ungdomsskolen, men jeg gikk ut av vgs for flere år siden. For ikke lenge siden møtte jeg noen bekjente av mamma, og de spurte om jeg skulle konfirmere meg i år! Begynner å bli veldig lei av slike komentarer, og folk blir helt sjokkert når de får vite alderen min. Trenger virkelig noen tips til hvordan jeg kan se eldre ut. Har så barnsligt ansikt, og hele meg ser ut som en 15åring.. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Off stakker forstår litt hvordan du har det. Jeg har også et barnslig utseende, men tror ikke jeg ser så mye yngre ut, men kunne gjerne sitt mer moden ut.

Solarium kan væra bra, bare ikke overdriv ettersom å ta sol har også sine ulemper. Ellers kan du begynne å trene, slik du får en kraftigere bygning om du er spinkel å liten av deg. Gå med pene dame sko, ikke joggesko. Kle deg voksent og feminint. Få en mer moden frisyre (feks bob om det kler din ansiktsform). Har du små bryster hiv innpå masse innlegg. Ser det ut som du har større bryster vil du automatisk se eldre ut. Var det jeg kom på i slengen. Å sminke seg har jo veldig mye å si, kler du leppestift, kan dette gjøre at du ser mer moden ut. Men er ikke alle som kler dette så ikke klaske det på bare for å klaske det på :9

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om deg og hvordan du faktisk ser ut men jeg har noen mulige forslag:

Hva slags frisyre har du? Håret kan ha mye å si for hvor gammel du ser ut. Du kan jo få en mer "voksen" frisyre (som selvfølgelig kler deg).

Hvis du er liten og slank, så kan det også gjøre at du ser yngre ut. Det nytter ikke å kle seg likt som ungdomsskoleelevene om man ønsker å fremstå eldre.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jeg ville prøvd med hår og klær. Om du har "rett ned hår" med lengde, slik som de fleste har, klipp det opp litt, få en fin frisyre, ikke bare hår som henger rett ned.

Kle deg litt voksnere enn fjortis plagg, ikke voksent, men fresh og stilig. Kanskje noe klassisk. Blant annet så har H&M skikkelig stilige klassiske klær. Blander du klassiske klær med moteklær, så kan det også være stilig.

Legger du en fin sminke også så vil det også hjelpe.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips! :) Jeg er ikke liten og spinkel, er normal liksom, bare ser så ung ut fordi :( Må prøve meg fram med sminke og sånn, men er ikke så flink til det. Bruker ikke mye sminke til hverdags. Men kan jo ikke bruke så mye så jeg ser ut som fjortissene. For brun av solarium blir vel fjortis det og?

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Man ser ikke eldre ut fordi om man er brun! Solarium er ikke bra for noen allikevel. Skal være enig i at det blir litt fjortis også, da å være brun har vært en mote for dem nå i vinter.

Det er mange blogger på nettet om hvordan man sminker seg, f.eks her

Det er bare å google sminke, så får du mange treff. Se om du ikke finner er fin hverdagssminke du kan bruke.

Gjest Elfrida
Skrevet

Stemmer for eldre stil på hår og klær. Hvis du er blond kan du vurdere å farge håret brunt el.l. hvis du tror du kler det. Hvis håret er langt kan du begynne å sette det opp.

Skrevet

Klassisk frisyre og drakt bør hjelpe litt. Briller også, du kan bruke briller med vanlig klart glass i om du ikke trenger briller for synets skyld.

Forøvrig stussa jeg litt over ønsket om å se eldre ut... :fnise: jeg tenkte "ijøssenavn, det kommer da fanden meg raskt nok av seg selv uten at man skal hjelpe prosessen.."

*ønsker jeg så yngre ut* :sjenert:

Skrevet

Jeg går utifra at "tipset" om solarium kom pga at man får rynker av overdrevent soling :)

Ellers så har klesstil og frisyre mye å si!

Skrevet
Jeg går utifra at "tipset" om solarium kom pga at man får rynker av overdrevent soling :)

Tror neppe den kommentaren var ment særlig seriøst, nei.

Om du virkelig vil ha tips, så hadde det nok hjulpet oss litt om du fortalte hva slags klær du går i, hvordan hårfrisyren din ser ut osv. :)

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Hvilke frisyrer bør man velge hvis man har (og vil fortsette å ha) langt hår og vil se mer voksen ut? Uten å se for gammel ut...

Og hvilke klær? Noen spesielle farger man bør/ikke bør gå for? Stoffer, fasonger... Jeg kjøper hovedsaklig klær på H&M nå.

Jeg er 24 og alle jeg sier alderen min til når de spør sier "Næhei..? Det ser ut som at du er 16-17!".

Flere gutter har prøvd å nærme seg meg, eller jeg nærmet meg de. Jeg antar at de er på min alder, for de fleste har sett 22-26 år ut, og de (som faktisk er 17-19 år) antar sikkert at jeg er på deres alder. Så blir begge litt uups når vi hører hvor gamle hverandre er.

Jeg føler meg som en gammel kjerring som ser på unge menn... Ikke moro!

Vil se mer voksen ut og tiltrekke meg eldre karer.

Skrevet

Jeg har halvlangt hår, går som regel med det oppsatt. Liker ikke håret mitt for det blir så bustete hvis jeg ikke har det oppsatt i hestehale. Bruker som regel dongeri og vanlig genser.

Hvilke briller skal man bruke for å se eldre ut? Farge, fasong o.l.

Ble foresten sjekket opp av en 18åring her en dag. Det er flaut det!

Skrevet

Vil du ha menn som er litt eldre så gå å ta dem da vel? Så lenge du er voksen i hodet så spiller det liten rolle hvordan du ser ut. Hvorfor er det flaut å bli sjekket opp av en 18 åring?

Skrevet

klipp håret ditt for det første, det vil gjøre så utrolig mye med deg. en liten oppfriskning på hårfargen kan gjerne hjelpe på. Brunt hår kan virke mer seriøs og moden, enn blondt hår. hvis du ikke kan så mye om sminke så holder det med at du kjøper deg mascara, gjerne litt pudder for å matte ned huden litt + litt rouge på kinnbeina, det rammer inn ansiktet.

klær, jeg ville brukt mørke bukser, gjerne dressbukser med høye heler, det gjør deg lengere og gir bedre holdning. styr unna barnslige pastellfarger og svære gensere. styr unne ungdomsavdelingene, og prøv deg litt frem. Få inspirasjon fra andre damer du ser.

Skrevet
Jeg er en 23 år gammel jente, men det ser ut som at jeg er 15 år. Jeg vasket noen hyller på butikken hvor jeg jobber i dag, og da kom de noen gamle ukjente damer som begynte å snakke til meg med barnestemme og lurte på om jeg hadde fått meg vinterferiejobb. Det ser ut som jeg går på ungdomsskolen, men jeg gikk ut av vgs for flere år siden. For ikke lenge siden møtte jeg noen bekjente av mamma, og de spurte om jeg skulle konfirmere meg i år! Begynner å bli veldig lei av slike komentarer, og folk blir helt sjokkert når de får vite alderen min. Trenger virkelig noen tips til hvordan jeg kan se eldre ut. Har så barnsligt ansikt, og hele meg ser ut som en 15åring.. :(

Du er ikke alene om dette problemet, om det på en eller annen måte kan være noen trøst.. Selv er jeg 24 år, er høy av vekst, men veldig tynn. Når folk spør meg hvor gammel jeg er, og jeg svarer 24, så får jeg ofte til svar "Hææ, er du så gammel? Må si du holder deg godt, trodde du var 16-17 jeg" Om noen år så vil jeg kanskje ta det som et kompliment å høre at jeg ser yngre ut enn jeg er, men mindre jeg blir fort kjerring da :fnise:

Flott at du har startet opp en tråd. Her kommer jeg til å bli en fast leser, for å få finne noen tips, til hvordan jeg kan se eldre ut :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Her var det mange fine tips som jeg skal ta i bruk også. Skulle gjerne sett litt eldre ut jeg og. Blir aldri tatt seriøst.

Skrevet

Må bare si jeg føler med deg TS! Jeg er 20, og en dag var jeg med min mor på sykehuset for å besøke min bestemor. Da kom sykepleierne med te til mamma og sa til meg at de dessverre ikke hadde mer brus igjen..

• Liker 2
Gjest *Twinklestar*
Skrevet
Takk for tips! :) Jeg er ikke liten og spinkel, er normal liksom, bare ser så ung ut fordi :( Må prøve meg fram med sminke og sånn, men er ikke så flink til det. Bruker ikke mye sminke til hverdags. Men kan jo ikke bruke så mye så jeg ser ut som fjortissene. For brun av solarium blir vel fjortis det og?

youtube har maaange fantastiske sminkevideoer :) søk på makeup tutorial eller noe lignende. pass bare på å finne de som er litt proffe, og har flere sminkevideoer. det er maange småjenter der også ;)

ellers kan jeg vel bare si at jeg føler med deg. er selv 20 år og blir tatt for å være 15-16. ikke gøy :(

Skrevet

Hei.. Søstern min sliter med samme. Hun er eldst er 23år men blir tatt for å være ja 16- 17. Mens jeg som er yngst og er 20 år har blitt tatt for å være nærmere 30.. Det er flaut..Mange synes jeg ser eldre ut fordi jeg bruker briller o.s.v, men jeg går i det jeg vil.... Men det hjelper som dem alle andre sier, å klippe seg og sånt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...