Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte mannen min for 11 år siden, vi giftet oss i sommer. Vi fikk ei nydelig lita jente for 3 år siden.

Jeg har slitt mye med sjalusi og usikkerhet uten at han har visst om det, har kontrollert følelsene mine. Han har alltid vært veldig utadvendt og flørtete av seg og jeg har følt at det er sånn han er og jeg har ikke rett til å prøve å forandre på ham.

Vi har foruten om det hatt et flott samliv og sexliv. Selv da jeg gikk gravid dabbet ikke sexlivet nevneverdig av.

Men magefølelsen min om han har vært råtten iblandt, han har vært veldig oppmerksom mot veninnene mine når de er på besøk og fryktelig flørtete. Spesielt mot et par av dem.

Eksempel: Ei singel veninne av meg hadde jobbet mye overtid og kom hjem til oss for å få middag og litt vin, hun klaget over at hun var så stiv i nakken og da ilte selvfølgelig mannen min til for å massere henne. Det gjorde vondt i meg å se ham kna på henne, for det syntes at han virkelig likte det og han holdt på i nesten en halvtime mens hun satt foran ham mellom beina på ham. Jeg holdt maska og lot som om jeg var stolt av mannen min fordi han var så "snill".

Så til det som skjedde i helga: Jeg og lillegullet mitt skulle hjem til foreldrene mine på vinterferie, og mannen min skulle være hjemme og få besøk av en gammel klassekompis sa han.

Vi rakk ikke flyet og måtte vente til dagen etter med å reise, så vi dro hjem igjen. Det jeg fikk se da skulle jeg ønske jeg aldri hadde sett; han i senga i full gang med å ta min veninne (som har vært med meg i tykt og tynt siden barneskolen!).

Jeg fikk mildt sagt sjokk!

Jeg tok inn på hotell med snuppa og reiste dagen etter. Nå er vi hos foreldrene mine, har ikke sagt noe om dette til dem, men har knapt spist og bare ligget og sovet mesteparten av tiden. Mannen min har prøvd å ringt x-antall ganger, men klarer ikke å snakke med ham.

Hva skal jeg gjøre? skal jeg prøve å tilgi? glemme det hele?

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? er så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, dette må gjøre ufattelig vondt! Et voldsomt svik og bekreftelse på mistankene dine. Jeg hadde nok hatt vondt for å tilgi både ham og venninna mi om jeg hadde vært i samme situasjon.

Skrevet

Kjære, søte deg! Du fortjener så mye bedre. Både fra din mann og din venninne!

Jeg håper du tenker deg nøøøye om før du tilgir han og kanskje prøver å se for deg hvordan hverdagen vil bli dersom du går tilbake til han, vil du kunne stole på han? La han ta på deg igjen? Vil deres samliv kunne bli godt igjen?

Jeg ville nok ha snakket med noen om dette. Moren din, ei annen venninne du vet du kan stole på eller noe. Ro deg helt ned og ta først kontakt med han når du er kald og rolig. Ikke la han snakke deg rundt lillefingeren.

Du fortjener så mye bedre!

Lykke til!

Skrevet

Jeg kunne tilgitt et tabbeligg (i fylla?), hvis mannen hadde fortalt meg om det selv, og angret. Men jeg kunne aldri tilgitt noe sånt som dette. Hvis mannen hadde ligget med min venninne, og i min seng, da hadde det vært på hodet og ræva ut.

Hadde mistet respekten for ham på alle måter tvert, og forholdet ville derfor fra det øyeblikket vært dødt.

Jeg føler veldig med deg, må ha vært (og være) fryktelig vondt.:klem:

Skrevet (endret)

Hei TS!

Ville bare si at jeg føler ufattelig med deg! Har selv opplevd grov utroskap og er ikke særlig fan av det i det hele tatt.

Du sier mannen din hele tiden har hatt en flørtete tone. Allerede der burde grensen ha vært streket over for lenge siden for hva som er akseptabelt av slik oppførsel.

Blandt annet den gangen han masserte din venninne og de undertoner mellom dem den gangen burde ha vært snakket om, og hvordan dine følelser ovenfor dette var oppe i det hele.

Du bør aldri være snill ovenfor en slik oppførsel/atferd når det gnager deg innvendig. Det til slutt deg det går utover om du skal være vitne til slik oppførsel, samt prøve å godta det bare for å være snill.

Det er kjempe flott du har kontrollert sjalusien din. Imidlertid hjelper dette som nå har skjedd ikke så veldig slik at kanskje det blir vanskeligere for deg å jobbe med din sjalusi i fremtiden. Håper du finner flere metoder, samt greier å kontrollere sjalusi i fremtiden selv etter at dette har skjedd.

(I min ¨verden¨ ville jeg aldri ha tilgitt et slikt grov overtramp som dette. Ikke fra noen av dem.

Dette er noe som er gjort fullt med viten å vilje fra begge sin side! Jeg har ikke ord for venninnen din heller. Det er et grovt svik. Det er som om en uskreven regel er skrevet:

Man gjør ikke slik mot sine venner.

Din mann og din venninne har brutt en viktig tillit. Vært VELDIG respektløs ovenfor deg. (Jeg blir kjempe sint når jeg hører noen gjør slikt mot andre.)

Hadde noen av mine venner gjort dette mot meg hadde jeg sparket dem på hodet å rumpa ut, for slik aksepterer jeg bare ikke.

Det er ikke slike venner jeg ønsker meg.

Samme med mannen. Som gjør dette mot deg, sammen med DIN venninne.. Det sier mye om han egentlig.

Jeg tenker hadde du blitt mindre såret hvis han var utro med en som dere ikke kjenner noen av dere?

Selv tenker jeg at det hadde vært ekstra ille om det var noen av mine venner som gjorde dette mot meg

I og med dere har et barn sammen stiller du deg selv kanskje mange spørsmål.

På en side om du bør være igjen å fortsette kanskje fordi dere har et barn sammen. Og hvordan man kan eventuelt bygge opp igjen forhold osv.

Men på en annen side, hva er det igjen å bygge på med en mann som har brutt tilliten din på denne grove moten og vært så respektløs ovenfor deg?

Det er også viktig å ta hensyn til dine følelser oppi dette ovenfor den mannen du giftet deg med.

Denne mannen har heller ikke tatt ekteskapsløftene sine på alvor. Han lovet deg jo noe da dere giftet dere.

Det er en enorm kamp å få tilbake det man hadde før.

I mange tilfeller (ikke alle), går det heller ikke, og den som ble bedratt sitter igjen bitter. Den som har vært utro blir ofte sur og spør ¨når skal hun/han komme over det? Det har jo gått 1 år!¨. I tillegg når man er blitt fersket sitter den bedratte ofte igjen med mange bilder av ¨det man ferska¨ i senga på netthinnen.

Mange får også bilder av dem to som var utro når man har sex igjen. Og at disse bildene ødelegger sexuallivet.

Samt det å bli tatt på, all nærhet osv.

Hva med for eksempel når din mann eventuelt skal gå ut alene etter dette. Kan du stole på han at han ikke går til din venninne? Eller at han oppsøker andre igjen?

Jeg vet ikke hva du ønsker for deg og din familie.

Men det jeg kan si er at din kjære trodde sikkert han skulle få dette skjult under teppet. Han har tatt en risiko. Tror heller ikke han har tenkt over hvilke konsekvenser dette kan få for han, for deg og deres barn.. Deres familie.

Han har med andre ord lagt dere begge på hylla for noen minutter nytelse med din venninne..

Å legge sin familie på hylla for sitt ego.. Hva tenker du om det?

Også med din venninne?

Du kan velge om du vil beholde noen, eller om du ønsker å ¨kvitte¨ deg med dem.

Men siden dere har barn sammen du og din mann må du belage deg på sammarbeid om barnet dersom du velger å gå ifra det dere ¨hadde¨ sammen.

Det er en enorm tung avgjørelse.

Det er trist når det blir slik at man må være mistenksom selv ovenfor sine beste venner. For selv dem kan en dag dolke deg i ryggen på det værste. Da spørs det bare om man er klar for det som venter en fysisk/psykisk, og hvordan man velger å handle. For de valgene man tar vil også få konsekvenser både på godt og vondt.

Man må bare prøve å se en sti langt der framme, om den er overvekt av det gode eller det vonde.

Ønsker deg masse lykke til.

Dette er utrolig vondt! Håper du kommer deg gjennom dette, og får støtte fra mange rundt deg!

Endret av Chakoya
Skrevet

:klem: Fyttikatta så grusomt da!!

Har aldri vært i situasjonen selv så kan ikke si noe som kan hjelpe deg desverre. Men håper du lar vær å ha kontakt med både han og venninna til du har kommet over det verste sjokket.

Du fortjener så mye bedre enn dette!

Husk at uansett hva de sier så er det ikke din skyld at de var dumme nok til å gjøre dette!

:klemmer:

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Dette var trist, og unner ikke noen det som du opplever nå. Syns du skal bestille en time hos en terapeut og bearbeide dette skikkelig. Underveis finner du nok ut hva som er riktig for deg. Du trenger ikke avgjøre fremtiden med eller uten mannene din akkurat nå. Få litt perspektiv over det hele, og finn ut hva du virkelig vil. Når det gjelder vennina di, så ville jeg ikke brukt det ordet igjen... sånt som de gjorde mot deg finnes det ingen unnskyldning for... drop henne for evig og alltid.

Bamseklem til deg !

(Syns du har en skikkelig idiotmann, akkurat nå )

Endret av Coolaid
Skrevet

Fy f.. Ingen nåde fra min side. Fortell foreldrene dine så du får hjelp og støtte med barna i praktiske ting. Og så bretter du opp ermene og sparker faenskapet til helvete ut av livet ditt.

Skrevet
Men magefølelsen min om han har vært råtten iblandt, han har vært veldig oppmerksom mot veninnene mine når de er på besøk og fryktelig flørtete. Spesielt mot et par av dem.

Eksempel: Ei singel veninne av meg hadde jobbet mye overtid og kom hjem til oss for å få middag og litt vin, hun klaget over at hun var så stiv i nakken og da ilte selvfølgelig mannen min til for å massere henne. Det gjorde vondt i meg å se ham kna på henne, for det syntes at han virkelig likte det og han holdt på i nesten en halvtime mens hun satt foran ham mellom beina på ham. Jeg holdt maska og lot som om jeg var stolt av mannen min fordi han var så "snill".

Nei, herlighet for en type. Ikke bare det med utroskapen. Men at når du sliter med sjalusi, så driver han og masserer venninnene dine. Det var hensynsløst.

Skrevet

føler utrolig mye med deg akkurat nå.Syns du burde prøve å tenke deg hvordan fremtiden blir med han fremover(hvis du tar han tilbake)

Og hvordan det blir hvis du velger å gå videre alene. mennesker gjør desverre feil av og til,men det at både han og venninda di benyttet sjangsen så fort du var ute av døra tyder jo ganske klart på at de kansje har hatt kontakt bak din rygg en stund.og det kvalifiserer ikke akkurat til en feil syns jeg da. Ønsker deg kjempe lykke til uansett hva du bestemmer deg for. STOR klem fra meg

Gjest CookieMonster
Skrevet

Jeg hadde droppet båden mannen og venninnen på flekken. Synes veldig synd på deg, må være en helt grusom situasjon :tristbla:

Gjest Diamant1
Skrevet

Herregud. For en rotten mann!!

Dette bør du ikke tilgi.

Selvfølgelig angrer han.. Han har jo blitt tatt på fersken og føler seg rimelig teit.

Om du velger å tilgi, bør dere gå til familieterapaut. De gjør underverker, sies det.

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet

Du har lært at du både skal stole på magefølelsen og at du ikke skal holde følelser inne.

Stakkars deg. All min medfølelse. Håper alt løser seg på best mulig måte for DEG.

Gjest luremegpå
Skrevet
Jeg møtte mannen min for 11 år siden, vi giftet oss i sommer. Vi fikk ei nydelig lita jente for 3 år siden.

Jeg har slitt mye med sjalusi og usikkerhet uten at han har visst om det, har kontrollert følelsene mine. Han har alltid vært veldig utadvendt og flørtete av seg og jeg har følt at det er sånn han er og jeg har ikke rett til å prøve å forandre på ham.

Vi har foruten om det hatt et flott samliv og sexliv. Selv da jeg gikk gravid dabbet ikke sexlivet nevneverdig av.

Så til det som skjedde i helga: Jeg og lillegullet mitt skulle hjem til foreldrene mine på vinterferie, og mannen min skulle være hjemme og få besøk av en gammel klassekompis sa han.

Vi rakk ikke flyet og måtte vente til dagen etter med å reise, så vi dro hjem igjen. Det jeg fikk se da skulle jeg ønske jeg aldri hadde sett; han i senga i full gang med å ta min veninne (som har vært med meg i tykt og tynt siden barneskolen!).

Jeg fikk mildt sagt sjokk!

Jeg tok inn på hotell med snuppa og reiste dagen etter. Nå er vi hos foreldrene mine, har ikke sagt noe om dette til dem, men har knapt spist og bare ligget og sovet mesteparten av tiden. Mannen min har prøvd å ringt x-antall ganger, men klarer ikke å snakke med ham.

Hva skal jeg gjøre? skal jeg prøve å tilgi? glemme det hele?

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? er så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre..

Off, jeg vet ikke hva jeg kan si borsett fra aat jeg håper alt ordner seg til det beste, og at du kan ta mot til deg å snakke med noen Men jeg må spørr..Er det hu venninen din han masserte?

Jeg tror det hadde rabbla for meg hvis jeg hadde vært deg!!

Håper de råttner begge to!!

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Fy faen.. Eg hadde banka dritten ut av den såkalte venninna, latt heile verden få vite hvor billig ho er og gitt mannen ein på tygga før eg hadde kasta jævelen ut, og hadde aldri lagt skjul på hva han hadde gjort bak ryggen min til noen om de lurte på hvorfor. Ikkje faen om eg hadde tilgitt eller glemt.

Eg vil ikkje si hva du skal gjøre, for det er det bare du som kan finne ut av. Innerst inne veit du nok svaret.

Møkka mann, og dritt vennine.

Skrevet

åh herregud!!

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Hadde jeg ferska min på samme måte tror jeg at jeg ville blitt ødelagt innvendig, mild sjokk tilstand...

Det jeg synes er det aller aller verste er at mannen OG(!!) venninna di sviktet deg på en slik måte...

Skrevet

:sjokkbla: Fy f..... At det er mulig :kjefte::kjefte: hadde blitt knust og forbanna hatt lyst til å grise banke han og henne. :slår:

Men hadde nok ringt og avtalt møte til mekling på familievernkontoret ang samlivsbrudd gitt han datoen deretter bytta nummer.

Holdt han og hu på avstand

:vimse:

GItt meg selv lov til å gråte:cry3: men hadde aldri latt han se meg gjøre det. Min kjæreste kunne han aldri ha blitt igjen. Han kan ikke dekke mitt behov til en partner og jeg ville blitt forandret til en usikker selvtillitsløs kvinne som mitt barn ikke fortjener å se meg bli og som jeg ikke fortjener å leve.

Lykketil håper du tar et valg som gjør deg lykkelig HI :kghjerte:

Skrevet

Så hun var den "gamle kompisen"??? Klarte de knapt å vente til du hadde kommet deg ut døra før de måtte møtes for å ha sex..!?!?!

Dette har han tydeligvis avtalt med henne på forhånd og det har mest sannsynlig foregått over lengre tid! Begge to har hatt tid til å tenke igjennom dette. Han før han inviterte, og hun hele veien bort til din seng!!

Ikke tilgi mannen og ikke tilgi venninnen din. Jeg fikk både vondt i meg og frysninger. SÅ STYGT GJORT!!

Skrevet

Vet ikke heller hva jeg skal si,men vil bare gi deg en klem :klemmer: Dette me være utrolig vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...