Gå til innhold

Dere som trener tidlig om morgenen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare et par spørsmål til dere som står opp grytidlig og trener før jobb.. Når står dere opp? Hva/ hvor lenge trener dere, og når begynner dere på jobb?

Og hva er egentlig greia med å trene om morgenen? Er det noen forskjell fra om man trener på kvelden?

Er dagens trening unnagjort da, eller trener dere noe på kvelden i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelene med å trene om morgenen er vel at da er det unnagjort og man kan bruke tid på andre ting når man er ferdig på jobb - samtidig som man har fått ekstra energi fra treningsøkta som holder en gående gjennom dagen!

Personlig trener jeg på ettermiddagen/kvelden, men det er fordi jeg ikke har disiplin til å trene alene - og fellessaltimene går senere utover dagen.

Skrevet (endret)

Jeg trener før jeg skal på jobb, de dagene det er mulig. Men jeg begynner ikke på jobb før halv tolv, så da står jeg opp klokken 8, spiser halvparten av frokosten min. Etter frokost stikker jeg ut og tar stallarbeid en halvtimes tid.

En time etter frokost er det trening. Hvor lenge jeg trener varierer ettersom hvor kjapp jeg er til å komme meg ut i grunn. Har jeg god tid blir det en time, har jeg det litt mer travelt blir det rundt 40 min. Spiser resten av frokosten når jeg kommer hjem.

Den dagen jeg begynner klokken ni, trener jeg når jeg kommer hjem, det blir litt for kaldt og mørkt å trene ute før jobb.

Endret av Nefer
Skrevet

Hender jeg trener om morran, ja.

Opp 0500. Frokost med karbohydrater, kaffe.

Ut døra ca. 0600. Spaserer 15-20 minutter til det lokale treningssenteret, det åpner 0615.

Trener og dusjer.

Rekker enten bussen som passerer ca. kvart på åtte, eller den som passerer ca. kvart over åtte. Er på jobb tre kvarter seinere, så enten klokka halv ni eller ni.

Nå som vi har fått et rimelig velutstyrt treningsrom på jobben er det ikke så ofte jeg trener riktig så tidlig lenger, det skjer bare på dager hvor jeg skal gjøre noe vi ikke har utstyr til på jobben og ikke har mulighet til å trene på kvelden i stedet. Men i fjor gjorde jeg typisk dette en eller to ganger i uka.

Gjest Gjest_hilde_*
Skrevet

Jeg begynner på skolen klokken 10. Jeg står opp kl 6, spiser en banan og går 15 minutter til treningssenteret som åpner 6.30. Trener der i 60 minutter, og går 15 min hjem igjen. Jeg trenger 1,5 time på å gjøre meg klar til skolen :)

Skrevet
Har bare et par spørsmål til dere som står opp grytidlig og trener før jobb.. Når står dere opp? Hva/ hvor lenge trener dere, og når begynner dere på jobb?

Og hva er egentlig greia med å trene om morgenen? Er det noen forskjell fra om man trener på kvelden?

Er dagens trening unnagjort da, eller trener dere noe på kvelden i tillegg?

Står opp ca. 05.30. Jeg synes det er fryktelig tidlig, og at jeg er fryktelig flink som har klart å gjøre det 4 dager pr. uke i over 4 måneder nå. Trener 45-60 minutter pr. gang.

Skulle gjerne hatt tilbud om flere gruppetimer om morgenen, så det blir mest trening på egenhånd.

Trener om morgenen av to grunner, færre folk og det at jeg blir ferdig med det. Trente tidligere på ettermiddagen/kvelden, men når det fort ble overtid på jobb ble det på bekostning av trening.

Jeg er ikke noe glad i å stå opp om morgenen, uansett om klokka er halv seks eller syv, så for meg går det på ren viljestyrke. Men det blir til at man legger seg tidligere på kvelden, for å klare å stå opp morgenen etter.

Skrevet

varierer fra dag til dag, ettersom når skolen begynner. Den tidligste dagen i uka står jeg opp klokka 6, hiver i meg en brødskive og trasker avgårde til treningssenteret slik at jeg er der 0630. Da har jeg lagt fram alt av klær og mat dagen før, slik at jeg bare kan gjøre alt i halvkoma før jeg kommer fram til senteret. Så trener jeg ca en time, før jeg dusjer og stikker til skolen som ligger rett ved siden av.

De dagene jeg trener tidlig er det rett og slett fordi jeg liker å ha ro rundt meg når jeg trener. Utover formiddagen og ettermiddagen blir det ganske fullt på senteret, og siden jeg er litt nybegynner i styrkeavdelinga synes jeg det er godt å kunne pusle med vektene på egenhånd, uten at det står ørten muskuløse fyrer rundt meg og pumper jern... :ler:

Føler jeg klarer å gi mer på trening tidlig på dagen også, enn hvis jeg venter til etter skolen når jeg er både sulten og sliten.

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet

Jeg har FORSØKT tappert å trene om morgenen, men hjernen og kroppen snakker ikke sammen før på kveldstid. Jeg klarer omtrent ikke løfte bena. Og dette har ikke noe med lite søvn å gjøre eller at jeg er trøtt om morgenen. Uavhengig av dette så fungerer kroppen min like dårlig til trening før klokka 17 :sjenert:

Skrevet

Er det noen av dere som trener tidlig, som har små barn,og hvordan løser dere dette?

Skrevet

Jeg står opp 06.05.

Spiser en banan på vei til eller på treningssenteret.

Er da med på en pulsspinntime som varer i 45 min. Frokost spiser jeg etterpå på treningssenteret da de serverer. Ferdig ca 07.45 og begynner på jobb 08.00.

Skrevet

Trening på morgenen er ikke for alle, jeg har full forståelse for at folk synes jeg er gal som står opp kl 05.00 nesten hver arbeidsdag og jogger :gjeiper: Men jeg elsker det, er våken og fokusert når jeg kommer på jobb, og kan slappe av hele kvelden med god samvittighet. Noen morgener er selvfølgelig verre enn andre, men det blir fort en rutine, og stort sett er det deilig med morgentrening :)

Men det spørs om jeg fortsetter med dette når jeg en gang får barn, men det får man ta som det kommer :fnise:

Skrevet

De dagene jeg har mye å gjøre på kvelden trener jeg om morgenen for å få dagens økt unnagjort.

Står opp mellom 05.00 og 05.30 og trener med tilnærmet makspuls på ellipsemaskin (crosstrainer?) i 30-35 minutter. Går ut av døra 07.30 og er på jobb 08.15 :)

Skrevet

De dagene jeg trener tidlig står jeg opp kl 6 og er på senteret kl 06.30. Trener en time, dusjer, og er på skolen kl 8.30.

Dette skjer ikke ofte, men når det blir varmere i været vil det bli enklere, da jeg bare kan jogge ute hjemme.

Jeg elsker å trene på morgenen! Da har jeg masse energi resten av dagen, og kroppen min fungerer dessuten mye bedre om morgenen. På kvelden kan jeg bare slappe av med god samvittighet :)

Skrevet
Er det noen av dere som trener tidlig, som har små barn,og hvordan løser dere dette?

Jeg trener på de tidene jeg gjør FORDI jeg har en liten unge. Står opp lenge før kona og guttungen, får gjort unna jobb (har fleksitid) og evt. trening relativt tidlig på dagen, i tide til å komme hjem sånn at jeg kan ta min del av foreldrejobben / få litt tid sammen med pjokken. Det andre alternativet er å trene seint på kvelden etter at han har lagt seg.

Skrevet

Jeg trener alltid før jobb. Veksler mellom jogging og styrketrening på senter. De dagene jeg jogger ca 35 min så står jeg opp 0600, jogger ca til syv, altså fra 0625, begynner alltid på jobb 0800. De dagene jeg trener styrke er jeg på senterer litt før halv syv. Jeg er heldig og har både jobb og treningssenter i nærheten. Trener om morgenen pga at jeg er ett A-menneske og synes det er utrolig deilig å bruke ettermiddagene til andre ting pluss at det er nesten ingen mennesker ute når jeg jogger og på senteret kan jeg bruke apparatene i mitt rekkefølge da det ikke er mange der som trener så tidlig og det er deilig å slippe stå i kø som en ofte gjør etter jobb.

Gjest Gjest_smily_*
Skrevet

Jeg hadde en god periode i sommer og utover høsten hvor jeg sto opp mellom 04.30-05.30 og løp ute en times tid, for så komme hjem å dusje og slappe av og ha en god dag...

Jeg har fri hver dag så MÅ ikke dette, men det er jo så digg.. men det ble slutt når mørket kom, men etter å ha lest den tråden her merker jeg at jeg fikk veldig inspirasjon til å begynne igjen med morgentrening!

Takk for inspirasjon!!

Skrevet

Jeg er ute mellom 05-06.30 så og si hver dag. Er ikke mange ute og går da gitt (samme gjelder treningsenteret). Møter på to som sykler til jobben samt en som går tur med bikkja i blant. Og dette er ikke den minste byen i Norge.

Selv elsker jeg å gå på denne tiden. Luften føles så mye bedre, elsker mørket og det gir meg energi for resten av dagen.

Gjest Gjest_*M*_*
Skrevet

I perioder så har jeg kun mulighet til å trene på morgenen (før barnet har stått opp og før mannen drar på jobb). Står opp rundt 0530, drikker et glass juice og kler på meg. Ut på joggetur og er hjemme igjen før mannen drar på jobb.

Fordel: blir ferdig med dagens økt og jeg blir faktisk veldig våken og opplagt av det. Ulempe: vanskelig å få tid til styrketrening ettersom senteret ikke åpner for rundt 0615 og da bør jeg være på vei hjemover...

Skrevet

Dere som står opp i grålysninga for å trene: når legger dere dere på kvelden ? Kl. 20 ? Høres helt hårreisende ut at folk har så god selvdisiplin! ( fordi jeg ikke har det selv :rødme: )

Skrevet
Dere som står opp i grålysninga for å trene: når legger dere dere på kvelden ? Kl. 20 ? Høres helt hårreisende ut at folk har så god selvdisiplin! ( fordi jeg ikke har det selv :rødme: )

He he, jeg burde nok lagt meg kl 20.00, men så "flink" er jeg dessverre ikke. Legger meg altfor sent, rundt 23.30, og står opp igjen kl 05.00 og trener - ikke bra, men jeg jobber med å komme meg i seng tidligere, men får begynne med det etter OL :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...