Mann 42 Skrevet 23. februar 2010 #1 Del Skrevet 23. februar 2010 Heisann. Nå har harepusen min hoppetihoppet seg NESTEN frem til 1. April, da enkelte afficionados av bibelske profetier mener at FN skal forby all religion etterfulgt av opptakten til verdens undergang. Det hele kulminerer utpå sommeren. Det er mulig jeg følger for dårlig med, men jeg ser ingen tegn til at noe av dette er i ferd med å skje. Dere kristne som er litt mer inne i sakene og tenker på undergangen og (ikke minst) frelsen, har dere noen oppfatninger om den saken? En måned er ikke særlig lang tid, og jeg ville forventet at det hadde kommet noen hint i nyhetsbildet i god tid før det. Om ikke annet, så vil jo et verdensomspennende forbud mot religion kreve mye papirarbeid. Og det gjør seg jo ikke over natten, som alle som noen gang har skrevet en Master eller PhD kan skrive under på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 23. februar 2010 #2 Del Skrevet 23. februar 2010 Verden går under om 4 milliarder år når solen blir en rød kjempe. Og sluker de innerste planetene. Så det er ingen fare ennå når det gjelder menneskene så er vi nok borte før den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 23. februar 2010 #3 Del Skrevet 23. februar 2010 Heisann. Nå har harepusen min hoppetihoppet seg NESTEN frem til 1. April, da enkelte afficionados av bibelske profetier mener at FN skal forby all religion etterfulgt av opptakten til verdens undergang. Det hele kulminerer utpå sommeren. Det er mulig jeg følger for dårlig med, men jeg ser ingen tegn til at noe av dette er i ferd med å skje. Dere kristne som er litt mer inne i sakene og tenker på undergangen og (ikke minst) frelsen, har dere noen oppfatninger om den saken? En måned er ikke særlig lang tid, og jeg ville forventet at det hadde kommet noen hint i nyhetsbildet i god tid før det. Om ikke annet, så vil jo et verdensomspennende forbud mot religion kreve mye papirarbeid. Og det gjør seg jo ikke over natten, som alle som noen gang har skrevet en Master eller PhD kan skrive under på. Du vet at enhver kristen som tar dette på alvor vet at ingen vet når En hel del tegn er det på at vi er i "de siste dager" men det er en bunke med profetier igjen før det er grunn til riktig panikk blandt de "vantro" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 23. februar 2010 #4 Del Skrevet 23. februar 2010 Det snør og snør...kanskje ikke verdens undergang, men det føles sånn akkurat nå :snø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zealuu Skrevet 23. februar 2010 #5 Del Skrevet 23. februar 2010 Dette med de uendelige snømengdene har kanskje mer til felles med dommedagskonseptet i det trossystemet som gikk forut for kristendommen i disse trakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 23. februar 2010 #6 Del Skrevet 23. februar 2010 Dette med de uendelige snømengdene har kanskje mer til felles med dommedagskonseptet i det trossystemet som gikk forut for kristendommen i disse trakter. Kaller du meg hedning ??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 23. februar 2010 #7 Del Skrevet 23. februar 2010 Det nærmeste jeg kommer er denne i Dagens næringsliv Ifølge Ronny skulle FN si "fred og sikkerhet", var det ikke så? Sofiemyr, er "fred og sikkerhet" allerede sagt, eller er det noe som hører framtiden til? Ellers ser det berøvelig bra ut i verden, sett under ett. Synd, synd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pigeon Blood Skrevet 23. februar 2010 #8 Del Skrevet 23. februar 2010 Verdens ende kan godt komme i form av en meteoritt eller en verdenskrig, men jeg tror ikke den ender uten videre i 2012. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 23. februar 2010 #9 Del Skrevet 23. februar 2010 Det nærmeste jeg kommer er denne i Dagens næringsliv Ifølge Ronny skulle FN si "fred og sikkerhet", var det ikke så? Sofiemyr, er "fred og sikkerhet" allerede sagt, eller er det noe som hører framtiden til? Ellers ser det berøvelig bra ut i verden, sett under ett. Synd, synd. Jeg har ikke hørt noen si det - Obama vær nær - men han er ikke FN... Du vet likså godt som meg hvor skapet står, vi vet ingenting, men å si at det ser berøvelig bra ut? Hva med de massive mengdene jordsmonn vi taper på verdensbasis hver dag? Hva vil de gjøre på sikt med matvareproduksjonen? Hva med nettopp klimatrusselen? Hva med den religiøse spenningen som faktisk tiltar tross at vi er mere opplyste enn noen gang? Hva med at vi simpelthen ikke klarer å løse ting diplomatisk? Hva med at lykken måles i hvor mange penger du har? Hva med at barn vokser opp og har som målsetning å komme på tv? Hva med det faktum at selv om at ALLE vet at kjernefysiske våpen vil ødelegge planeten vår så nekter land å destruere dem? VI har det bra Gentle - i vår lille beskyttede ideologikokong kalt "Norge"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 23. februar 2010 #10 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg legger meg flat og innrømmer at jeg var ironisk. Flott at det virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ocean Skrevet 23. februar 2010 #11 Del Skrevet 23. februar 2010 Vel, nei. Nå er ikke jeg troende, men jeg svarer likevel. Uansett kan du, ja, og hele verden utslettes i dette sekund. En stjerne, ikke så altfor langt unna kan dø og bli til en supernova - et akkurat stort nok himmellegeme kan kræsje i jorda... You name it. Det er likevel inget poeng i å leve i frykt for å dø, for du dør jo uansett, sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 24. februar 2010 #12 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Vel, nei. Nå er ikke jeg troende, men jeg svarer likevel. Uansett kan du, ja, og hele verden utslettes i dette sekund. En stjerne, ikke så altfor langt unna kan dø og bli til en supernova - et akkurat stort nok himmellegeme kan kræsje i jorda... You name it. Det er likevel inget poeng i å leve i frykt for å dø, for du dør jo uansett, sant. Det eneste som ER sikkert er at vi skal dø... Det å være kristen innebærer imidlertidcig at du ivaretar livet ditt mens du har det på en måte som setter en rekke verdier i fokus - verdier som ikke er så vanlig å fokusere på lenger Endret 24. februar 2010 av sofiemyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 24. februar 2010 #13 Del Skrevet 24. februar 2010 Har vi alvorlige problemer på jorden i dag? Ja, absolutt. Samsvarer disse problemene med "tegnet på de siste dager"? Nei. Ifølge Jesus skulle problemene være omfattende sykdom, sult, krig, jordskjelv. Det vi sliter med i dag er klimatruslen, overbefolkning, forurensning, for mye våpen. (atomvåpen blir jo ikke brukt, så problemene oppstår eventuelt hvis de en dag blir detonert) Hvorfor nevnte ikke Jesus disse truslene? Og, hvis vi allerede i dag er i ferd med å overbefolke jorden, er det da sannsynlig med en jordisk oppstandelse for alle menneskene i verdens historie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 25. februar 2010 #14 Del Skrevet 25. februar 2010 det har blitt spådd verdens undergang for hvert 50 år nesten siden begynnelsen av kristendommen, og se hvor vi er nå? mitt tips. shut up og nyt livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 25. februar 2010 #15 Del Skrevet 25. februar 2010 Heisann. Nå har harepusen min hoppetihoppet seg NESTEN frem til 1. April, da enkelte afficionados av bibelske profetier mener at FN skal forby all religion etterfulgt av opptakten til verdens undergang. Det hele kulminerer utpå sommeren. Det er mulig jeg følger for dårlig med, men jeg ser ingen tegn til at noe av dette er i ferd med å skje. Dere kristne som er litt mer inne i sakene og tenker på undergangen og (ikke minst) frelsen, har dere noen oppfatninger om den saken? En måned er ikke særlig lang tid, og jeg ville forventet at det hadde kommet noen hint i nyhetsbildet i god tid før det. Om ikke annet, så vil jo et verdensomspennende forbud mot religion kreve mye papirarbeid. Og det gjør seg jo ikke over natten, som alle som noen gang har skrevet en Master eller PhD kan skrive under på. Du er nok feil informert. Det kommer ikke til å bli forbud mot all religion. Men jeg tror at det går mot en felles religion, som går ut fra EU. Og den kommer til å hete katolisisme. Alle ledere i EU hittil har vært katolikker. Luteranerne er også nå i ferd med å alliere seg med katolikkene, sammen med andre religiøse. Det arbeides hardt også her i landet for å danne et fellesskap mellom alle kirkesamfunn. Pinsevennene er blandt de som har forstått denne agendaen og takket nei. Vi har felles møter og ellers fellesskap med disse, men ikke noen felles bindende kontrakter og regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 25. februar 2010 #16 Del Skrevet 25. februar 2010 Heisann. Nå har harepusen min hoppetihoppet seg NESTEN frem til 1. April, da enkelte afficionados av bibelske profetier mener at FN skal forby all religion etterfulgt av opptakten til verdens undergang. Det hele kulminerer utpå sommeren. Det er mulig jeg følger for dårlig med, men jeg ser ingen tegn til at noe av dette er i ferd med å skje. Dere kristne som er litt mer inne i sakene og tenker på undergangen og (ikke minst) frelsen, har dere noen oppfatninger om den saken? En måned er ikke særlig lang tid, og jeg ville forventet at det hadde kommet noen hint i nyhetsbildet i god tid før det. Om ikke annet, så vil jo et verdensomspennende forbud mot religion kreve mye papirarbeid. Og det gjør seg jo ikke over natten, som alle som noen gang har skrevet en Master eller PhD kan skrive under på. Beklager at jeg glemte hovedspørsmålet ditt, om det har vært noen tegn, men her kommer ett, enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zealuu Skrevet 26. februar 2010 #17 Del Skrevet 26. februar 2010 Men jeg tror at det går mot en felles religion, som går ut fra EU. Og den kommer til å hete katolisisme. Luteranerne er også nå i ferd med å alliere seg med katolikkene, sammen med andre religiøse. Det arbeides hardt også her i landet for å danne et fellesskap mellom alle kirkesamfunn. Pinsevennene er blandt de som har forstått denne agendaen og takket nei. Vi har felles møter og ellers fellesskap med disse, men ikke noen felles bindende kontrakter og regler. Hvis vi nå for et øyeblikk later som om det du postulerer er sant, er ikke all sektvirksomheten kontraproduktiv i forhold til det som burde være det overordnede målet for alle kristne, uavhengig av undergruppering? Tenk så mye lettere det hadde vært å sørge for at kristendommen dominerte verden dersom religionens tilhengere ikke konsekvent insisterte på å splintre seg opp i stadig mindre grupperinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du er nok feil informert. Det kommer ikke til å bli forbud mot all religion. Men jeg tror at det går mot en felles religion, som går ut fra EU. Og den kommer til å hete katolisisme. Alle ledere i EU hittil har vært katolikker. Luteranerne er også nå i ferd med å alliere seg med katolikkene, sammen med andre religiøse. Det arbeides hardt også her i landet for å danne et fellesskap mellom alle kirkesamfunn. Pinsevennene er blandt de som har forstått denne agendaen og takket nei. Vi har felles møter og ellers fellesskap med disse, men ikke noen felles bindende kontrakter og regler. Informert og informert, Øst. Det er isåfall en av dere fanatikere som er feil informert. Åssen kan man forøvrig bli "feil informert" om en vrangforestilling? Det er jo galskap uansett. Det er hele poenget med å ta dette opp igjen. Endret 26. februar 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 26. februar 2010 #19 Del Skrevet 26. februar 2010 Det snør og snør...kanskje ikke verdens undergang, men det føles sånn akkurat nå :snø: Kanskje fimbulvinteren er i gang? Ragnarok ville vært en jævlig mye mer metal ende på verden enn de fleste andre alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. februar 2010 #20 Del Skrevet 28. februar 2010 Har vi alvorlige problemer på jorden i dag? Ja, absolutt. Samsvarer disse problemene med "tegnet på de siste dager"? Nei. Ifølge Jesus skulle problemene være omfattende sykdom, sult, krig, jordskjelv. Det vi sliter med i dag er klimatruslen, overbefolkning, forurensning, for mye våpen. (atomvåpen blir jo ikke brukt, så problemene oppstår eventuelt hvis de en dag blir detonert) Hvorfor nevnte ikke Jesus disse truslene? Og, hvis vi allerede i dag er i ferd med å overbefolke jorden, er det da sannsynlig med en jordisk oppstandelse for alle menneskene i verdens historie? Hvor holder du til, som ikke har oppfattet at verden i dag lider ekstremt av nettopp sykdom, sult, kriger og ikke minst jordskjelv. Det skjer mye også utenfor vårt eget lands grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå