Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger bare å få ut litt frustrasjon. Dette er ingen stor greie i det hele tatt, men jeg ble bare litt irritert, og trenger bare å få det ut.

Søsteren min og jeg fant en nydelig kjole for noen uker siden som vi ville kjøpe i bursdagsgave til niesen vår. Den var dyr, så vi ble enige om å spleise, og jeg la ut for den.

Så i dag får jeg plutselig en melding fra henne om at hun ikke har penger til å dekke sin del av gaven :eeeh:

Ikke noe om at hun ikke har penger akkurat nå, og kan gjøre det senere, men at hun rett og slett ikke kan dekke det. Punktum. :klø:

Jeg blåser i det, det var ikke en større sum enn at jeg kan bære den alene, men det er mer prinsippet, og måten å si i fra på som gjorde at jeg ble litt satt ut.

:klø: :nei::sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sørger du iallefall for at gaven er fra deg og ikke dere sammen.

Trekker hun seg fra sin del av avtalen, så er det hennes feil.

Høres kanskje røfft ut for noen, men jeg hadde aldri latt henne snylte på den måten for å slippe unna å betale.

Skrevet

Hadde det vært min søster så hadde jeg gitt gaven kun fra meg, og ikke "advart" henne om det. Hennes problem om hun plutselig ikke har noen gave til niesen deres.

Søsken har ingen spesielle snylterettigheter nei.

Skrevet

Dårlig gjort av henne å trekke seg ut på den måten men enig med de over meg. Da er gaven bare fra deg. Vær klar på det når du gir gaven.

Skrevet

Det kan jo være at gaven allerede er gitt til niesen med kort om at den var fra dem begge. Gaven ble jo kjøpt for noe uker siden. Da er det litt sent å si at den kun var fra TS.

Om jeg hadde hatt en søster som hadde lurt meg slik så ville jeg husket dette veldig godt og ikke gått sammen om kjøp av fremtidige gaver med henne. Jeg tror det ville blitt vanskeligere å være veldig spandabel overfor henne i fremtiden vedrørende kjøp av julegaver og bursdagsgaver. Da ville jeg heller valgt helt greie og enkle gaver.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Så ho kommer aldri til å ha nok penger til å betale sin del? Hadde ikkje latt ho slippe unna, frekt!

Skrevet

Virkelig? Jeg ville ikke latt henne slippe unna med det. En eller annen gang har hun jo de pengene. Kommenter det hver gang hun har kjøpt seg et nytt plagg, vært ute og spist, vært på kino o.l. at nå brukte hun jo penger hun skylder deg..

Hvis gaven ikke er gitt ennå kan du gjøre som de over har sagt; den er KUN fra deg.

Skrevet

jeg ville svart noe alla: Ok, du kan betale neste gang du får lønning :)

Om gaven ikke er gitt ennå: Ok, da får du finne noe billigere til henne, så gir/bytter jeg kjolen.

Kjipt å lure seg unna!

Skrevet

Ja, jeg tenkte også som dere, at jeg skulle gi kjolen bare fra meg. Men jeg så søsteren min i går, og det ordnet seg uten at jeg sa et ord. Så hun følte vel kanskje på at det ikke var helt ok selv. Litt rart hele greia egentlig.. :klø:

Men takk for støtte, greit å vite at tankene mine ikke var helt på jordet ;)

Skrevet
Ja, jeg tenkte også som dere, at jeg skulle gi kjolen bare fra meg. Men jeg så søsteren min i går, og det ordnet seg uten at jeg sa et ord. Så hun følte vel kanskje på at det ikke var helt ok selv. Litt rart hele greia egentlig.. :klø:

Men takk for støtte, greit å vite at tankene mine ikke var helt på jordet ;)

Har hu betalt eller?? Eller bare sa hun at det ikke var helt okey?

Skrevet

Godt det ordnet seg! Min første tanke var at hun kanskje mente at hun ikke hadde penger til å betale sin del, men at det kom ut litt feil slik at TS trodde hun mente aldri. Dermed hadde det vært veldig dumt å si at pakken kun var fra TS uten å høre med søsteren først. Det er trossalt et familieforhold det er snakk om her. Dumt å ødelegge det pga en misforståelse.

Skrevet
Godt det ordnet seg! Min første tanke var at hun kanskje mente at hun ikke hadde penger til å betale sin del, men at det kom ut litt feil slik at TS trodde hun mente aldri. Dermed hadde det vært veldig dumt å si at pakken kun var fra TS uten å høre med søsteren først. Det er trossalt et familieforhold det er snakk om her. Dumt å ødelegge det pga en misforståelse.

Ja, tror også det ble en litt uheldig formulering som gjorde meg forvirret. Jeg vet at hun ikke har så god råd, så jeg visste at det kunne være en realitet at hun kanskje ikke kunne betale, men synes jo det var litt vel rart om hun forventet at det da skulle være helt greit at jeg tok hele for oss begge :bond:

Ja, glad at det ordnet seg, liker ikke når ting blir ubehagelig med de menneskene jeg bryr meg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...