lilla91 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Har dere noe inspirasjon til et skjørt-med-høyt-liv-antrekk? Jeg vil helst ha et korallrødt eller et beige skjørt, og topp i den motsatte fargen. Tror dere dette hadde blitt fint? Og hvor finner jeg i så fall dette? Og så strømpebuksa da... Burde man ha strømpebukse eller ikke? Og hva slags strømpebukse? (Skal ikke ha på høyhælede sko pga gulvet der jeg skal). Hva slags topper kan man ha til, om ikke sånne stramme bikbok singletter? Hva med smykker, hår og sminke og negler og hele pakka? Og hvie man blir kald, hva er fint å ha over da? Trenger inspirasjon, dette er ikke noe jeg vanligvis går med - jeg har aldri gjort det. Synes det virker veldig kult, og har lyst til å prøve, men jeg har ikke all verdens tid på meg! Jeg blir veldig glad om noen gidder å svare!
phronima Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 (endret) De fleste jakker funker, gjerne en jakke som er kortere enn skjørtet slik at man ser skjørtekanten. Alskens cardiganer funker også. Beige skjørt finner du blant annet på H&M, korallfargede er det verre med. Om du finner et fint og billig skjørt som er lyst i fargen og du digger fasongen på, kan du farge det selv (da bør det aller helst være i bomull eller andre naturfiber). Om du vil ha strømpebukse, kan du gå for sort, en som matcher skjørtet eller toppen, blonder, eller kanskje en hudfarget (les: IKKE "solbrun". Velg en tynn gjennomskinnelig uten skimmer og glitter). Man kan ha alle slags topper inntil, men det er best om de ikke er i et tungt og tykt stoff slik at det blir klumpete å stappe den nedi skjørtet. Til beige skjørt funker de fleste farger, til korall bør du se litt hvor sterk korallfargen er. Desto dusere farge, desto lettere å style. En sterkere farge er mer grafisk, og stylingen kan godt bære preg av det (eks. grafiske smykker, fargeblokker, osv). En sterk korall er ikke så lett å tone ned, så du kan like godt peise på med et sterkt uttrykk. Om du er usikker, slår ikke en lys, slapp singlet feil. Jeg syns mange farger passer til korall, men jeg ville ikke valgt lime/gulgrønt, brunt eller turkis inntil. Selv om det kanskje ikke virker sånn, kan korall være kult sammen med lilla, gult eller rødt - men da nytter det overhodet ikke å tone ned uttrykket. Ang. sminke, kan du gå for full-on grafisk eller naturlig. Håret avhenger av hvor pyntet du er, men det kan se kult ut med langt, slapt hår med fall, eller en skarp bob. (Beklager, jeg så ikke at du sa du ikke skulle ha høye hæler) F.v: Skjørt fra Chloé (4000kr) og John Lewis (185kr) Endret 23. februar 2010 av phronima
lilla91 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2010 Tusen takk for langt og inspirerende svar! Skal notere meg dette. :-)
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Må bare slenge inn en kommentar: high-waistskjørt er så fanstastisk fint! jeg bruker mine til alt mulig. singleter, skjorter, cardigans, vanlige gensere, tskjorter (blir veldig casual, til for eksempel jobben)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå