Gå til innhold

dyne til baby...haster

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sanna_*
Skrevet

Hvilken størrelse er det vanlig på babydyne?er det 65x80 eller 80x100 ?

og hvilken dyne er best?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er den minste i vogn/kurv, Og neste str i sprinkelseng.

Selv brukte vi kun den minste str. til begge deler, og gikk rett over til juniordyne 140x100 da det ble for lite. (men det kommer jo an på ungen også.)

Hva som er best er en smaksak.

Vi har foretrukket Høie og Maskot, men har også insistert på fiberdyner fordi vi er allergikere og bekymret for dun. (Selv om det skal ha blitt mye bedre de siste årene.)

Skrevet
Hvilken størrelse er det vanlig på babydyne?er det 65x80 eller 80x100 ?

og hvilken dyne er best?:)

Dem minste er fin, men du må kjøpe ny raskt. Kjøp en som er syntetisk, da man ikke vet om barnet er allergisk. Også er det lurt å ikke kjøpe den for tykk, barnet er jo ofte påkledd i senga. Kan evt supplere med et teppe om vinteren.

Skrevet

Hva som er best vet jeg ikke, men jeg har kjøpt andungen gåsedundyne både til seng og vogn. Den minste til vogna, og den neste str til senga. Dynene er kjøpt påprincess, og skal være anbefalt av Norges astma og allergi- forbund.

Skrevet

Det er ingen vits å kjøpe den minste dyna hvis den bare skal brukes i sprinkelsenga. Eller kanskje heller: det er ikke sikkert du trenger begge disse små dynene. Sannsynligvis blir du fornøyd uansett hva du velger.

Vi gikk over til juniordyne 140x100 etter 1 år.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Vi hadde 65*80 i vogna og 80*100 i senga.

Nå vurderer vi å kjøpe 125*110 (IKEA) til han blir 1 år.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Vi gikk over til juniordyne 140x100 etter 1 år.

Ble ikke den veldig stor i sprinkelsenga?

Skrevet
Ble ikke den veldig stor i sprinkelsenga?

Vi brukte det i sprinkelsenga ganske lenge, og syntes det gikk helt greit.

Men det så jo vanvittig stort ut når vi fra før hadde hatt vogndyne oppi der...

Men når vi ble vant til det virket den ikke veldig stor lenger.

Skrevet

Den er stor, men passer i sprinkelseng. Etter at vi fikk den sluttet vi å lure på om hun var kald på føttene om natta :) Jeg tror ikke jeg hadde våget å ha 100x 140 til en nyfødt, for den kan lett komme over hodet.

Gjest _Leela_
Skrevet

Vi har Andungen dundyne (Princess) i 80 x 100, veldig fornøyd. Brukes i sprinkelseng, men har også brukt den i vugga og vogna ved enkelte anledninger.

Kjøpte egentlig BabyDan dyne, men den tålte ikke vask (fyllet klumpet seg), fikk høre på Babyshop at de hadde fått flere klager på den, så ville kanskje styrt unna denne.

Skrevet
Kjøp en som er syntetisk, da man ikke vet om barnet er allergisk.

Dette med at astmatikere/allergikere må ha syntetiske dyner er noe man har gått bort fra. Jeg vokste opp på den tiden det ble lansert, og har kun sovet med syntetisk dyne i oppveksten, men oj så godt det er nå som jeg kan sove under en skikkelig varm og god dundyne!

Andungen-dynene er gode :)

Skrevet
Hva som er best vet jeg ikke, men jeg har kjøpt andungen gåsedundyne både til seng og vogn. Den minste til vogna, og den neste str til senga. Dynene er kjøpt påprincess, og skal være anbefalt av Norges astma og allergi- forbund.

Denne har vi også. Kjøpte først 65x80, og brukte den hele sommeren, men måtte ganske raskt gå over til 80x100, så kunne like gjerne kjøpt den med en gang. Veldig gode dyner iallefall!

Skrevet

Det samme har jeg. Den minste størrelsen skal jeg bruke i vuggen og kanskje også etterhvert i vognen. 80*100 skal jeg bruke i sprinkelsengen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...