Gjest Gjest_henkie_* Skrevet 28. februar 2010 #41 Skrevet 28. februar 2010 Og et spørsmål til. At det er tilstandsrapport på bilen er ikke nok til å droppe NAF-test? Dette skriver Forbrukerrapporten om det: "- Få en tilstandsrapport fra NAF eller et autorisert verksted. Testrapporter fra andre bør du være skeptisk til. Hvis selgeren ikke vil betale for en test, kan det være god investering å ordne det selv."
Gjest Katra Skrevet 10. mars 2010 #42 Skrevet 10. mars 2010 Poloen ble solgt før jeg fikk prøvekjørt den, men da er det hvertfall håp om bra biler til bra pris der ute Nå ser jeg på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21238624 Noen meninger om denne? Den har ekstrautstyret jeg trenger og blir EU-godkjent før salg. Men det som bekymrer meg litt er at en 2004-modell kanskje nærmer seg alderen for utsikfting av dyre slitasjedeler? Noen som har erfaringer med IF sin bruktbilforsikring? Tenker det kan være en grei investering ettersom denne bilen ikke selges av forhandler med bruktbilgaranti?
Gjest farge Skrevet 10. mars 2010 #43 Skrevet 10. mars 2010 Poloen ble solgt før jeg fikk prøvekjørt den, men da er det hvertfall håp om bra biler til bra pris der ute Nå ser jeg på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21238624 Noen meninger om denne? Den har ekstrautstyret jeg trenger og blir EU-godkjent før salg. Men det som bekymrer meg litt er at en 2004-modell kanskje nærmer seg alderen for utsikfting av dyre slitasjedeler? Noen som har erfaringer med IF sin bruktbilforsikring? Tenker det kan være en grei investering ettersom denne bilen ikke selges av forhandler med bruktbilgaranti? Super bil! Den har jo lav og fin kilometer da :-)
Gjest Katra Skrevet 10. mars 2010 #44 Skrevet 10. mars 2010 Ikke sant? Men er litt bekymret for utgifter på kommende slitasjedler.. Men det er kanskje greit når den har gått så kort?
aluminium Skrevet 10. mars 2010 #45 Skrevet 10. mars 2010 Poloen ble solgt før jeg fikk prøvekjørt den, men da er det hvertfall håp om bra biler til bra pris der ute Der har du litt av problemet med å prøve å prute den siste tusenlappen, selgeren blir lei og selger til noen andre...
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 10. mars 2010 #46 Skrevet 10. mars 2010 Ikke sant? Men er litt bekymret for utgifter på kommende slitasjedler.. Men det er kanskje greit når den har gått så kort? Du burde ikke få store utgifter på denne bilen, men den garantien kan jo ingen gi deg. JEG mener det er bedre å kjøpe denne som har lav km, enn en som er ett år nyere og kjørt 90 000. Ofte kommer rep fra 100 000km og oppover. Ta en NAF-test på den før du kjøper
aluminium Skrevet 10. mars 2010 #47 Skrevet 10. mars 2010 Kilometerstand er viktigere enn et modellår ja, men det viktigste synes jeg er å prøvekjøre bilen. Jeg har selv kjørt biler som har gått over 200k som føles like tighte og fine som om de var nye, og jeg har kjørt biler som bare har gått 50-60k som føles helt forferdelige, for å sette litt på spissen. En annen ting jeg også har merket er at biler som har gått i byer ofte er mer slitte enn biler som har gått på landsbygda. Da mener jeg at bybiler ofte har mer bulker, de er ofte mer småkjørt med masse tomgang, start og stopp. Beste tips er som sagt en prøvekjøring...
Gjest Katra Skrevet 11. mars 2010 #48 Skrevet 11. mars 2010 Skal prøvekjøre den i deg. Gleder meg:) Satser på at selger har lagt inn litt prutemargin, slik at den kan kjøpes for 120' Noe spesielt jeg bør være på utkikk etter? Tar uansett NAF-test da jeg ikke kan så mye om bil, så er ute etter tips om ting som bør sjekkes som NAF ikke ser etter. Takk for tilbakemeldinger!
Gjest Katra Skrevet 12. mars 2010 #49 Skrevet 12. mars 2010 Bilen var fin! Men dekkene er fra da den var ny, så de må vel byttes ut snart selv om de er lite brukt... Noen tips om hvor mye man kan trekke fra i pruting pga gamle dekk?
aluminium Skrevet 12. mars 2010 #50 Skrevet 12. mars 2010 Det der er vel i beste fall 205/55-16, mest sannsynlig 15". I denne størrelsen får du kvalitetsdekk type Michelin etc. til 3000,-, og ofte får du rimeligere dekk om du ikke absolutt må ha de mest støysvake og beste dekkene. Prutningsmonnet er vel da ikke stort mer enn 1000-2000 vil jeg tro i og med at dekkene holder en stund til...
Katra Skrevet 18. mars 2010 #51 Skrevet 18. mars 2010 Bilen ser fin ut og prøvekjøring gikk bra. Får den for 120 000. Det bør da være en bra deal?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå