Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

er det noen her inne som har blitt gravid på cerazette? det er en "minipille" som gjør at mange ikke får mensen. herlig:) jeg lurer nå på om jeg kanskje kan være gravid, men er jo umulig å vite fordi jeg ikke har mensen(mulig festeblødning rundt 7.feb isåfall). Har tatt to tester forrige uke som var negative, men d var kanskje for tidlig? hmm:/ har mange symptomer.. er det noen her inne som har blitt gravid på cerazette, og hvordan fant dere det ut? jeg blir utrolig dårlig hvis jeg slutter på pillene, så vil ikke slutte på de uten grunn:(

Endret av nammis
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Jeg bruker cerazette og har flere ganger trodd jeg er gravid. Tror det har mest med å gjøre at jeg ikke har mensen lenger og derfor "lures" til å innbille meg det.

Sjansen for å bli gravid er vel like liten med cerazette som med andre p-piller? Så med mindre du har glemt en pille eller hatt oppkast/diaré så tror jeg sjansene er veldig små.

Skrevet

Sjansen er minimal, for selv om man har glemt en pille så får man som oftest ikke eggløsning når man går på cerazette :)

-Skal dog sies at på de 3 årene jeg har gått på de så har jeg trodd jeg var gravid 3 ganger :P men har ikke vært det noen av gangene da ;)

Skrevet

Godt å høre at flere tror de er gravide på Cerazette. Jeg får stadig en uggen følelse og blir livredd. Vil IKKE ha flere barn, har nok med mine tre....

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Så godt å høre at vi er flere! :fnise:

Har nemlig akkurat vært inne i en "gravid"-periode og det er ganske irriterende.

Jeg vet egentlig godt at jeg ikke er gravid, men grubler likevel, og vil ikke bruke 100-150 kroner på en test. Gjorde nemlig det første gangen, men går ikke på den igjen :ler:

Skrevet

Har hørt om mange som har blitt gravid på Cerazette jeg da.

Skrevet
Har hørt om mange som har blitt gravid på Cerazette jeg da.

Jeg har hørt om mange som blir gravid på cerazette og andre p-piller, men det viser seg alltid at de har glemt å tatt en pille/kastet opp/diare/tatt pillen altfor seint ... er ikke så ofte at folk vil innrømme dette, så derfor er det lett å få panikk når man hører sånne historier :P

Jeg har gått på Cerazette i godt over tre år og jeg har ikke blitt gravid :)

Skrevet

takk for svar alle sammen:) jeg var til legen idag, og jeg er ikke gravid:) uff alt det med å ikke ha mensen stresser meg noen ganger, og jeg begynner å lure:) blir vel min tur en gang (og helst planlagt) :)

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Jeg er heelt enig i at det er noe lureri som bare fører til stress dette å ikke ha mensen.

Har i dag lurt på om jeg skal kjøpe en graviditetstest selv, men sier jo til meg selv at det bare er tull for jeg vet jo egentlig bedre!

Og samtidig tenker jeg, "men hva om..?".

Har gått lenge og lurt nå, så jeg burde kanskje bare få det avkreftet..

Skrevet

Jeg går også på Cerazette, men jeg har noe uregelmessig mens alikevel. Har "bare" gått på de i litt under 4 mnd, menhar alikevel klart å inbille meg at jeg har vært gravid 2 ganger :P

Er sånn at "jeg vet jo jeg ikke er det... Meeeeeen, tenk om.." Og jeg har INGEN planer om bebis nå, så jeg koster heller på meg en test hver andre mnd jeg.. Bedre for tidlig enn for seint akkurat når det gjelder dette :P

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

I dag tok jeg omsider en test og jeg har så definitivt ikke blitt gravid på Cerazette denne gangen heller. Selv om "symptomene" har vedvart i to uker.

Jeg liker ikke dette, men med andre p-piller får jeg migrene :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...