Henkie Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Hei Jeg har altså ei dunjakke som nå må vaskes. Etter vask må den tørkes. Har alltid hørt at man må kjøre den i tørketrommel sammen med en tennisball.. ...eh...har ingen tennisball! Hva annet kan jeg slenge sammen med jakka i trommelen (hvis den trenger no annet inni der da) ? Vil helst ikke ødelegge den siden jakka var grise-svinedyr
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Kjøp tennisball da. Tja, noe rundt, noenlunde hardt, uten skarpe kanter som ikkje blir ødelagt av varmen bør funke :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Vask den på renseri! Så vet du at jakken ikke blir ødelagt/Dunet blir flatt.
Gjest LonelyAngel Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Tennisball? Hva det er godt for?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Tennisball? Hva det er godt for? Den hjelper til med å banke luft i dunet når den tromles.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Hadde en dunjakke når jeg gikk på barneskolen (for mange år siden). Mener å huske at mamma tørket den i tørketrommel sammen med en joggsko. Var vist det som stod på vaskelappen i den jakken.. Kanskje det fungerer for din jakke også - ellers så er det bare til å kjøpe tennisballer, tror ikke de er så veldig dyre..
Sissan Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Du trenger tennisballer - jeg bruker tre stykker. Det fordeler dunet godt - etter at det har klumpet seg i vasken. Og det fluffer opp jakka. Jeg bruker det på både jakker, dyner og puter - uten tennisballer blir det flatt ekkelt, og kan lukte vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå