Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 om kattene deres gjør noe galt.klorer på sofa,tygger på planter osv.hva gjør dere?de vet de ikke får lov til det,men gjør det om igjen og om igjen. katta mi lærer faen meg ALDRI.begynner å bli så dritt lei det tullet hans.ja han er ute,han har klorestativ og han får mat og vann hver dag pluss at han får mer enn nok oppmerksomhet.
Ueland Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 En del bekjente spruter vann på kattene fra en sprutflaske, er visstnok effektivt. Andre igjen bruker sint stemme, i annet toneleie. Selv tar jeg/sambo og blåser på kattene, da løper de fort
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 det kan jeg jo prøve. han er helt grusom og ha og gjøre med. samboern syns ikke det er så farlig om han tygger på plantene i huset.men det syns jeg det er. får han lov til og klore og spise på en ting så tror han at han får lov til det på alt annet åsså føler jeg.og sånn kan vi ikke ha det.og nå venter vi smått.så da må vi jo være litt påpasselig.
Gjesten Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Vi bruker sint stemme. Hun skjønner det helt klart, men katter er utspekulerte dyr, hun ligger i sofaen og klorer på teppet med en gang hun tror vi ikke er der.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 vi bruker sint stemme og tar han i nakke skinnet.angrer så på at jeg skaffa han.hadde aldri gjort det om jeg visste det blei som det blei.han har roa seg litt nå.men gjorde det pga dattern min som er mesteparten av tiden aleine.
Gjest Huffsa Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 vi bruker sint stemme og tar han i nakke skinnet.angrer så på at jeg skaffa han.hadde aldri gjort det om jeg visste det blei som det blei.han har roa seg litt nå.men gjorde det pga dattern min som er mesteparten av tiden aleine. Omplasser katten til noen som vil ha den, så får den et bedre liv. -- Selv sier jeg bare " PUUUS " i litt irritert stemme. Så gir de seg. Klorer pus på sofaen løfter jeg den opp og bærer han til klorestativet.
Siiw Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Du kan ikke bli sint! Katter er er katter! dem skjønner ikke på samme måte som mennesker at dem ikke skal gjøre det og det. kjøp et klorebrett til han og noe leker. Og vi har kun falskeblomster i huset til hensyn av dyra. og eneste gangen jeg er litt streng er når dem prøver og ta fugla mine:P da bruker vannflaske og det er ikke populært!! men det er bare når det er som værst... ! eller du kan omplassere pusen til noen snille eiere!
MissMas Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Du kan ikke bli sint! Katter er er katter! dem skjønner ikke på samme måte som mennesker at dem ikke skal gjøre det og det. kjøp et klorebrett til han og noe leker. Og vi har kun falskeblomster i huset til hensyn av dyra. og eneste gangen jeg er litt streng er når dem prøver og ta fugla mine:P da bruker vannflaske og det er ikke populært!! men det er bare når det er som værst... ! eller du kan omplassere pusen til noen snille eiere! Katten har jo klorestativ skrev TS Synes ikke man skal omplassere en katt og bare gi opp, det er så feigt som det kan bli. Når en har skaffet seg et dyr, må man jobbe med dyret og sørge for at dyret blir slik en vil ha det
Gjesten Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Du kan ikke bli sint! Katter er er katter! dem skjønner ikke på samme måte som mennesker at dem ikke skal gjøre det og det. Joda, det gjør de.
Gjest megvel Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Vi bruker streng stemme og spray på møblene. Sånn anti-klore-sak, fungerer godt nok. De har også to klorepinner, og er mye ute. Den ene katten min har drept flere planter, men jeg får han ikke til å slutte. Han har brukt det som en måte å få oppmerksomhet på.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Katten har jo klorestativ skrev TS Synes ikke man skal omplassere en katt og bare gi opp, det er så feigt som det kan bli. Når en har skaffet seg et dyr, må man jobbe med dyret og sørge for at dyret blir slik en vil ha det Men når TS skriver at hu angrer på at hu skaffa seg katt fordi den oppfører seg som en katt, og hun ikke har giddi å sette seg inn i hvordan man skal oppdra en katt, da er det like greit at den kommer til noen som vet hva det innebærer å påta seg et dyr.
MissMas Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Men når TS skriver at hu angrer på at hu skaffa seg katt fordi den oppfører seg som en katt, og hun ikke har giddi å sette seg inn i hvordan man skal oppdra en katt, da er det like greit at den kommer til noen som vet hva det innebærer å påta seg et dyr. De aller fleste som skaffer seg katt vet ikke hva det vil si å ha en katt. "Oi, den mjauer og bråker". "Må jeg sterilisere den?" Det beste er om folk tar ansvar og oppdrar katten sin når en først har skaffet seg den. Og da er det kjempefint at man stiller spørsmål i forum. Det å bare gi opp og omplassere den er ikke et godt alternativ med mindre man er en dyrehater/plager da. Til TS: Hvis man vil ha et dyr som er lettlært, burde man heller skaffe seg en hund. Katter gjør stort sett som de vil, men med mye tålmodighet og engasjement, kan man lære katter til å gjøre som du vil
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 om kattene deres gjør noe galt.klorer på sofa,tygger på planter osv.hva gjør dere?de vet de ikke får lov til det,men gjør det om igjen og om igjen. katta mi lærer faen meg ALDRI.begynner å bli så dritt lei det tullet hans.ja han er ute,han har klorestativ og han får mat og vann hver dag pluss at han får mer enn nok oppmerksomhet. Har alltid trodd de klorte for å kvesse klør men de gjør det visst for å markere revir, det finnes et middel man kan sprøyte på steder som de klorer mye. Lukta vil gjøre dem uintressert i møbelet, tingen, det var noe sånt jeg leste. Forhør deg i dyrebutikk da vel..
Eplefe Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Vi brukte sint stemme da katten vår var kattunge. Nå er han ni år gammel og har ikke klort på hverken sofaer, dørkarmer eller vegger siden han var åtte måneder gammel.
VolvoJente Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Vi har brukt spruteflaske med vann Katten vår var helt besett til å klore på sofaen, klattre etter gardinene, og spise på grønnplantene Han er nå 3 år, og har ikke gjort noe av det på 2 år, siden vi begynte å bruke spruteflasken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå