Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Det står på skattekortet mitt at det skal trekkes 39 % ! Det syntes jeg hørtes veldig mye ut og er nesten sikker på at jeg hadde en mye lavere trekkprosent tidligere . Hva har dere ?
Gjest Gjest_revisor Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Det står på skattekortet mitt at det skal trekkes 39 % ! Det syntes jeg hørtes veldig mye ut og er nesten sikker på at jeg hadde en mye lavere trekkprosent tidligere . Hva har dere ? Hei Hvor mye du skal trekke i skatt avhenger av mange forskjellige ting. Hva andre har i trekk er derfor lite relevant for deg. Det som avgjør trekket ditt er inntekt (lønn) og fradragene (klassefradrag som alle får (størrelsen avhenger av om du er enslig, gift, har barn etc), minstefradrag ca 20 % av netto innekt, gjeldsfradrag, reiseutgifter, BSU sparing inneværende år etc etc etc) Så om noen av disse postene har endret seg, feks mindre fradrag, vil du få en høyere trekkprosent nå. Feks så har jo renter du betaler på lån (om du har lån) gått svært mye ned fra 2008/09. For mange forklarer det hvorfor de nå i år betaler mer skatt (høyere trekk), altså fordi fradrag for gjeldsrenter er lavere.
Gjest ts Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Hei Hvor mye du skal trekke i skatt avhenger av mange forskjellige ting. Hva andre har i trekk er derfor lite relevant for deg. Det som avgjør trekket ditt er inntekt (lønn) og fradragene (klassefradrag som alle får (størrelsen avhenger av om du er enslig, gift, har barn etc), minstefradrag ca 20 % av netto innekt, gjeldsfradrag, reiseutgifter, BSU sparing inneværende år etc etc etc) Så om noen av disse postene har endret seg, feks mindre fradrag, vil du få en høyere trekkprosent nå. Feks så har jo renter du betaler på lån (om du har lån) gått svært mye ned fra 2008/09. For mange forklarer det hvorfor de nå i år betaler mer skatt (høyere trekk), altså fordi fradrag for gjeldsrenter er lavere. hei og takk for svar . Jeg kjenner til hvordan skattelovgivningen fungerer i hovedtrekk , men jeg er interessert i å vite hva andre har i trekkprosent
Tempus Fugit Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 hei og takk for svar . Jeg kjenner til hvordan skattelovgivningen fungerer i hovedtrekk , men jeg er interessert i å vite hva andre har i trekkprosent Jeg har rundt 32% i trekk (utifra den skattetabellen jeg har), dette er med regnet gjeldsrenter på lån, BSU og normal lønnen som jeg får.
liv Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 (endret) jeg trekker 26% og betaler inn en tusenlapp ekstra for jeg synes det er litt lavt. Sparer bsu, har barnehageutgifter, studielån, billån og huslån jeg får fratrekk for. Endret 23. februar 2010 av liv
Gjest Gjest_bare lurer_* Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Bare lurer litt - hvorfor lurer du på dette? Hva andre trekker i skatt har jo ingenting med ditt trekk å gjøre?
Østlandet Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 (endret) Lite hjertesukk. Det er av og til jeg virkelig lurer på hva vitsen er med noen tråder. Maken til irrelevant spørsmål, er det lenge siden jeg har sett. Dessuten...er du sikker på at dette trekket ikke er for biarb.givere og at du normalt har tabelltrekk. Endret 23. februar 2010 av Østlandet
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Det står på skattekortet mitt at det skal trekkes 39 % ! Det syntes jeg hørtes veldig mye ut og er nesten sikker på at jeg hadde en mye lavere trekkprosent tidligere . Hva har dere ? Herregud - hvorfor vil du vite dette? Sier jeg at jeg trekker 45 % eller 20 % kan jo umulig dette være matnyttig for deg... DU bør jo kanskje oppgi noe mer sammenligningsgrunnlag. "Wææææh, noen på kvinneguiden sa de ble trukket bare 29 %, mens jeg blir trukket 39 %!!!"
Gjest ts Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Lite hjertesukk. Det er av og til jeg virkelig lurer på hva vitsen er med noen tråder. Maken til irrelevant spørsmål, er det lenge siden jeg har sett. Herregud - hvorfor vil du vite dette? Sier jeg at jeg trekker 45 % eller 20 % kan jo umulig dette være matnyttig for deg... DU bør jo kanskje oppgi noe mer sammenligningsgrunnlag. "Wææææh, noen på kvinneguiden sa de ble trukket bare 29 %, mens jeg blir trukket 39 %!!!" Det var da svært til sutring og klaging da , noen mennesker er mer nysgjerrige enn andre , og jeg håper virkelig at ikke alle er så ensporet at den eneste typen informasjon de er interessert i , er den som direkte påvirker deres eget liv . 1
Østlandet Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 ...Og nå ga jeg virkelig opp. Takk for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå