Gå til innhold

Har det noe å si for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart flytte inn med kjæresten min.

Har bestemt oss for å ha nogenlunde seperat økonomi, pga han skylder en del penger til forskjellige selskaper og jeg ikke vil betale på det. Kommer jo til å bidra til han så han kan betale litt ekstra nå og da, men jeg vil ikke bruke mine penger på at han har driti seg ut. Han hadde en veldig stor gjeld, og har jobba på spreng de siste 2 årene for å få gjelden nedover, og jeg syntes han har vært veldig flink. Men han skylder vel ca 60.000 til sammen nå. ( ingen av gjelden er huslån, billån osv. Er pga mange regninger og inkassoer som han unnlot å betale ).

Men har det noe å si for meg at han har gjeld og betalingsannmerkninger? Eller har det ikke noe å si? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke bli direkte påvirket av hans gjeld.

Men dere sammen vil bli påvirket, ved at dere sammen kan ha problemer med å få lån eller får mye mindre i lån pga hans gjeld.

Siden dere har separat økonomi (veldig lurt forresten), så kan det jo hende at du har råd til ting mens han ikke har råd til det og at dette vil påvirke deg ved at du automatisk lar vær å gjøre noe for hans skyld.

Skrevet

Kommer selvfølgelig til å ta hensyn til ting som han kanskje ikke får råd til, og jeg kommer heller ikke til å ha noe særlig mer penger enn han, da han jobber fulltid som semi-sjåfør og jeg skal starte å jobbe deltid.

Er det noe mer jeg burde tenke på forresten?

Og når blir betalingsannmerkningene borte, hvis de gjør det?

Skrevet

Betalingsannmerkningen blir borte så fort gjelden er betalt.

Har selv en del gamle inkassosaker på meg og jobber hardt med å blir kvitt dem så fort som mulig. Med tanke på at vi har lyst til å kjøpe oss leilighet en dag så undersøkte vi dette med betalningsanmerkninger - og fikk som svar at så fort pengene er betalt så er saken ute av verden for godt.

Skrevet

Det er da fint :)

Litt kjedelig om det skal henge på han for alltid at han dreit seg ut som 18/19åring..

Skrevet

Ja det er kjedelig. Mener det var sånn før at man hadde anmerkning i opptil 5 år eller noe etter at gjelden er betalt, og jeg er glad det ikke er slik nå.

Og jeg har ikke bare inkasso, men ting har gått så langt som til namsmann etc, men det jeg har fått betalt ned har jeg ikke lengre anmerkning på.

Håper samboeren din får unna gjelden så fort som mulig, det gjør livet gjerne litt lettere for dere begge.

Jeg syns det er kjempetrist at pga min gjeld så kan vi ikke ta noe lån sammen. Nå kan ikke jeg få så mye lån uansett da siden jeg er uføre, men vi kan få høyere lån med meg som lånemedtager (ifølge banken)

Skrevet

Ja.

Takk :)

Håper du også får betalt ned snart da. (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...