Gå til innhold

Digital kunst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å tegne og har kastet meg over konseptet med digital kunst.

Jeg tegner som oftest med tusj på papir og scanner dem inn, og fortsetter med digitalt tegnebrett og photoshop.

Det er så mye gøy man kan gjøre! :idesmil:

Men har store problemer med å fullføre det jeg lager pga at jeg blir litt utålmodig/setter meg fast.. :roll:

Er det noen som driver med det samme?

Kanskje vi kan utveksle tips og erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en samboer som driver med slike ting :) Vil bare si at du må gutse på og fortsette! Han er selvlært, altså ingen skole eller utdannelse innen kunst/data/foto, men har likevel hatt flere utstillinger.

Mange kafeer osv som gjerne stiller ut, hvis du får lyst til det. Ellers anbefaler jeg å investere i en drawing pad, utrolig morsomt!

Skrevet

Jeg har en wacom, den var verdt hver krone! :hjerte:

Ja, lurer litt på om jeg skal prøve å promotere meg selv litt etterhvert.

Foreløpig synes jeg ikke at jeg har så mye å vise frem, men i det minste går det fremover.

Har en mann og svigerfamile som driver med kunst, så jeg tror jeg kan få noen tips derfra, men jeg føler meg litt underlegen pga at de er så utrolig flinke.. :sjenert:

Cho, hva slags bilder lager du? :)

Er det noen spesielle genre du liker best?

Skrevet

Jeg driver ikke med sånt selv, men er veldig imponert over Guðrún Jóna's bilder. Hun har en blogg på hodetmitt.no

Skrevet

Jeg er veldig glad i tegning generelt, så jeg tegner stort sett hva som helst. Ca halvparten av tegningene blir fargelagt i Photoshop, og den andre halvdelen blir fargelagt med akvarellblyanter eller vanlig blyant. Eller det jeg har for hånden :gjeiper:

For det meste tegner jeg realistiske greier, men plutselig slår jeg til med noe abstrakt og dypt. Med varierende hell!

Kjenner forresten godt til det der med å tegne seg fast! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...