Gå til innhold

Hvilken privat hudpleieskole i oslo bør jeg velge?


Gjest Gjest_Silje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*

Jeg må i disse dager bestemme meg for hvilken hudpleie skole jeg skal søke på, skal begynne til høsten.

Har hørt så utrolig mye forskjellig, å er mildt sagt litt i villrede.

Det står mellom hudpleieakademiet, den norske hudpleiefag skole (nikita), å beauty hudpleie skole.

Jeg er ute etter en seriøs skole med størst faglig bredde, det er mye penger det er snakk om,å jeg hører om så mange som er missfornøyde med private skoler.

Begynner å bli "voksen" 27 år ;) Så er veldig opptatt av å ikke velge feil, å ikke kaste bort ett år på noe dårlige greier.

Er det noen med erfaringer fra disse skolene eller kjenner noen som har gått der?? Vil jeg bli SÅÅÅ glad for svar :)

Håper jeg vil få svar fort, haster litt.. må jo snart søke :)

Med vennlig hilsen jente 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkkert ikke dette svaret du ønsker å få men... Er du sikker på at det er en god idé å studere hudpleie i utgangspunktet? Jeg har inntrykk av at man nærmest utdanner seg til arbeidsløshet?

den norske hudpleiefag skole (nikita) som du nevner, er denne altså eid av Nikita-kjeden? I så fall er det kanskje bedre muligheter for å få seg jobb etter endt studie - om du får praksisplass på forskjellige steder og blir kjent med eventuelle arbeidsgivere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt noen runder med meg selv, for jeg vet det er mange som utdanner seg til arbeidsledighet eller begynner med noe helt annet.

Men det har alltid være drømmen min, å føler det ihvertfall ikke burde være uprøvd.

Får jeg ikke full jobb med engang skal jeg alltids kunne kombinere med det yrket jeg har i dag.

Jeg har stå på vilje, å en slags plan for hvordan jeg skal få det til,så jeg SKAL nok klare det ;)

Det er eid av nikita kjeden, så var ett øurt innspill du kom med der. De har sikkert masse kontakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Ikke ta den som ligger på Nydalen iallefall (norsk hudpleieskole).

Googla og det er visst den som henger sammen med Nikita.

Har en venninne som går der og det har bare vært tull med absolutt alt. Læreren hennes gikk ut fra skolen i fjor og de er kun 3 igjen i klassen etter 1,5 år fordi folk mistrivdes og ikke følte de lærte noe.

Har vært forsøkskanin der og så ikke ut etterpå :fnise: Huden min var knallrød og sminken eleven la på meg gjorde at jeg så ut som om jeg skulle på karneval (eller stille meg på hjørnet).

Visstnok ekstremt useriøs skole som lånekassen vurderer å trekke tilbake støtten til fordi den ikke holder mål.

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Hudpleiekademiet. Det begynner å bli noen år siden, men jeg synes det var bra, vi lærte masse!

Men jeg jobbet bare i noen få år som hudpleier, jeg likte det egentlig godt, men lønnen er kjempedårlig. Nå er jeg sykepleier i stedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenk deg om igjen om du virkelig vil dette. er selv utdannet hudpleier og vannskelig å få jobb i disse dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta den som ligger på Nydalen iallefall (norsk hudpleieskole).

Googla og det er visst den som henger sammen med Nikita.

Har en venninne som går der og det har bare vært tull med absolutt alt. Læreren hennes gikk ut fra skolen i fjor og de er kun 3 igjen i klassen etter 1,5 år fordi folk mistrivdes og ikke følte de lærte noe.

Har vært forsøkskanin der og så ikke ut etterpå :fnise: Huden min var knallrød og sminken eleven la på meg gjorde at jeg så ut som om jeg skulle på karneval (eller stille meg på hjørnet).

Visstnok ekstremt useriøs skole som lånekassen vurderer å trekke tilbake støtten til fordi den ikke holder mål.

Merkelig... Utdannelsen varer jo kun i ett år. Hvordan kan det da være 3 lever igjen ved 1,5 år? det burde vært 0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mona_grey

Neida, man kan jo gå deltid 1,5 til 2 år. Synes allikevel det høres merkelig ut. Trodde Nikitakjeden sto for en viss kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man kan jo gå deltid 1,5 til 2 år. Synes allikevel det høres merkelig ut. Trodde Nikitakjeden sto for en viss kvalitet.

Tja, spør du meg er Nikita den norske versjonen av Supercuts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Uff jeg blir så usikker, når det er SÅÅÅ mange som ikke får jobb å ikke tjener bra :(

Det er virkelig det her jeg vil. men jeg må jo tjene til livets opphold også..hmm..

Men takk for alle svar, jeg har hatt kontakt med dem på nydalen, norsk hudpleieskole i regi av Nikita gruppen.. hadde nesten bestemt meg for dem. Men nå blir det hvertfall ikke den skolen...

Høre så mye negativt om de private skolene, utrolig at det skal være sånn bare fordi de er private.. de har vel kanskje ikke noen rettningslinjer å forholde seg til..

Da faller valget kanskje på hudpleieakademiet da, hvis jeg i det hele tatt tørr å satse på dette.. må gå i tenkeboksen her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eline_*
Jeg må i disse dager bestemme meg for hvilken hudpleie skole jeg skal søke på, skal begynne til høsten.

Har hørt så utrolig mye forskjellig, å er mildt sagt litt i villrede.

Det står mellom hudpleieakademiet, den norske hudpleiefag skole (nikita), å beauty hudpleie skole.

Jeg er ute etter en seriøs skole med størst faglig bredde, det er mye penger det er snakk om,å jeg hører om så mange som er missfornøyde med private skoler.

Begynner å bli "voksen" 27 år ;) Så er veldig opptatt av å ikke velge feil, å ikke kaste bort ett år på noe dårlige greier.

Er det noen med erfaringer fra disse skolene eller kjenner noen som har gått der?? Vil jeg bli SÅÅÅ glad for svar :)

Håper jeg vil få svar fort, haster litt.. må jo snart søke :)

Med vennlig hilsen jente 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg anbefaler Hudpleieakademiet på det sterkeste, jeg gikk beautyskolen før men sluttet etter usæriøs oppførsel fra ansatte ved skolen,, Vi var mange som sluttet og de som gikk ut før meg hadde problemer med å få jobb pga dårlig rykte på skolen..

Jeg har ikke gitt opp drømmen som hudpleier, men har brukt over 1 år på å vurdere ny skole..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lyst til å bli hudpleier en gang (har egentlig lyst til det fremdeles, men det er ikke prio 1 på lista mi + at det er et svært svært vanskelig arbeidsmarked og det er mange om beinet...) og jeg ringte rundt til forskjellige hudpleiesalonger i Oslo for å høre hvilken skole de anbefalte. De aller fleste anbefalte Den Franske Kosmetologskole, jeg har vært til elevbehandling der et par ganger og de er svært dyktige!

Dessuten får du de eksamnene du skal ha der (CIDESCO etc...), flere skoler har mangelfulle kurs...

Se www.dfks.no

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...