Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff og huff, dette høres sikkert patetisk ut, har møtt en på 22 år, selv er jeg 31 år, og føler han er alt for ung for meg. Han mener motsatt, at alder ikke er noen hindring, men jeg er rimelig skeptisk. Selvom jeg er forelsket nå, sliter jeg med å se en framtid med denne unge mannen.

Erfaringer og råd mottas med takk :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Det er ikkje snakk om så mange år, og alder er bare tall ;)

Skrevet (endret)

min ble 23 nå, jeg blir snart 30 (et par mnd til) :)

tror det kommer mye ann på gutten jeg.. min har "overtatt" mine barn, tatt på seg huslån og utgifter, og vi planlegger et barn til.

han elsker familie livet, og er voksen "for alderen"

Endret av NoAngel
Skrevet

Jeg har en søster som er 23 år og hun er sammen med en på 31. På begynnelsen var alle veldig skeptiske. Ikke bare pga alderen. Men andre ting og, bakgrunnen hans osv. Men nå har de vært sammen i 1år. De er kjempesøte sammen. Han er kjempesnill mot henne. Om de kommer til å ende opp sammen? Vet jeg ikke.. Det må de finne ut av.

Skrevet

Jo men føler det er mye mindre sosialt akseptert når jenta er eldre enn gutten.

Skrevet
Huff og huff, dette høres sikkert patetisk ut, har møtt en på 22 år, selv er jeg 31 år, og føler han er alt for ung for meg. Han mener motsatt, at alder ikke er noen hindring, men jeg er rimelig skeptisk. Selvom jeg er forelsket nå, sliter jeg med å se en framtid med denne unge mannen.

Erfaringer og råd mottas med takk :gjeiper:

Jeg er enig med de andre. Så lenge han virker følelsesmessig moden, og du føler at du kan kommunisere med ham, er det det viktigste. :)

Jeg hadde vært mer opphengt i hvorfor jeg ikke kunne se for meg en fremtid sammen med ham. Er det på grunn av at han er ung, eller er det andre ting? Jeg tenker at hvis man skal innlede noe seriøst forhold, er det greit å se for seg at man har et grunnlag å bygge videre på.

Skrevet

har tenkt tanken selv. men det har blitt godt nottatt her..

mulig de alle snakker om meg bak min rygg... men men

Skrevet
Jeg er enig med de andre. Så lenge han virker følelsesmessig moden, og du føler at du kan kommunisere med ham, er det det viktigste. :)

Jeg hadde vært mer opphengt i hvorfor jeg ikke kunne se for meg en fremtid sammen med ham. Er det på grunn av at han er ung, eller er det andre ting? Jeg tenker at hvis man skal innlede noe seriøst forhold, er det greit å se for seg at man har et grunnlag å bygge videre på.

Er vel den store aldersforskjellen jeg sliter med ja...

Skrevet

Ville ikke tenkt så mye på alderen, men det er jo lurt å snakke sammen om man har noenlunde samme ønsker for framtida (også tidsperspektiv, særlig om man vil ha barn og sånt). Svigermor er gift med en som er nesten ti år yngre, de har vært sammen i rundt 15 år (fra hun var ca 40 og han 30) og har det veldig fint sammen.

Skrevet
Er vel den store aldersforskjellen jeg sliter med ja...

Hvis det er aldersforskjellen og utelukkende den alene, ville jeg vurdert hvor dypt forelska jeg var i fyren. Hvis han virker som the one and only, er det kanskje verdt å gi det et forsøk? Men jeg må si at jeg skjønner at du er skeptisk. Du føler kanskje ikke at du har all verdens tid til å prøve ut ting, noe han antakeligvis føler han har mer enn nok av.

Det er kanskje vel tidlig å begynne å snakke om fremtiden nå også. Jeg tror jeg hadde gitt det noen måneder, og prøvd å sondere terrenget i forhold til hva han tenker om fremtiden etter hvert. Det er jo viktig at man har en del av de samme tankene for at det skal funke.

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet

Min er 5 år yngre enn meg. Så ikke no fremtid når vi begynte å date. men nå bor vi sammen og jeg har funnet sjelevennen min. Har aldri møtt noen som han. Var fryktelig skepisk i begynnelsen og det var venner og familie også. Tror det er det som er ekte kjærlighet, når man klarer å se forbi sånne hindringer og få det til å fungere :D

Kjør på!

Skrevet
Jo men føler det er mye mindre sosialt akseptert når jenta er eldre enn gutten.

Men det er vel ikke MYE mindre sosialt akseptert? Jeg kjenner faktisk flere jevnaldrende (rundt 30) som er sammen med menn/gutter som er endel år yngre, i tillegg til svigermor da. Og selv om det vel alltid er sånn at aldersforskjellen blir kommentert den første gangen en får vite at det er stor forskjell, så tror jeg de færreste tenker noe videre på det... skal vel litt mer til for å ikke få sosial aksept i dag, heldigvis.

Skrevet

svigermor sin mann er 3 år eldre enn meg :hoho:

Skrevet
svigermor sin mann er 3 år eldre enn meg :hoho:

Dødskult! :fnise:

Gjest NewMonkey
Skrevet

Er det bare alderen som er hindringen, så syns jeg du skal glemme den (alderen altså).

Tenk på alt det andre som gjør at du vil være sammen med han!

Gjest Gjest L
Skrevet

Er enig med Newmonkey. Dersom folk baksnakker så er det isåfall de som har et problem :)

Gjest Gjest_bb_*
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg er er 31 og han 22.

Jeg tenker en del på forskjellen merker jeg, men jeg tror ikke han gjør det. Nå ser ikke jeg 30 ut da, de fleste tipper vel max 25 på meg. Men jeg har ett barn fra før og er vel mer etablert enn han. Men vi har det utrolig bra når vi er sammen, og jeg tenker ikke på at det er 9 år mellom oss når vi er sammen. Det er kun i situasjoner som når man snakker om barn og slikt og tenker fram i tid man tenker på aldersforskjellen.Når jeg er 40 så er han 31 liksom :O Eller når jeg var 20 så var han 11 år. Det er jo bare hysterisk vannvittig teit å tenke på.

Men det er virkelig ikke like akseptert som aldersforskjell den andre veien. Jeg kjenner flere på min alder, altså 30, som er sammen med 45 år gamle menn. der er det da 15 års aldersforskjell, og ingen som reagerer. Blodig urettferdig:P

Skrevet (endret)

herregud.. snakk om å lage storm i et vannglass !!

gi det en sjanse da! det gjorde jeg, og jeg har aldri angret!!

dere vet jo ikke hvordan det ender. selv om dere finner en på samme alder kan han godt være en idiot av dimensjoner...

dere kan da ikke droppe en fyr fordi han er yngre enn dere ?

jaja, det er deres valg. jeg har det ihvertfall veldig godt med toyboyen min :P

Endret av NoAngel
Skrevet

Faktum er at det begynner å bli fryktelig mange unge gutter der ute som ikke lengre finner det de leter etter i jenter på sin alder. Gutter fra 20 til 26-27 blir faktisk bare mer og mer interessert i damer over tredve, kanskje helt opp i førti. Gudene vet hvorfor, det er vel individuelt. Samtidig tror jeg det er et samfunn i forandring her, og godt er det. Jeg bare syns det er så sabla synd at det går så sakte. Fordi dette er noe jeg har venta på lenge! Damer i midten av tredveårene er flotte, sexy og veldig ofte veldig modne på den ene eller andre måten. Har de noe utdanning skal du ikke se bort ifra at de er begjært av mange gutter/menn i deres nærmeste omgangskrets de ikke vet om engang.

Det er en etablert norm at menn kan plukke opp damer som er ti år yngre enn dem uten problemer. Det er ansett for temmelig normalt om dagen. INGEN kommer til å løfte noen øyebryn over det. Så hvorfor må Agurken her faktisk spørre på KG om det er greit motsatt vei? Det syns jeg er hårreisende. Samtidig forstår jeg det. Damer trenger sikkerhet og en så ung mann har sansynligvis ikke opparbeidet seg den økonomiske tryggheten og kompetansen som kreves for å betale for den "livsfasen" en dame på 30+ er i. Såklart kan dette sjongleres med og tilpasses så man får det fint sammen likevel, men noen blir nødt til å gjøre et offer. Begge to, og det vil definitivt merkes. Så spørsmålet er rett og slett bare: Hva er du villig til å gjøre for kjærligheten?

Jeg gleder meg som en UNGE til den dagen damer og menn kan velge sin partner fritt fra alle rekker, alder og kjønn uten å være redd for å bli stigmatisert eller føle ubehag for sitt valg. 20 åringer sammen med 50 åringer. Begge veier. Svarte og hvite, røde og gule. Homofile og heterofile. Uten at det trenger å bli noen ny hippie-tid av den grunn. Bare aksept og toleranse. Jeg håper du våger å satse på gutten din for det tror jeg hadde gjort ham mer glad enn noen annet i hele verden. Men det er opp til deg.

Gjest Pigeon Blood
Skrevet
20 åringer sammen med 50 åringer.

Det eneste jeg kan komme på som gjør at jeg personlig er littegranne skeptisk til å eventuelt være sammen med en som er mye yngre enn meg er at når jeg blir "gammel og grå" så kan alderforskjellen merkes tydligere, og så at jeg antakeligvis ville dødd før. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...