Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Nå har jeg vært på en god del forum i lang tid og jeg tror at en stor andel er voksne, og sikkert godt voksne også. Hva er det som får voksne mennesker til å sitte forran pc-en sin og slenge med leppa til andre forumdebattanter? Og stort sett så er det for småting, "du har skrivefeil, idiot", "ha, vet du ikke det, taper". Bare noen få ting jeg stadig kommer.
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 For å føle seg større/smartere/bedre/klokere/sett-inn-ord enn andre. Behovet for å føle seg bedre enn andre opphører ikke etter ungdomsskolen, tydeligvis...
Gjest Individualisten Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Det har vel noe å gjøre med at innlegg med masse skrivefeil sjelden fremstår som om de er skrevet av en smart person. Når man enten ikke bryr seg om å rette feilene, eller ikke klarer å skrive riktig, så kan det få folk til å lure på hvor gjennomtenkt innholdet i innlegget er også... Og har dere forresten lagt merke til at andelen dyslektikere er langt større blant forumdebattanter enn i befolkningen forøvrig? Lurer på hvordan det kan ha seg jeg...
Gjest Trajan Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Voksne menneskser er faktisk de barnsligste mennesker som eksisterer.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 For min del så syns eg at innlegg med mange skrivefeil og fjortis-fakter (sms-språk) og overdreven bruk av utropstegn, spørsmålstegn, osv, er forbanna irriterende å lese, og da vil eg påpeke det. Færre feil gjør nok at fleire gidder lese igjennom innleggene, spesielt om de er lange. Skriver forøvrig aldri "du har skrivefeil, idiot".
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Nå var det med skrivefeil bare et eksempel. Men jeg vil nå si at det er stor forskjkell på å si i fra om skrivefeil på en hyggelig og hjelpsom måte enn å gå til personangrep. Og de fleste skrivefeil jeg ser som folk også henger seg opp i (på en negativ måte) er stort sett slurvefeil. Rumpe med O har jeg aldri sett noen reagerer på. Merkelig.
Gjest Eurodice Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Nå var det med skrivefeil bare et eksempel. Men jeg vil nå si at det er stor forskjkell på å si i fra om skrivefeil på en hyggelig og hjelpsom måte enn å gå til personangrep. Og de fleste skrivefeil jeg ser som folk også henger seg opp i (på en negativ måte) er stort sett slurvefeil. Rumpe med O har jeg aldri sett noen reagerer på. Merkelig. Det har jeg gjort opptil flere ganger, men jeg får da sånn kjeft og stygge kalleord, språknazi og det som verre er, så jeg avreagerer på språkforumet .
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Det har jeg gjort opptil flere ganger, men jeg får da sånn kjeft og stygge kalleord, språknazi og det som verre er, så jeg avreagerer på språkforumet . He he. Er det ikke det språkforumet er til for da? For oss slitsomme som må påpeke enhver skrivefeil vi ser fordi det er så slitsomt å lese skrivefeil. Skal ikke påstå at jeg aldri skriver feil jeg, men når et innlegg er fullt av dem så orker jeg rett og slett ikke å lese det. Heller ikke når språkbruken blir veldig barnslig og man hele tiden gjentar enkelte ord.
Gjest Individualisten Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Jeg synes bare det blir morsomt og søtt jeg, når personer med et barnslig språk og masse skrivefeil prøver å fortelle hvorfor det er fornuftig å bruke alle oljepengene på skattelettelser. Eller når personer med det samme språket skal løse konflikten i midtøsten på en enkel måte. Det er sikkert snobbete og nedlatende av meg, men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken: Lær deg å skrive først, så kan vi snakke om de seriøse temaene etterpå....
Teriyaki Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det har vel noe å gjøre med at innlegg med masse skrivefeil sjelden fremstår som om de er skrevet av en smart person. Når man enten ikke bryr seg om å rette feilene, eller ikke klarer å skrive riktig, så kan det få folk til å lure på hvor gjennomtenkt innholdet i innlegget er også... Og har dere forresten lagt merke til at andelen dyslektikere er langt større blant forumdebattanter enn i befolkningen forøvrig? Lurer på hvordan det kan ha seg jeg... Ja, og det å skrive "herregud det skrives SÅNN, ikke sånn som du skriver" eller generelt kommentere det på en frekk måte, får den andre personen til å virke så utrolig mye mer smartere. Men så klart, hvis det er skrivefeil som åpenbart ikke bare er en slørvfeil og ikke minst, at det er hard dialekt eller overdrevet bruk at tegn, så er det greit å si i fra. Men det handler om å si det på en ordentlig måte. Endret 24. februar 2010 av Teriyaki
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå