Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buhu, cry me a river.

Poenget er jo at man godt kan prøve å ta så godt vare på huden som mulig under omstendighetene, selv om man vil ha litt farge. Samme om sommeren, da bruker man jo solkrem selv om man soler seg.

Gå å spre driten din en annen plass ;)

Skrevet

men er det ikke også sånn at en ikke skal ta sol når en er gravid? bare lurer..har hørt noe om det, så er ikke sikker.

Skrevet
Buhu, cry me a river.

Poenget er jo at man godt kan prøve å ta så godt vare på huden som mulig under omstendighetene, selv om man vil ha litt farge. Samme om sommeren, da bruker man jo solkrem selv om man soler seg.

Gå å spre driten din en annen plass ;)

Hva? Hvor gammel er du? Makan.

Skrevet
men er det ikke også sånn at en ikke skal ta sol når en er gravid? bare lurer..har hørt noe om det, så er ikke sikker.

Ekspertene mener at faren for barnet er minimal, men en får mye lettere pigmentflekker og blir ujevnt brun når en er gravid. Heller blek enn spraglete, da ser en bare dum ut.

Skrevet

Det som er "makan" er alle idiotene her inne som svarer negativt på ting som ikke er relevant, som ingen har spurt om, og som alle vet, kun for å være bedreviter. Klart, det beste for kroppen hadde jo vært om jeg hadde løpt i skogen hver dag, spist sunt og tatt 100 forskjellige kosttilskudd. Likevel så sitter jeg og ser å tv nå, har spiste vaffel med nugatti og har glemt å ta tran i dag. Jeg har også tenkt å ta litt sol slik at kuldeeksemen på lårene mine forsvinner, og huden min slipper å være grå, i tillegg til at jeg har fått deilige, sorte hår på magen som jeg håper på å få bleika litt.

Spar meg for moralpreken.

Snakket med jordmor om å ta sol, og man kan fint ta sol så lenge man ikke ligger for lenge og blir for varm :) er bare varmen som kan være farlig, og så lenge jeg passer på så kan jeg godt ligge litt i solarium :)

MEN jeg vil gjerne beskytte meg så godt som mulig, så noen som har et par tips? :)

Skrevet
i tillegg til at jeg har fått deilige, sorte hår på magen som jeg håper på å få bleika litt.

Disse blir ikke bleket av noen få minutter i solarium. Dessverre.

Skrevet

Jeg tok solarium da jeg var gravid og fikk STORE pigmentflekker i ansiktet! Har aldri hatt det problemet før eller etter og det tok veldig lang tid før de gikk bort. Liten advarsel fra meg også ;)

Skrevet

Frua: skal ikke grille meg eller bli afrikaner, skal først og fremst ta knekken på kuldeeksemen :) sist gang jeg tok sol var det 7 minutter, altså ikke noe mye med tanke på farge.

Men nå er jeg dritlei av å forsvare meg, noe som burde være unødvendig ;)

Noen som faktisk har svar på spørsmålet? :)

Skrevet

Var veldig forsiktig jeg også men de flekkene kom som kasta på meg jeg fikk helt sjokk! Håper solariumet hjelper på eksemet ditt :)

Skrevet

Hei du!

Har lest at det ikke er farlig for barnet dersom du tar sol, innen rimelige grenser selvsagt. Selv ville jeg aldri risikert det, da man ikke kjenner alle konsekvenser, og ikke vet hvor grensen går, men dette vet du jo, og det er et valg hver enkelt må gjøre selv. Jeg ville også tatt med i vurderingen det noen over skriver om pigmentflekker, som kommer lettere når man er gravid, og kan være svært vanskelig (om ikke umulig) å bli kvitt.

Fant denne artikkelen, hvor det står at det frarådes av Statens strålevern å bruke solkrem i solarium:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314163

Dersom du likevel velger å bruke solkrem liker jeg godt Decleor sine, og kan anbefale deg dem. De inneholder heller ingen "skumle" stoffer, noe som kan være greit å ta med i betraktningen når du er gravid. Et enda tryggere alternativ er jojobaolje, som har en naturlig solfaktor 4. Det burde holde, siden du uansett ikke bør ligge der for lenge.

Lykke til! :)

Gjest Gjest_Alette_*
Skrevet

Hei.

Jeg vil også anbefale decleor sine solkremmer + å gå til et solarium med moderne solsenger. Billig er ikke best! De nyeste solsengene er bedre for huden og du trenger kortere tid.

Så lenge du holder deg innenfor 10 min i uken eller mindre skal det ikke være farlig.

Men vil som de andre advare deg om prigmentflekker. Har en venninne som har fått det. Og det ser virkelig ikke bra ut. Foundation og pudder dekker det desverre ikke.

Du kan evt. ikke sole deg i ansiktet, legge et håndkle over elns. Da slipper du problemet! Og for å få en jevn brun farge kan du bruke selvbruningsspray i ansiktet.

Og håret på magen kan du evt. bleke med hårblekning. Kjenner ikke til noen studier som sier det er skadelig. Men er litt usikker her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...