Gjest gjestejenta Skrevet 22. februar 2010 #1 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja ! La oss si at du er mann , er singel og har 2 barn fra forrige forhold . Så treffer du en barnefri kvinne som er passert 30 år - tenker du det er en fordel eller en bakdel for DEG at hun ikke har barn selv , dersom du vurderer et forhold til henne ? Og på hvilken måter da ? Syns du som mann at det bare er " positivt " for deg selv - at hun ikke har barn ? Går du automatisk å tenker da at dersom du skal innlede noe seriøst forhold til henne , blir du kanskje nødt til å være villig til å få et barn til - siden hun ikke har noen fra før ? Eller tenker du at hun kanskje har valgt barn vekk og ikke ønsker barn selv , at det er en mulighet for det også siden hun allerede er passert 30 . ALLE kvinner ønsker jo ikke barn , det er ingen selvfølgelighet i dag hvor kvinner velger fritt dette selv . Jeg ønsker kanskje ikke barn , og syns egentlig det er bare flott at han allerede har fått barn i forrige forhold , så jeg slipper noe " press " om å få barn selv . Burde ikke dette bli en bra " match " da ? Hva syns dere ? Og hva tenker EGENTLIG MENN om barnløse single kvinner på 30 + ??? Fordommer osv ? Fryktelig nyskjerrig ..takknemlig for svar fra MENN : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Billyboy_* Skrevet 22. februar 2010 #2 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg er i den ligaen du snakker om - mann,skilt,1 barn og 40+. For å være helt ærlig så er ikke spørsmålstillingen din min hovedpreferanse til kvinnen jeg vil innlede et forhold til. Med eller uten barn spiller ingen rolle, det er kjemien og balansen mellom oss som ville vært viktigst. Eksempel : man treffer en kvinne man blir kjent med og dater, man finner tonen og kjemien. Deretter prater man i dypere termer med hverandre ; om livet og fremtiden. Først da kommer eventuell problemstilling til overflaten. Jeg ville ikke tatt hensyn til dette overhodet i begynnelsen av et forhold, og heller ikke senere. Dersom hun skulle ønske barn så ville det være noe man skulle bli enig om og diskutere først. Det kommer da i en annen fase av forholdet, men fortsatt ingen hindring. Fra min side ville jeg ikke legge noe press på om å få barn heller om hun ikke ønsket det. Først vil fokuset være på kvinnen jeg eventuelt kunne forelske meg i og deretter vurderer man barn dersom forholdene ligger til rette for det vil jeg si. Men ; det er overhodet ikke min preferanse når jeg eventuelt treffer en flott sjarmerende kvinne. Uansett så er nok også menn forskjellige her når det gjelder egne preferanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. februar 2010 #3 Del Skrevet 22. februar 2010 Er ikke dette et kvinneforum, hvorfor er det så mange som retter tråder mot menn her? Må heller oppsøke et mannfolkforum da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #4 Del Skrevet 23. februar 2010 Er ikke dette et kvinneforum, hvorfor er det så mange som retter tråder mot menn her? Må heller oppsøke et mannfolkforum da. Ærlig talt du, de ytterst få mennene som er med og diksuterer i forumet er veldig velkommen! Menn: det er bra dere er her! Mange kvinner ville ha sluttet å bruke forumet om mennene forsvant. Det er gøy for oss å høre hva menne tenker om ulike spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 23. februar 2010 #5 Del Skrevet 23. februar 2010 Ja ! La oss si at du er mann , er singel og har 2 barn fra forrige forhold . Så treffer du en barnefri kvinne som er passert 30 år - tenker du det er en fordel eller en bakdel for DEG at hun ikke har barn selv , dersom du vurderer et forhold til henne ? Og på hvilken måter da ? Syns du som mann at det bare er " positivt " for deg selv - at hun ikke har barn ? Går du automatisk å tenker da at dersom du skal innlede noe seriøst forhold til henne , blir du kanskje nødt til å være villig til å få et barn til - siden hun ikke har noen fra før ? Eller tenker du at hun kanskje har valgt barn vekk og ikke ønsker barn selv , at det er en mulighet for det også siden hun allerede er passert 30 . ALLE kvinner ønsker jo ikke barn , det er ingen selvfølgelighet i dag hvor kvinner velger fritt dette selv . Jeg ønsker kanskje ikke barn , og syns egentlig det er bare flott at han allerede har fått barn i forrige forhold , så jeg slipper noe " press " om å få barn selv . Burde ikke dette bli en bra " match " da ? Hva syns dere ? Og hva tenker EGENTLIG MENN om barnløse single kvinner på 30 + ??? Fordommer osv ? Fryktelig nyskjerrig ..takknemlig for svar fra MENN : ) etpar ting jeg har lyst å kommentere før jeg svarer hva JEG mener: 1. Du må slutte å spørre menn med utg.pkt i at de er kvinner. Vi går ikke rundt å tenker så mye på slikt. 2. De svarene du får kan du ikke bruke til noe som helst, for de gjelder bare for dem som svarer. Det finnes ikke noen generell regel her for menn. Jeg kjenner en mengde menn, noen er skilt, noen er single, noen er på vei inn i forhold igjen. Og det er ingen rød tråd ift hvem som vil ha en barnløs kvinne, og hvem som ikke vil. Det handler om mannens egen spesielle livssituasjon. Jeg har en kompis med 3 barn, hvor han ble far første gang som 17 åring. Han skiller seg som 35 åring og har selvsagt absolutt ikke noe ønske om å få en ny baby i huset. Jeg har en kompis på 40 som har to barn fra før, og han fikk disse relativt sent i livet, så han er faktisk kjempeklar for flere, og er singel Selv har jeg ett barn fra før, og har et heller avslappet forhold til hvorvidt jeg skal ha flere barn eller ikke. Jeg dater en kvinne på rundt 30 som er barnløs. Blir vi sammen og hun vil ha barn, er det helt greit for meg. En kompis av meg som også har ett barn fra før og er i samme situasjon sier han ikke kan tenke seg et nytt barn. Fordommer; jeg tror ikke det finnes så mange fordommer mot kvinner over 30 lenger. Jeg ville heller tenkt at en kvinne over 40 uten barn må ha et eller annet problem. Enten har hun valgt bort barn (og da er hun som person ikke særlig aktuell for meg heller for jeg foretrekker en viss grad av omsorgsevne og altruisme hos en kvinne) eller så har hun et spesifikt problem;enten medisinsk/fysisk eller at hun bare rett og slett ikke har vært heldig i valg av menn og dermed valgt bort barn av ren usikkerhet. Alle slike grunner er i min bok legitime for ikke å ha et barn. Fordel eller bakdel for MEG: Jeg vil si det er en stor fordel om kvinnen har et barn fra før. En kvinne uten barn har ikke snøring på hva barnet mitt betyr for meg. Hun kan tenke og føle seg frem til ca 20 % av hva det vil si å ha barn, resten får du ikke før du er blitt mor. Og det kan fort bli et problem. Noen kvinner opplever til og med barnet som en konkurrent, andre skjønner ikke at de alltid blir nr. 2. Men er du barnløs, og tenker at du kanskje skal bli det, så MÅ du tenke nøye igjennom hva du gjør om du innleder et forhold til en mann som er far. Du må være fornøyd med andreplassen. Og jeg kjenner jammen mange kvinner som ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 23. februar 2010 #6 Del Skrevet 23. februar 2010 Er ikke dette et kvinneforum, hvorfor er det så mange som retter tråder mot menn her? Må heller oppsøke et mannfolkforum da. av samme grunn som gjør at veldig mange kvinner IKKE ønsker seg til en ren kvinnearbeidsplass. Dere klarer rett og slett ikke å oppføre dere ordentlig uten menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #7 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg er en mann, men uten barn. I den situasjonen blir det heller en del mer komplisert med ei kvinne som har mindreårige barn fra før. Spesielt med hensyn på omgangen med eks(er) pga barn. Ettersom jeg er godt voksen, så er ikke det å få egne barn selvsagt. Mye måtte vært riktig først da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 23. februar 2010 #8 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg er en barnløs kvinne på 28 år, og etter å ha lest diverse tråder her inne, samt hører om problemer fra venner og bekjente som ofte oppstår i såkalte "utvidete familier" med mine, dine og våre barn ville jeg tenkt meg veldig lenge om før jeg involverte meg med en mann med barn fra før. Ikke fordi jeg har noe imot barn, jeg ønker selv å få barn en gang, men på grunn av alle komplikasjonene som kan oppstå av den grunn. Ingen forhold er uten problemer selvfølgelig, men jeg blir litt skremt av alle små detaljer folk finner på å krangle om enten det er om stemor skal få lov å være med på skoleavslutningen eller det at far nekter å kjøpe vinterjakke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestejenta Skrevet 23. februar 2010 #9 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg er en barnløs kvinne på 28 år, og etter å ha lest diverse tråder her inne, samt hører om problemer fra venner og bekjente som ofte oppstår i såkalte "utvidete familier" med mine, dine og våre barn ville jeg tenkt meg veldig lenge om før jeg involverte meg med en mann med barn fra før. Ikke fordi jeg har noe imot barn, jeg ønker selv å få barn en gang, men på grunn av alle komplikasjonene som kan oppstå av den grunn. Ingen forhold er uten problemer selvfølgelig, men jeg blir litt skremt av alle små detaljer folk finner på å krangle om enten det er om stemor skal få lov å være med på skoleavslutningen eller det at far nekter å kjøpe vinterjakke.. Jeg tror jeg ville taklet hans barn bra jeg ...så lenge jeg slipper å forsørge barn som ikke er mine ...og rydde opp etter dem og få masse extra arbeid med klesvask osv . Så lenge far tar sin del av dette - skulle det gå bra . Om han ikke skyver over alt arbeidet på meg . Hvis fyren er bevisst på at de er hans barn og ikke mine - så skulle det gå greit ! Jeg ville aldri blitt sjalu på tiden han bruker på barna og følt meg som nr 2 ...forde jeg har mitt " eget liv og hobbyer " å holde på med .Så jeg er for opptatt til å bry meg om sånne bagateller som andre kvinner " klager over " . Jeg tror den typen kvinne som føler seg som nr 2 osv - sitter hjemme HVER DAG oppmerksomhetssyk og vil ha alenetid m / kjæresten osv . Greit nok det . Men ikke om det blir for mye av det . Og jeg er ikke slik . Har masse annet spennende å holde på med . Så alene tid for meg selv - trenger jo jeg også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #10 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg tror jeg ville taklet hans barn bra jeg ...så lenge jeg slipper å forsørge barn som ikke er mine ...og rydde opp etter dem og få masse extra arbeid med klesvask osv . Så lenge far tar sin del av dette - skulle det gå bra . Om han ikke skyver over alt arbeidet på meg . Dette er totalt urealistisk. Det sier seg selv at du ville fått mer enn nok av utfordringer med hans barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #11 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er en barnløs kvinne på 28 år, og etter å ha lest diverse tråder her inne, samt hører om problemer fra venner og bekjente som ofte oppstår i såkalte "utvidete familier" med mine, dine og våre barn ville jeg tenkt meg veldig lenge om før jeg involverte meg med en mann med barn fra før. Ikke fordi jeg har noe imot barn, jeg ønker selv å få barn en gang, men på grunn av alle komplikasjonene som kan oppstå av den grunn. Ingen forhold er uten problemer selvfølgelig, men jeg blir litt skremt av alle små detaljer folk finner på å krangle om enten det er om stemor skal få lov å være med på skoleavslutningen eller det at far nekter å kjøpe vinterjakke.. Ja, dette er verden vi lever i nå. Skal man sette seg selv i en slik situasjon så bør grunnene til det være mer enn gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MannMedBarn Skrevet 24. februar 2010 #12 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei ! Jeg er en mann med barn fra før. Jeg synes det er uetisk av meg ovenfor barna å bli sammen med en ny kvinne, når barna er små. Jeg ville ha ventet til den yngste var nen 12-13 år før jeg etablerte meg på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 24. februar 2010 #13 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er en barnløs kvinne på 28 år, og etter å ha lest diverse tråder her inne, samt hører om problemer fra venner og bekjente som ofte oppstår i såkalte "utvidete familier" med mine, dine og våre barn ville jeg tenkt meg veldig lenge om før jeg involverte meg med en mann med barn fra før. Ikke fordi jeg har noe imot barn, jeg ønker selv å få barn en gang, men på grunn av alle komplikasjonene som kan oppstå av den grunn. Ingen forhold er uten problemer selvfølgelig, men jeg blir litt skremt av alle små detaljer folk finner på å krangle om enten det er om stemor skal få lov å være med på skoleavslutningen eller det at far nekter å kjøpe vinterjakke.. Hvis du finner deg en far som faktisk er voksen, så er ikke det der noe problem. Og finner du en som ikke er, så får du andre problemer etterhvert uansett. Voksne foreldre setter barna først, og svelger de kamelene som skal til for å få det til å fungere. Du vet langt mer om en mann, langt tidligere, som faktisk har barn fra før, enn en som ikke har. Han har du jo ikke peiling på hvem er i en slik setting. Og hvis du opplever et lite barn fra tidligere som et for stort problem, så vil jeg påstå at også DU er at typen som fort lager problemer av ingenting. Barn er bare av det gode, og det handler om å finne en forelder, enten det er kvinne eller mann, som er voksen. Værre er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 24. februar 2010 #14 Del Skrevet 24. februar 2010 Dette er totalt urealistisk. Det sier seg selv at du ville fått mer enn nok av utfordringer med hans barn. Selvfølgelig ville hun det. Men hun ville fått mye flere gleder. Å være sammen med et barn som er glad i deg (for det vil barnet bli etterhvert, også med ste-forelder) er en utrolig bonus til et allerede godt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kfkfkfk Skrevet 24. februar 2010 #15 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er nyskilt og har 2 barn. Traff en søt jente uten barn, noe som var veldig hyggelig den tiden det varte. Problemet mitt i den tiden vi traff hverandre var ikke jenta eller tanken på å få eller ikke få barn, men kravet jeg følte om å måtte følge opp ungene som allerede var der, og ikke såre dem. Resultatet av dette var nok at jenta fikk litt for lite bekreftelse på min interesse og heller ikke noen svar på hva hun kunne forvente i framtiden. Dette var jo dumt siden jeg liker barn og likte jenta veldig godt, noe jeg har fått ytterligere bekreftet etter at vi sluttet å treffe hverandre. Tror mange som nylig er ute av et lengre forhold tenker på samme måten som meg dvs at de må følge opp ungene på en skikkelig måte, og deretter kan de prioritere en ny partner, seg selv og en evt framtid sammen. Da er ikke antall barn hun måtte ha så viktig lengre. En annen ting er at de aller fleste menn over 25 år vil godta en graviditet hvsi det skulle skje Ja ! La oss si at du er mann , er singel og har 2 barn fra forrige forhold . Så treffer du en barnefri kvinne som er passert 30 år - tenker du det er en fordel eller en bakdel for DEG at hun ikke har barn selv , dersom du vurderer et forhold til henne ? Og på hvilken måter da ? Syns du som mann at det bare er " positivt " for deg selv - at hun ikke har barn ? Går du automatisk å tenker da at dersom du skal innlede noe seriøst forhold til henne , blir du kanskje nødt til å være villig til å få et barn til - siden hun ikke har noen fra før ? Eller tenker du at hun kanskje har valgt barn vekk og ikke ønsker barn selv , at det er en mulighet for det også siden hun allerede er passert 30 . ALLE kvinner ønsker jo ikke barn , det er ingen selvfølgelighet i dag hvor kvinner velger fritt dette selv . Jeg ønsker kanskje ikke barn , og syns egentlig det er bare flott at han allerede har fått barn i forrige forhold , så jeg slipper noe " press " om å få barn selv . Burde ikke dette bli en bra " match " da ? Hva syns dere ? Og hva tenker EGENTLIG MENN om barnløse single kvinner på 30 + ??? Fordommer osv ? Fryktelig nyskjerrig ..takknemlig for svar fra MENN : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kfkfkfk Skrevet 24. februar 2010 #16 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er nyskilt og har 2 barn. Traff en søt jente uten barn, noe som var veldig hyggelig den tiden det varte. Problemet mitt i den tiden vi traff hverandre var ikke jenta eller tanken på å få eller ikke få barn, men kravet jeg følte om å måtte følge opp ungene som allerede var der, og ikke såre dem. Resultatet av dette var nok at jenta fikk litt for lite bekreftelse på min interesse og heller ikke noen svar på hva hun kunne forvente i framtiden. Dette var jo dumt siden jeg liker barn og likte jenta veldig godt, noe jeg har fått ytterligere bekreftet etter at vi sluttet å treffe hverandre. Tror mange som nylig er ute av et lengre forhold tenker på samme måten som meg dvs at de må følge opp ungene på en skikkelig måte, og deretter kan de prioritere en ny partner, seg selv og en evt framtid sammen. Da er ikke antall barn hun måtte ha så viktig lengre. En annen ting er at de aller fleste menn over 25 år vil godta en graviditet hvsi det skulle skje Ja ! La oss si at du er mann , er singel og har 2 barn fra forrige forhold . Så treffer du en barnefri kvinne som er passert 30 år - tenker du det er en fordel eller en bakdel for DEG at hun ikke har barn selv , dersom du vurderer et forhold til henne ? Og på hvilken måter da ? Syns du som mann at det bare er " positivt " for deg selv - at hun ikke har barn ? Går du automatisk å tenker da at dersom du skal innlede noe seriøst forhold til henne , blir du kanskje nødt til å være villig til å få et barn til - siden hun ikke har noen fra før ? Eller tenker du at hun kanskje har valgt barn vekk og ikke ønsker barn selv , at det er en mulighet for det også siden hun allerede er passert 30 . ALLE kvinner ønsker jo ikke barn , det er ingen selvfølgelighet i dag hvor kvinner velger fritt dette selv . Jeg ønsker kanskje ikke barn , og syns egentlig det er bare flott at han allerede har fått barn i forrige forhold , så jeg slipper noe " press " om å få barn selv . Burde ikke dette bli en bra " match " da ? Hva syns dere ? Og hva tenker EGENTLIG MENN om barnløse single kvinner på 30 + ??? Fordommer osv ? Fryktelig nyskjerrig ..takknemlig for svar fra MENN : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mira369_* Skrevet 24. februar 2010 #17 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg tror jeg ville taklet hans barn bra jeg ...så lenge jeg slipper å forsørge barn som ikke er mine ...og rydde opp etter dem og få masse extra arbeid med klesvask osv . Så lenge far tar sin del av dette - skulle det gå bra . Om han ikke skyver over alt arbeidet på meg . Oisann. Om dere ikke bor sammen skal du selvsagt ikke rydde for ham, men dersom dere blir samboere - skal barnas tøy f.eks. sorteres i egen dunk som HAN må ta etc? Da værer jeg kortvarig forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. februar 2010 #18 Del Skrevet 24. februar 2010 Oisann. Om dere ikke bor sammen skal du selvsagt ikke rydde for ham, men dersom dere blir samboere - skal barnas tøy f.eks. sorteres i egen dunk som HAN må ta etc? Da værer jeg kortvarig forhold... Tror jeg dropper menn med barn ... Like greit . Er tross alt en grunn til at jeg har valgt vekk egne barn - orker rett og slett ikke den extra oppfølgingen og arbeidet med det ...og i hvertfall ikke med andres barn ! Syns det er farens jobb det - er tross alt hans barn . Så ja - hadde nok blitt et kortvarig forhold .Om det forventes at jeg skal gjøre den biologiske mors " jobb " med hans barn .Orker ikke bruke fritiden min på det . Da man har lite nok fritid fra før .Ja kan se for meg - at arbeidet blir skjøvet over på meg ...mens faren benytter tiden til hyggelig samvær med barna sine - så skal jeg bruke min fritid på å rydde og vaske opp etter han og barna hans liksom ? Nei - har ikke tenkt å offre min dyrebare lille fritid på det . Så da er det best å enten bo alene eller ha en mann uten barn .Finnes mange menn som ikke har barn t.o.m over 40 osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 24. februar 2010 #19 Del Skrevet 24. februar 2010 Da gjør du nok best i dét, TS. Blir litt unaturlig å ikke ta del i alt husarbeidet dersom man er en familie som inkluderer barn. Blir litt sånn "jeg rydder faen ikke opp etter broren min" opplegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #20 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg trodde at grunnen til at folk blir sammen med hverandre er fordi kjemien stemmer, ikke hvorvidt de har barn fra før eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå