Gjest Gjest_Adele_* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Har et ganske ustabilt forhold til kjæresten min, han bor i en annen by en meg og vi er begge usikker (desverre:() på om vi har en fremtid sammen pga flytting, barn osv. Han har havnet i en noe vanskelig økonomisk situasjon. Jeg tjener bedre enn han, men har absolutt ikke mer enn jeg bør ha. Når han prater om regninger og utgifter føler jeg at han snakker på en måte som at han håper at jeg skal tilby han pengehjelp. Jeg føler det blir litt feil da vi ikke bor sammen og han ofte sier at han er veldig usikker på oss. Hva synes dere? bør jeg tilby hjelp?
The Kitten Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Ville du rådet venninnen din å tilby økonomisk støtte?
Gjest Eurodice Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Jeg sier som alle de andre her, IKKE tilby deg å hjelpe med penger. Om du allikevel i et svakt øyeblikk skulle finne på å love noe, vær så snill å ta imot et godt råd: Ikke lån bort mer enn du har råd til å miste. Det er slett ikke sikkert han betaler deg tilbake igjen.
Bringebærjenta Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Jeg lånte bort til min eks, jeg fikk de aldri igjen og det endte med å bli slutt. Da måtte jeg raske med meg ting vi hadde kjøpt sammen for å "gjøre opp for" pengetapet. Lån aldri bort store summer, selv begrenser jeg det til et beløp jeg nå vet at jeg klarer å miste.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Nei, ikke når det er så mye usikkerhet inne i bildet.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 23. februar 2010 #14 Skrevet 23. februar 2010 NEI! det er trist, men det finnes faktisk folk som spekulerer i å "låne" fra kjæresten. har selv ei venninne som er utrolig utspekulert mtp å låne/lure kjærestene sine til å betale hennes regninger/kjøpe ting til henne.. tilslutt dumper hun de og eksen sitter igjen med flerfoldige tusen tapt. (du kan tro jeg har hatt lyst til å tipse de naive kjærestene hennes...) IKKE lån bort noen penger, synes du det er ubehagelig å ikke tilby hjelp, fremstill deg selv som litt mer blakk enn du egentlig er.
Gjest Dhanu Skrevet 23. februar 2010 #15 Skrevet 23. februar 2010 Nei og absolutt nei. Min erfaring er at menn "glemmer" gjeld når det blir slutt (har ingen erfaring med å gjøre det slutt med kvinner ).
tøydokka Skrevet 23. februar 2010 #16 Skrevet 23. februar 2010 Har dårlige erfaringer med det, så mitt råd blir nei.
MissStiles Skrevet 23. februar 2010 #17 Skrevet 23. februar 2010 Pga all usikkerheten, så sier jeg også nei.
Caramello Skrevet 23. februar 2010 #18 Skrevet 23. februar 2010 Nei, uten tvil! Hadde dere hadd et stabilt forhold med ei felles framtid, ville jeg nok hjulpet han, om jeg var deg. Men ut i fra det du skriver, så: NEI!
Gjest Tingelin Skrevet 23. februar 2010 #19 Skrevet 23. februar 2010 NEI, NEI og atter NEI Hvis han har behov for å låne penger bør han spørre noen i sin egen familie eller nære venner. Du er ikke skyld i det økonomiske uføre han har havnet, så dette må han ordne opp i selv. Du må for all del ikke få dårlig samvittighet eller synes synd på han.
Jade Skrevet 24. februar 2010 #20 Skrevet 24. februar 2010 Nei, selvsagt ikke. Som du sier, så har du ikke penger å avse. Det er ikke din feil at han har dårlig råd og ikke ditt ansvar å redde han fra problemene. Kanskje han bør få seg en ekstra jobb? Låne penger av foreldrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå