Gå til innhold

Sniking i kø

Fremhevede innlegg

Gjest Litt sur nå
Skrevet

Siden jeg ikke fikk fortalt vedkommende hva jeg mener om ham, så tar jeg ut litt frustrasjon her! :skravle:

Jeg lot en fyr komme forbi meg i dag. Han hadde dårlig tid og skulle nå transport ut av byen (måtte være der innen en viss tid). Jeg måtte da vente ca. 30 min mer, men snill som jeg er lot jeg ham gå først, selvom jeg ble sen til andre avtaler.

Men så, når jeg var ferdig var han fortsatt der! (Ergo kunne fint gått etter meg.) En time etter møter jeg faktisk på ham i byen... :fy_fy:

So much for å skulle nå noe, og MÅTTE komme fremst. Tulling!! Pga. deg vil den neste som påstår han har dårlig tid finne seg i å vente. Og ikke rekke hva nå enn han skal.

:slåss:

Måtte bare få det ut :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I all verden - hva var det som tok 30 minutter?

Skrevet
I all verden - hva var det som tok 30 minutter?

Å få betjening på et offentlig kontor. Jeg hadde avtale først (vi skulle snakke med samme person), men lot han komme før siden han hadde "såååå dårlig tid".

Skrevet

Det kan jo være han måtte nå noe da, men at det ikke var noe langvarige greier...

Skrevet
Det kan jo være han måtte nå noe da, men at det ikke var noe langvarige greier...

Neida, neida. Han skulle ut/vekk fra byen (altså, et sted han ikke kan komme så fort tilbake ifra). Kom med klokkeslett/sted/what-not når han argumenterte for at han skulle komme til først.

Skrevet

Det er jo ikke sniking når du lar noen gå foran.

Skrevet

Ja, ok, dårlig tittel.

"Lyving for å komme forran i kø"

Skrevet
Ja, ok, dårlig tittel.

"Lyving for å komme forran i kø"

Jeg vil kalle det sniking når dusten lurte seg forran i køen. Dersom han skulle nå en buss så var det ikke sniking, men dusten skulle tydligvis ikke det og snek.

Ellers er jeg enig med TS, dust som gjør at det blir vanskeligere å være hyggelig i lignende situasjoner.

Skrevet

Sleip gjort av denne dusten å lure seg fram i køen på den måten! Er ikke lett å vite hvem som lyver og hvem som faktisk må rekke noe.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Siden jeg ikke fikk fortalt vedkommende hva jeg mener om ham, så tar jeg ut litt frustrasjon her! :skravle:

Jeg lot en fyr komme forbi meg i dag. Han hadde dårlig tid og skulle nå transport ut av byen (måtte være der innen en viss tid). Jeg måtte da vente ca. 30 min mer, men snill som jeg er lot jeg ham gå først, selvom jeg ble sen til andre avtaler.

Men så, når jeg var ferdig var han fortsatt der! (Ergo kunne fint gått etter meg.) En time etter møter jeg faktisk på ham i byen... :fy_fy:

So much for å skulle nå noe, og MÅTTE komme fremst. Tulling!! Pga. deg vil den neste som påstår han har dårlig tid finne seg i å vente. Og ikke rekke hva nå enn han skal.

men snill som jeg er

Du er ikke snill, du er dumsnill. Håper du har lært og ikke lar deg lure en gang til.

Skrevet (endret)
men snill som jeg er

Du er ikke snill, du er dumsnill. Håper du har lært og ikke lar deg lure en gang til.

Sant å si så er det vel slik oppførsel som ts framviser som gir et varmere og bedre samfunn. At noen tar litt hensyn i en travel situasjon er gull verd. At noen da misbruker slik omtanke er ikke bare trist, men ødelegger for andre fordi ts neste gang vil være mer kritisk, og kanskje ikke tre til side for noen som virkelig trenger det.

Ts: Jeg skjønner godt at du ble irritert, men du er alldeles ikke dumsnill, bare en person med god oppdragelse og moral ;)

Endret av Dhanu
Skrevet
Sant å si så er det vel slik oppførsel som ts framviser som gir et varmere og bedre samfunn. At noen tar litt hensyn i en travel situasjon er gull verd. At noen da misbruker slik omtanke er ikke bare trist, men ødelegger for andre fordi ts neste gang vil være mer kritisk, og kanskje ikke tre til side for noen som virkelig trenger det.

Ts: Jeg skjønner godt at du ble irritert, men du er alldeles ikke dumsnill, bare en person med god oppdragelse og moral ;)

:jepp:

Skrevet

Takk:)

Jeg er vant med at folk er behjelpelige mot meg, og jeg er likeledes tilbake. Irritasjonen fra i går har lagt seg litt, så jeg håper jeg ikke husker den episoden neste gang noen ukjente ber om noe. Jeg er ikke, og vil heller ikke være, en som ikke ser lengre enn nesetippen.

Skrevet

Helt enig! Vi er nødt til å bry oss om andre for å komme framover her i verden.

Skrevet

Det kan ikke være en mulighet for at noe oppsto etter møtet, slik at det er grunnen til at han ikke rakk det han opprinnelig skulle nå?

Dersom du ikke snakket med ham, og dermed sikkert vet at han kun utnyttet deg, så er det jo en mulighet for at det ble endring i planene hans. Det skjer iallfall ofte at jeg kan få en telefon fra jobb, familie etc. som gjør at jeg må endre mine opprinnelige planer.

For øvrig er jeg enig med de som sier at det å gjøre andre en tjeneste ikke er å være dumsnill, det gjør deg til et menneske med omtanke for andre! Hvis alle gjør hverdagen litt bedre for hverandre, hva er galt i det? De fleste mennesker vet å sette pris på høflighet og at noen bryr seg.

Skrevet

Jeg blir så glad av å høre at det finnes slike som deg. Det er desverre alt for få av de. Jeg ville gjort det samme som deg hvis jeg selv ikke hadde dårlig tid. Og jeg også ville følt meg lurt i din situasjon.

Jeg var hos legen en gang. Jeg hadde veldig dårlig tid. Og en hyggelig eldre mann lot meg gå før han. På dette tidspunktet var det 3 kvarter siden jeg skulle vært inne hos legen, og denne mannen hadde time før meg. Så han hadde ventet mye lenger enn meg. Jeg blei kjempe glad og takket selvfølgelig mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...