Gå til innhold

Lønn PU

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Er det noen som jobber innen kommunal PU tjeneste her (eventuelt på sykehjem o.l., det er vel mye lik lønn).

Jeg har ingen utdanning innen helse men har fått tilbud om 100% stilling i PUtjenesten her i kommunen. Jeg vil vel bli kallet assistent eller noe siden jeg ikke har helsefagutdanning.

Men er det noen som vet hva 100% lønn utgjør? Før alle kvelds- og helgetilegg? Vanlig 100% lønn som ufaglært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i PU tjenesten selv, og jeg har 147 kroner i timen, pluss 35 kr ekstra i timen på helg, og 45 kr ekstra på kveld (etter kl. 17). Dersom du ikke har ansinitet fra før av og er over 18 år, vil jeg tro at du tjener ca. 135 kr i timen + tillegg. Og folk som jobber i 100 % stilling, jobber som regel hver 3. helg. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jobber i PU tjenesten selv, og jeg har 147 kroner i timen, pluss 35 kr ekstra i timen på helg, og 45 kr ekstra på kveld (etter kl. 17). Dersom du ikke har ansinitet fra før av og er over 18 år, vil jeg tro at du tjener ca. 135 kr i timen + tillegg. Og folk som jobber i 100 % stilling, jobber som regel hver 3. helg. :)

147,- i timen er fagarbeiderlønnen (hjelpepleier etc). Assistenter der jeg jobber begynner på 122,- eller noe slikt

Skrevet
147,- i timen er fagarbeiderlønnen (hjelpepleier etc). Assistenter der jeg jobber begynner på 122,- eller noe slikt

Ja, jeg vet det. Er hj.pleier selv, og har den lønna, men innbiller meg at assistenter tjener 12- 13 kr mindre i timen, som nybegynnerlønn. Selv hadde jeg ei nybegynnerlønn på 117 kr i 2006.., da jeg jobba som assistent.

Skrevet

Har hovedtariffavtaleboka foran meg nå, og det står 232 700 i året. Men tilleggene drar lønna veldig opp :)

Gjest rakikari
Skrevet
Er det noen som jobber innen kommunal PU tjeneste her (eventuelt på sykehjem o.l., det er vel mye lik lønn).

Jeg har ingen utdanning innen helse men har fått tilbud om 100% stilling i PUtjenesten her i kommunen. Jeg vil vel bli kallet assistent eller noe siden jeg ikke har helsefagutdanning.

Men er det noen som vet hva 100% lønn utgjør? Før alle kvelds- og helgetilegg? Vanlig 100% lønn som ufaglært.

Kommer nok litt an på ansienniteten din, uten utdanning og erfaring vil minstelønn være 232700,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...