Gå til innhold

Råd angående venninne jeg ikke kan kutte ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For halvannet år siden begynte jeg på videregående skole, i en liten klasse med kun 4 andre jenter. Vi fikk etter hvert god kontakt, og etter et halvt år fikk jeg god kontakt med hu ene.

Jeg vet nå at hun er lystløgner (fikk vite det for 8 mnd siden).

Hun sa hun bare var det før, og har fått behandling for det. Hun kunne lyve om de mest dagligdagse ting, og ting som at hun hadde blitt voldtatt og at fyren etterpå hadde ringt henne daglig.

jeg trodde henne, selv om jeg hadde vanskelig for å tro mye av det som handlet om "seksuelle ting", i og med at denne jenta er det de aller fleste ville kalt stygg og feit. Men jeg tilga henne tildels, i og med at jeg ikke kunne kutte kontakten uten å ødelegge miljøet i klassen... Løgnene har også fått konsekvenser for henne med andre folk, men hun har ikke lært av dette.

Jeg fant fort ut at hun tidligere "levde via andre".

Hun klagde hele tiden på venner. Hun syter hele tiden over livet sitt, fordi aaalt er så forferdelig, selv om jeg vet om mange andre som har det verre enn henne. Hun snakker drit om alle hun kjenner, og jeg vet at hun snakker drit om meg også. Hun prøver også å sette folk opp mot hverandre hele tiden. Hun snakker bare om seg selv, noe jeg er dritlei.

Hun gjør bare det hun selv vil, aldri noe for noen andre. Og hvis hun vil noe skal alle andre stille opp. F.eks. i fjor var vi en del sammen til hun fikk seg kjæreste (jeg sverger, hun er den siste i verden jeg hadde trodd ville finne seg noen!. Etter dette har jeg av og til spurt om hun vil finne på noe, og en sjelden gang har hun sagt ja.

De andre i klassen (som nå er større), liker henne tilsynelatende.

De som gikk der i fjor har ikke latt alle løgnene hennes påvirke deres mening om henne, noe som gjør meg mildt sagt forbannet, i og med at jeg ikke kan fordra henne nå. Men jeg kan ikke snakke med henne eller kutte henne ut, for da kommer hun til å snakke drit om meg til de andre i klassen, dette vet jeg bare.

I det siste har jeg snakket en del med en (tidligere?) kompis av henne, som hun likte før. Jeg tror virkelig det kan bli noe mellom oss, men tør ikke fordi jeg er redd hva det kan føre til.

Denne jenta har snakket en del dritt om han, så de andre i klassen liker ham ikke. Jeg vet at det meste er bullshit, fordi jeg har snakket med han om det. Jeg kan nesten garantere at hun vil sette de andre i klassen opp mot meg (og tror allerede hun har begynt med det) om jeg noen gang skulle møtt han alene (altså uten henne tilstede). Dette er noe jeg synes er gtragisk, i og med at hun både la til eksen min og en god kompis på msn, FB, osv. uten å spørre meg hva jeg synes om det. Senere har jeg hintet til at jeg ikke har synes noe om kontakten med noen av dem, uten at hun brydde seg.

Jeg holder på å klikke på denne jenta, og tanken på at hun skal gå i klassen min i halvannet år til er utrolig kjip.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med henne, i og med at jeg ikke kan snakke med de andre i klassen heller, fordi de vil mene jeg overreagere og bli irriterte på meg. ÅRH!

Det ble vel egentlig et langt og rotete innlegg, men jeg trenger virkelig råd angående henne... :snurt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt henne ut! Hvorfor er du redd for hva hun sier om deg? Hvis hun går og snakker drit om deg så sier det mer om henne, folk kommer til å gjennomskue henne rimelig kjapt om mange av dem allerede ikke har gjort det.

Ikke la henne "ødelegge" deg mer, slike folk er ikke verdt det.

Har opplevd omtrent det samme som deg, og til slutt ble det for mye.

Er glad jeg kom meg vekk fra personen før det klikket for meg og.

Skrevet
For halvannet år siden begynte jeg på videregående skole, i en liten klasse med kun 4 andre jenter. Vi fikk etter hvert god kontakt, og etter et halvt år fikk jeg god kontakt med hu ene.

Jeg vet nå at hun er lystløgner (fikk vite det for 8 mnd siden).

Hun sa hun bare var det før, og har fått behandling for det. Hun kunne lyve om de mest dagligdagse ting, og ting som at hun hadde blitt voldtatt og at fyren etterpå hadde ringt henne daglig.

jeg trodde henne, selv om jeg hadde vanskelig for å tro mye av det som handlet om "seksuelle ting", i og med at denne jenta er det de aller fleste ville kalt stygg og feit. Men jeg tilga henne tildels, i og med at jeg ikke kunne kutte kontakten uten å ødelegge miljøet i klassen... Løgnene har også fått konsekvenser for henne med andre folk, men hun har ikke lært av dette.

Jeg fant fort ut at hun tidligere "levde via andre".

Hun klagde hele tiden på venner. Hun syter hele tiden over livet sitt, fordi aaalt er så forferdelig, selv om jeg vet om mange andre som har det verre enn henne. Hun snakker drit om alle hun kjenner, og jeg vet at hun snakker drit om meg også. Hun prøver også å sette folk opp mot hverandre hele tiden. Hun snakker bare om seg selv, noe jeg er dritlei.

Hun gjør bare det hun selv vil, aldri noe for noen andre. Og hvis hun vil noe skal alle andre stille opp. F.eks. i fjor var vi en del sammen til hun fikk seg kjæreste (jeg sverger, hun er den siste i verden jeg hadde trodd ville finne seg noen!. Etter dette har jeg av og til spurt om hun vil finne på noe, og en sjelden gang har hun sagt ja.

De andre i klassen (som nå er større), liker henne tilsynelatende.

De som gikk der i fjor har ikke latt alle løgnene hennes påvirke deres mening om henne, noe som gjør meg mildt sagt forbannet, i og med at jeg ikke kan fordra henne nå. Men jeg kan ikke snakke med henne eller kutte henne ut, for da kommer hun til å snakke drit om meg til de andre i klassen, dette vet jeg bare.

I det siste har jeg snakket en del med en (tidligere?) kompis av henne, som hun likte før. Jeg tror virkelig det kan bli noe mellom oss, men tør ikke fordi jeg er redd hva det kan føre til.

Denne jenta har snakket en del dritt om han, så de andre i klassen liker ham ikke. Jeg vet at det meste er bullshit, fordi jeg har snakket med han om det. Jeg kan nesten garantere at hun vil sette de andre i klassen opp mot meg (og tror allerede hun har begynt med det) om jeg noen gang skulle møtt han alene (altså uten henne tilstede). Dette er noe jeg synes er gtragisk, i og med at hun både la til eksen min og en god kompis på msn, FB, osv. uten å spørre meg hva jeg synes om det. Senere har jeg hintet til at jeg ikke har synes noe om kontakten med noen av dem, uten at hun brydde seg.

Jeg holder på å klikke på denne jenta, og tanken på at hun skal gå i klassen min i halvannet år til er utrolig kjip.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med henne, i og med at jeg ikke kan snakke med de andre i klassen heller, fordi de vil mene jeg overreagere og bli irriterte på meg. ÅRH!

Det ble vel egentlig et langt og rotete innlegg, men jeg trenger virkelig råd angående henne... :snurt:

Først vi jeg at du skal gå litt i deg selv ang. tanker om andres utseende. Du skriver at det seksuelle tror du ikke å pga hun er stygg og feit. Så skriver du at hun er den siste du ville tenkt på som ville få seg type..pga utseendet sitt.

Tror du at det er kun utseende som teller, du bør gjøre noe med dine holdninger overfor andres utseende.

Så....man må ikke være venner. Det ser ut som du vil-ikke vil.

Det rette du kan gjøre er å gjøre deg utilgengelig. Ikke svare på tlf.msn,mail.

Du skal svare om hu spør deg direkte. Da kan du eks. si at du har funnet ut at dere har lite felles interesser. At hun vil snakke om deg? Mulig,men du blir lite intr. om du gjør deg utilgjengelig. Og et tips, ikke fortell andre hva hun sier om dem. Du heller bensin på bålet med det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er vel mest redd for at de andre i klassen skal ta hennes parti, i og med at det er en liten klasse (vi er kun 8 stk). Men jeg tror jeg er nødt til å ta en prat med vertfall hun ene av dem, i og med at hun er en fornuftig person.

Jeg er den del med ei annen i klassen, som jeg har kjent i mange år.

Jeg har prøvd å diskutere hu andre med henne, men hun vil ikke se noen andre sider enn hennes. Hun jenta er en manipulerendes, smiskendes person, og jeg er ganske sikker på at hun har smisket en del med hun jeg har kjent lenge, samtidig som hun satte meg og hun opp mot hverandre for et år siden, men det ordnet seg en del i fjor sommer, men likevel.

Jeg har ikke så altfor mange venner i og med at jeg ikke har så lett for å bli godt kjent med nye folk, så jeg vil ikke miste de jeg har. Men om jeg skulle kutte ut hun som ødelegger vil dette føre til at de vi har felles må velge sider, og siden det da blir jeg som starter vil de trolig velge hennes, fordi de ikke ser hvordan hun er... :sukk:

Gjest Gjest_noelle_*
Skrevet

:klem:

Har opplevd noenlunde det samme, bare at alle ble satt opp mot meg, til jeg tilslutt trodde det var noe galt med meg... Dette var første året på VGS. Men min fantastiske kjæreste rådet meg til å skifte skole. Det var et stort skritt, men jeg skiftet når jeg begynte i 2. klasse, og nå er jeg snart ferdig med 3., og jeg vil helst bare være der lenger, for jeg har det fin-fint!!

Så mitt råd, skift skole om det lar seg gjøre. Og det lar det seg som regel gjøre på vgs! Må du langt bort, så se på det som en mulighet til utvikling, bo på hybel, kom deg vekk, og bli deg selv, få anledningen til å være deg selv!

Sånne mennesker er ikke bra for deg.

<btw.. Jeg kutta ut hun som ødela livet mitt. hun bor på mitt hjemsted, så jeg ser henne av og til når jeg er hjemme. Da sier jeg somregel "Hei", og det er det. Holder meg for godt til å bil tråkket på.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Må bare si takk for at dere tok dere tid til å lese gjennom dette og svare!

Jeg vet at det å bytte skole er utelukket, i og med at jeg trives utrolig bra på skolen (foruten om henne) og jeg hadde aldri klart meg like bra faglig på en annen skole.. :sukk:

Angående det med utseende;

Jeg har aldri dømt folk etter utseende.

jeg tror jeg har kommet til et punkt hvor jeg disser det eneste som jeg vet andre kan være enige i. jeg vet det er fælt av meg.

Jeg lar aldri, aldri utseende eller hva andre har sagt om noen påvirke meningen min om en person, bare så det er sagt, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...