Gå til innhold

Dreamweaver

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteguri
Skrevet

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg!

Har tidligere laget en nettside som ble lagt over fra Dreamweaver til Domeneshop, det fungerte greit. Nå skal jeg legge inn ny side på domene og lurer på hvordan jeg gjør det. Var så dum at jeg brukte "synkroniseringsknappen" første gangen og det ble bare tull - den tok da litt av den nye og litt av den gamle så siden ser nå helt spedalsk ut! :(

Er ikke så veldig vant med Dreamweaver som dere sikkert forstår. Skal jeg bruke New site el Edit site?

Vært fint om noen kunne forklare meg skritt for skritt.

Tusen tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet (endret)
Hei!

Håper noen kan hjelpe meg!

Har tidligere laget en nettside som ble lagt over fra Dreamweaver til Domeneshop, det fungerte greit. Nå skal jeg legge inn ny side på domene og lurer på hvordan jeg gjør det. Var så dum at jeg brukte "synkroniseringsknappen" første gangen og det ble bare tull - den tok da litt av den nye og litt av den gamle så siden ser nå helt spedalsk ut! :(

Er ikke så veldig vant med Dreamweaver som dere sikkert forstår. Skal jeg bruke New site el Edit site?

Vært fint om noen kunne forklare meg skritt for skritt.

Tusen tusen takk på forhånd!

Man bruker ikke Dreamweaver, man bruker "vi".

http://en.wikipedia.org/wiki/Vi

Endret av VinglePetter
Gjest Gjesteguri
Skrevet

Takk for svar VinglePetter, men det der hjalp meg NULL!

Skrevet
Man bruker ikke Dreamweaver, man bruker "vi".

:ler: for de som kan html går nok det greit (og noe bør man kunne for å få det akkurat slik man vil), men for de andre så er en editor greit.

Du skal bruke edit site for å endre på noe. new site vil lage helt nye sider.

Skrevet

Dreamweaver er også et utmerket tekstkodingsprogram - man er jo ikke nødt til å bruke wysiwyg-modusen til tross for at den er der.

Det jeg ikke helt forstår når det gjelder problemet til TS, er hvorfor du lar DW ta seg av opplasting av oppdaterte side-elementer til host. Jo flere omveier du tar i det henseende, jo mer trøbbel blir det sannsynligvis. Har du prøvd å få oversikten over filhierarkiet på domenet ditt ved å bruke f.eks. et dertil egnet FTP-program? Internet Explorer kan også brukes.

Gjest Gjesteguri
Skrevet

Er som sagt temmelig lite flink på det der.

Har laget oppsettet i PhotoShop, slicet opp og så lagt over i Dreamweaver. Vet det for mange er veldig amatørmessig - men det er det jeg kan pr. i dag. Fikk lastet opp siden sist og den fungerer som den skal på nettet.

Nå skal altså siden bytte helt ut - den som var der skal ut og ny skal inn. Da skal jeg om jeg forstått det riktig bruke New site?!?

Beklager at jeg maser sånn altså - er bare helt grønn på det der....

Gjesteguri

Skrevet

Hvis du bygger siden fra bunnen av bør du nok velge New Site. Da starter du med blanke ark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...