Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket kredittkort har lavest rente? Og som ikke stiller mye spørsmål når man skal skaffe det?

Vil gjerne ha et kredittkort til depositum til leilighet og sko ogsånt til megselv når jeg vil ha det.

Er mastercard dumt å skaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva kredittkort er.

Men er flink til å betale regninger ogsånt.

Jeg vil bare ha noe jeg kan bruke når jeg trenger det og er blakk. Som ikke gjør at hvis jeg bruker 10.000 så må jeg betale tilbake 20.000

Skrevet

Okei, da vet du hva du skal gjøre. Du søker mange ulike kredittkorttilbydere, til sist får du napp, kanskje du til og med får opptil flere kredittkort. Det går an å søke via nettet. Bare se her, står med store bokstaver "SØK NÅ!". Bare til å trykke, og før du vet ordet av det har du masse peng som du kan bruke til depositum og sko.

Skrevet

Det beste er vel å skaffe seg kredittkort gjennom banken din? Ligg unna tvilsomme kredittkortfirma...

Jeg bruker Nordea, der tilbyr de Mastercard og Visa gold. Jeg har Visa gold, og er veldig fornøyd:)

Gjest oppgitt
Skrevet

og om ikke sålenge er du på TV3s luksusfellen...

Aldri aldri aldri skaff kredittkort til å finansiere løpende forbruk, som du ellers ikke har råd til. Til nød depositium etc, det får du tross alt igjen når du flytter ut - selv om det er svært dyrt å låne kredittkort gjeld til slikt.

Skrevet

Skaff deg heller et depositumslån, det får du i mange forskjellige banker.

Ikke finn på å bruk kredittkort på ting som du egentlig ikke har råd til, det må betales tilbake en gang, og da mye mye mer.

Kredittkort er fint å bruke til å betale ting som du VET du har bedre råd til neste måned, men må brukes med varsomhet. Du kan jo ta en tur til banken din og få de til å fortelle deg mer om hva et kredittkort innebærer.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det høres ikke ut som kredittkort er en god ide for deg! Luksusfellen på TV3 er et fint program å lære av:)

Vær obs på at de lånene din egen bank gir deg ikke nødvendigvis er så gode. Sammenlign derfor rentene på Internett hvis du går for kredittkort eller lån. Et bra sted for å sjekke ulike lån og renter er http://www.finansportalen.no/

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ble det av prinsippet om å spare til det en har lyst på først, og deretter kjøpe når en har råd?

(Og da tenker jeg først og fremst på ting og tang, sko og klær osv.)

Skrevet

Hvor ble det av prinsippet om å spare til det en har lyst på <i>først</i>, og deretter kjøpe når en har råd?

(Og da tenker jeg først og fremst på ting og tang, sko og klær osv.)

Er ikke sånn lenger, husker et vorspiel jeg var på før finnanskrisa. Der var alle skjønnt enige om at det lureste du kunne gjøre var å kjøpe dyr bolig og låne på til oppussing ny bil og seff alt av møbler tv osv og at kreditkort var en fin fin ting kunne jo kjøpe alt en trengte når en trengte det som klær sportsutstyr og ferier!

dette var alle ungdomer i 20åra med lån langt over 100% av sikkerhet, samtidig sitter foreldre generasjon med nesten nedbetale lån samme gamle bilen å regner på om de har råd til ferier osv...

Skrevet (endret)

Det er greit med kredittkort så fremt man betaler tilbake med en gang man før regningen, dvs innen 45 dager for mitt vedkommende. Om man derimot vet at man ikke har råd til å betale og kommer bare til å utsette betalingene, eller det fører til en vesentlig mer stram økonomi, så vil jeg anbefale å ikke gjøre det.

Primært har jeg kredittkort i tilfelle noe skulle skje, jeg er nemlig størst tilhenger av å spare. Derimot var det litt kjipt da bankkortet til kjæresten ble slukt i en minibank i Tunisia i fjor, og vi kun hadde mitt igjen. Ikke veldig kult siden vi var redde for at også mitt skulle bli slukt. Uansett, det gikk, men i nødstilfeller kan kredittkort være lurt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest AnneShirley
Skrevet

Er ikke sånn lenger,

Jo, det ER definitivt fremdeles ikke lurt å låne til forbruk.

Kredittkort er fint å ha -jeg bruker det mye selv. Men betaler da alltid hele beløpet hver måned -får altså ingen rentekostnader.

Og som Yvonne bruker jeg det som et ekstra kort på ferie -og til å handle på nett med.

Men å LÅNE (altså handle på kortet og ikke betale hele beløpet ved første regning) vil alltid koste penger. Det gjør at man får mindre penger å bruke på "kos" fordi man må bruke mer penger på renter og omkostninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...