Gå til innhold

Mangler nordmenn ære?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne artikkelen sier følgende:

Det er – blir det hevdet med styrke – et stoff i svinekjøttet som fører til at mennesket mister sin følelse for ære. Når nordmenn aksepterer å bli krenket uten at de dreper den som krenker dem, er det fordi de er blitt fordervet av å spise svinekjøtt, sier Walid al-Kubaisi.

– På arabisk er det flere dyr som gir negative assosiasjoner. Det ville vært like stygt om grisen var byttet med et esel. En hund er foraktelig fordi den ikke har selvtillit og verdighet. Et esel er dumt, og en gris betegner det som er stygt.

Koranen: Et dyr slaktet av en hedning, er i alle tilfeller forbudt å spise.

Kan det ligge noe i det tror dere?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3530892.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi nordmenn har også ære. Det er definisjonen på ære som varierer fra kultur til kultur. Og nei, jeg tror ikke en eventuell mangel på ære skyldes i at vi eter gris.

Skrevet

Jeg er vegetarianer.

Når nordmenn aksepterer å bli krenket uten at de dreper den som krenker dem, er det fordi de er blitt fordervet av å spise svinekjøtt, sier Walid al-Kubaisi.

Og jeg er også i mot drap.

Skrevet

Det er nok noe i det.. jeg spiser ikke svin og har nok mer ære enn de fleste nordmenn :lol::fnise:

Drepe dem som krenker dem? Kjenner ingen som ikke spiser svin som gjør det..

Skrevet
Det er nok noe i det.. jeg spiser ikke svin og har nok mer ære enn de fleste nordmenn :lol::fnise:

Drepe dem som krenker dem? Kjenner ingen som ikke spiser svin som gjør det..

Men hva er det da som er årsaken til at nordmenn lar seg krenke og tråkke på slik al-Kubaisi refererer til at nordmenn blir omtalt? Ghozlam sier at ifølge islam så er hunden foraktelig fordi den mangler selvtillit og verdighet. Kan det ligge noe der? Nordmenn har jo ofte hunder som kjæledyr, og dette smitter over som gjør at nordmenn lar seg krenke?

Skrevet

Walid sier dette ironisk, som noe mange muslimer hevder , ikke noe han hevder selv .

Jeg er ikke så kulturrelativ at jeg synes nordmenn har mindre ære enn andre folkeslag .

tvert imot synes jeg vi har en mye bedre ære , eller hva det kalles .

her ligger æren i egne prestasjon og ikke bundet opp mot resten av familien .

Idiotisk å innbilde seg at en får mindre ære av å spise gris , det er kjøtt, på lik linje med alt annet kjøtt .

Skrevet

Jeg vil heller si det er andre ting som gjør at nordmenn ikke har ære; fyll og generell horekultur i utlandet gir null respekt og null ære.

Skrevet
Men hva er det da som er årsaken til at nordmenn lar seg krenke og tråkke på slik al-Kubaisi refererer til at nordmenn blir omtalt? Ghozlam sier at ifølge islam så er hunden foraktelig fordi den mangler selvtillit og verdighet. Kan det ligge noe der? Nordmenn har jo ofte hunder som kjæledyr, og dette smitter over som gjør at nordmenn lar seg krenke?

Hvorfor legger du islamske regler til grunn for nordmenns ære ?

Skrevet
Jeg vil heller si det er andre ting som gjør at nordmenn ikke har ære; fyll og generell horekultur i utlandet gir null respekt og null ære.

Hvorfor skulle det påvirke noens ære om de er fulle eller ligger med mange folk ?

Det skader da ikke noen andre , gjør det det ?

Skrevet
Hvorfor skulle det påvirke noens ære om de er fulle eller ligger med mange folk ?

Det skader da ikke noen andre , gjør det det ?

Image til alle andre norske jenter som finner på å dra på ferie til syden har jo for evig blitt ødelagt..

Skrevet
Image til alle andre norske jenter som finner på å dra på ferie til syden har jo for evig blitt ødelagt..

Det høres ut som noe stort tull , sikkert stor forskjell på hva du mener med syden og .

Dersom du mener f.eks Tyrkia har vel mannfolk der et negativt bilde av vestlige kvinner uansett.

Mener du Spania eller Hellas tror jeg ikke det er de samme holdningene der . jeg har iallefall aldri opplevd det .

Skrevet

Da skyldes det vel i såfall rasistiske horebukker som skjærer alle nordmenn over en kam. Ikke sant?

Skrevet

Jeg syns griser er penere enn Ali Baba og de førti røverne som kommer opp med slike tåpelige meninger uten et snev av fornuft

Skrevet
Da skyldes det vel i såfall rasistiske horebukker som skjærer alle nordmenn over en kam. Ikke sant?

ja, så absolutt! fordømte rasistiske horebukker som tillater seg å sitte igjen med et inntrykk! etter at en norske damer har raida øya deres!

Og hvis noen så mye våger å heve et øyenbryn, så er det bare å hente frem rasist-stempelet, så får vi nok slutt på det ;)

Skrevet
ja, så absolutt! fordømte rasistiske horebukker som tillater seg å sitte igjen med et inntrykk! etter at en norske damer har raida øya deres!

Og hvis noen så mye våger å heve et øyenbryn, så er det bare å hente frem rasist-stempelet, så får vi nok slutt på det ;)

Disse rasistiske horebukkene som dømmer folk etter etnisitet og nasjonalitet har ikke mye ære i hvertfall. Skiter i eget reir gjør de jo også.

Gjest Gjest_fisken_*
Skrevet

Æresbegrepet er bare dårlig tilslørt dårlig selvtillit. Jeg smiler for meg selv når jeg hører mennesker som kommer fra dysfunksjonelle land prate om hvor ærefulle de er og hvor lite ære nordmenn har. Utelukkende kommer det fra dårlig utdannede menn med lav status. Men livsløgner trenger da innvandrere også.

Ære for meg er å faktisk få til noe her i verden. Evnen å sette spor etter seg uten å måtte gjøre det på samme måte som andre dyr (ty til vold og annen barbari som noen mistolker som ærefulle handlinger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...