Gjest Bra-kar Skrevet 7. september 2003 #1 Skrevet 7. september 2003 Hei! Så er det skjedd, mora har tatt med seg jentungen og flyttet. Vi har 2 barn, jente på 9 og gutt på 11 år. Var aldri gift . Skilte lag for 5 år siden og delte da barna slik at gutten bor hos meg og jentungen hos mor. Samvær har fungert slik at barna har vært sammen hver helg. En helg hos meg og en helg hos mor. Må vel innrømme at det var jeg som sto mest på for å få de delt. Har prøvd å stanse flyttinga med advokat, men ble for sen. Nå er jentungen flyttet og begynt på ny skole. Trives etter eget utsagn "kjempegodt". Mener fremdeles det beste for barna hadde vært om de var her sammen hos meg . det er også her i området hun har besteforeldre og andre slektninger. Må vel også nevne at hun ikke hadde fått fortsatt på samme barneskolen som hun har gått på om hun kom her til meg. Vi bodde i hver vår kommune. Mor bruker også som argument at hun har sine foreldre her, og at hun vil ta hyppige turer "hjem" Med det mener hun at hun vil ta en tur hjem hver mnd. Har fått time til mekling nå i midten av mnd. Visst hun ikke innser at jentungen får det bedre her hos meg har jeg vel ikke annet valg enn rettsak? Er det noen som har noen gode råd å komme med? Har jeg noen mulighet? Takknemlig for svar. Bra-kar
Montezuma Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Synes det er synd at foreldre bor så langt fra hverandre at barna ikke kan se like mye til begge. Nå som mor først har flyttet, er vel din eneste mulighet å flytte etter for å opprettholde max samvær med barna. Men skjønner jo at det ikke er noe man gjør i en fei. Spes ikke når du har nettverket der du bor. kan bare ønske deg lykke til i samarbeidet med or om å få til en best mulig løsning for barna. MEN! Det verste man kan gjøre (etter min mening) er å dele søsken! Det kan gjøre ubotelig skade for all fremtid. Min mann ble skilt fra sin bror som barn, noe som har voldt dem begge problemer, også i forholdet til foreldrene. IKKE del barna deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå